آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 4042 | بازدیدکنندگان آنلاين : 4 
جمعه ٠٣ آذر ١٣٩٦
منوی اصلی
آخرین اخبار
آزمایشگاه کاردرمانی
آزمایشگاه گروه آموزشی کاردرمانی
آزمایشگاه گروه آموزشی کاردرمانی فعالتر شد
 ١٤:٤٦ - 1396/08/23 - نظرات : ٠متن کامل >>
کنگره کاردرمانی ایران
بیست و دومین کنگره کاردرمانی ایران
بیست و دومین کنگره کاردرمانی ایران در آذرماه 1396
 ٠٩:٦ - 1396/08/22 - نظرات : ٠متن کامل >>
برگزاری اکسپرت پنل دانشجوی دکتری کاردرمانی
آخرین جلسه آموزشی و پژوهشی در سال 1395
هفدهمین کنگره بین المللی کاردرمانی در کیپ تاون
آرشیو اخبار
دکتر نازیلا اکبر فهیمی
 

 دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

    فایل رزومه هیئت علمی

 

مشخصات  پرسنلی

نام و نام خانوادگی: نازيلا اكبر فهيمي

رتبه علمی:استادیار

مقطع و رشته تحصیلی: دکترای کاردرمانی

گروه آموزشی:کاردرمانی

آدرس: اوین، بلوار دانشجو، خیابان کودکیار، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی .

تلفن محل کار:22180063

پست الکترونیک : :  fahimi1970@yahoo.com              na.akbarfahimi@uswr.ac.ir

سایت اختصاصی:

سایت دانشگاه :    http://www.uswr.ac.ir

پروفایل در Google Scholar

 

پروفایل در  http://www.scopus.com/authid/detail.url?authorId=35602933300 Scopus

 

تاریخ بروزرسانی: مهر 1396

 

سوابق تحصیلی دانشگاهی

سال

درجه

نام دانشگاه / موسسه

مکان

رشته تحصیلی

1372

کارشناسی

دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي

تهران

کاردرمانی

1380

کارشناسی ارشد

دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

تهران

کاردرمانی

1393

دکتری

دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

تهران

کاردرمانی

زمینه های تخصصی

بیماریهای حسی حرکتی کودکان

بیماریهای نرولوزیک بزرگسالان

سوابق آموزشی

سوابق باليني:

1.      مربي آموزش هاي باليني كاردرماني جهت آموزش دانشجويان مقطع كارشناسي كاردرماني در واحد درسي كارآموزي و كارورزي  باليني اختلالات جسماني در دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي(1380-1372)

 

2.      مربي آموزش هاي باليني كاردرماني جهت آموزش دانشجويان مقطع كارشناسي كاردرماني در واحد درسي كارآموزي و كارورزي  باليني اختلالات جسماني در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1380 تا كنون)

سوابق تدريس:

تدريس دروس نظري ،عملي و باليني با عناوين زير براي دانشجويان كاردرماني در مقطع كارشناسي:

1.       كاردرماني در بيماري هاي جسماني(دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي 1380- 1377، در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1380 تا كنون)

2.       كاردرماني در بيماري هاي كودكان (در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1380 تا كنون)

3.       تكنيك هاي حركت درماني(در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1380 تا كنون)

4.       توانبخشي حرفه اي(در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1387)

5.       عوارض ناشي از عقب ماندگي ذهني(در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1387)

6.       كارآموزي و كارورزي  باليني  اختلالات جسماني در دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي(1380-1372)

7.       كارآموزي و كارورزي باليني اختلالات جسماني در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1380 تا كنون)

8.       استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی ورودی 1384 و 1390

9.       کاردرمانی مبتنی بر شواهد( مقطع دکترا1394-تاکنون)

10.   تئوری های پیشرفته کاردرمانی( مقطع دکترا تاکنون-1394)

11.   سمینار( مقطع دکترا تاکنون-1394)

 

فعالیتهای پژوهشی

راهنمايي پايان نامه هاي كارشناسي بعنوان استاد راهنما:

1.       اصول باليني ماساژ درماني(1379).

2.       الگوهاي گرفتن مداد در كودكان فلج مغزي 6-1 ساله شهر تهران(1380).

3.       برنامه كار درماني  در كودكان فلج مغزي آتتوييد(1381).

4.       بلع در كودكان فلج مغزي(1383).

5.       ترجمه فصل یک و دو کتاب OT for Children (1384).

6.       ترجمه فصل سه وچهار کتاب OT for Children (1384).

7.       رشد مهارت دست (1385).

8.       تهیه خلاصه ای از پایان نامه های دپارتمان کاردرمانی در دو مقطع  کارشناسی و کارشناسی ارشد(1386)

9.       ترجمه فصل 15 کتاب OT for Children (1385).

10.   ترجمه فصل18 کتاب OT for Children (1385).

11.   ترجمه دستور العمل آزمون  .  QUSET  ( 1387)

12.   كاردرماني پس از ضربه مغزي -آموزش به خانواده( 1386) . 

13.   گرفتن هاي رشدي و عملكردي( 1387).

14.   تمرين درماني در آب( 1387) .

15.   انواع تعريف و طبقه بندي فلج مغزي( 1388) .

16.   تمرينات كاردرماني در كودكان( 1388) .

17.   تمرين درماني در سالمندان( 1388) .

18.   تمرين درماني  در ارتقائ سطح سلامت در سالمندان ( 1389) .

19.   بررسي ميزان رضايتمندي مراجعين به بخش كاردرماني بيمارستان رفيده( 1389) .

20.   راهنماي آموزشی مهارتهاي روزمره زندگي ( 1389) .

21.   تاثیر تزریق بوتاکس به عنوان یک بخش ضمیمه مکمل به کاردرمانی در درمان اسپاسیتیسی اندام فوقانی کودکان مبتلا به فلج مغزی(1392)

22.   بررسی وضعیت بهبود سطح مراقبت از خود در کودکان مبتلا به فلج مغزی 5 تا 12 ساله(1392

23.   بررسی میزان رضایت فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد کاردرمانی از وضعیت آموزشی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی(1389)

24.   بررسی میزان رضایت دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد کاردرمانی از وضعیت آموزشی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی(1389)

25.   تمرینات  حسی-حرکتی دهانی( 1393) .

26.   نقش کاردرمانی در بیماران قلبی( 1393) .

27.   اکواتیک تراپی در کودکان فلج مغزی( 1393) .

28.   محیط های مجازی برای توانبخشی حرکتی. ( 1393) .

29.   تمرین درمانی در کودکان (2). ( 1393) .

30.   بررسی نگرش کاردرمانان بر سالمندی (1396)

31.   بررسی شیوع اختلال خواب در کودکان فلج مغزی(1396)

راهنمايي پايان نامه هاي كارشناسي ارشد بعنوان استاد مشاور:

1.       مقايسه بين  تاثير تحريكات همزمان حسي و تكنيكهاي رايج كاردرماني  بررشد حركتي  كودكان سندرم داون18-6 ماهه( 1386)

2.       بررسي تاثير روش محدوديت درماني بر الگوهاي اندام فوقاني كودكان فلج مغزي. ( 1388)

3.       بررسي تاثيرتحريكات همزمان حس سطحي و عمقي بر بهبود عملكرد اندام فوقاني كودكان فلج مغزي. ( 1388)

4.       روايي و پايايي آزمون سنجش فعاليت ها در كودكان فلج مغزي. ( 1388)

5.       تاثیر تلفیق محدودیت درمانی با درمان فشرده دو طرفه دست-بازو بر مهارتهای ظریف اندام فوقانی کودکام همی پلژی. ( 1389)

6.       بررسی روایی و پایایی نسخه فارسي پرسشنامه نگرش مراقب و شاخص سلامت زندگي كودك با ناتوانايي شديد رشدي. (1390)

7.       بررسی تاثیرآموزش مراقبت های ویژه بر دردهای عضلانی اسکلتی مراقبین کودکان فلج مغزی12-4 ساله. (1391)

8.       بررسی رابطه بین عملکرد اندام فوقانی و کیفیت زندگی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 5تا 8 سال(1393)

راهنمايي پايان نامه هاي كارشناسي ارشد بعنوان استاد راهنمای مشترک:

1.       بررسی روایی و پایایی سیستم طبقه بندی توانایی دستی در کودکان فلج مغزی. ( 1390)

2.       بررسی تاثیر تحریکات شنیداری برکنترل وضعیت کودکان فج مغزی اسپاستیک12-5 ساله . (1392)

3.       بررسی روایی و پایایی PEDI در کودکان فلج مغزی . (1392(

4.       تعیین تاثیر رویکرد " شناخت‌گرا به عملکردکاری روزمره(CO-OP)" بر عملکرد کاری مبتنی بر حرکت کودکان فلج مغزی.  (1393)

5.       تعیین اثربخشی آموزش خانواده بر خانواده بر مهارت های اجتماعی کودکان 7-12 ساله مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی(1394)

6.       الگوی استفاده از زمان در کودکان فلج مغزی مدرسه رو شهر یزد(1395)

7.       بررسی مقایسه ای بد رفتاری با کودکان سالم و دارای فلج مغزی 12تا 18 ساله تهران(1396)

8.       تعیین عوامل تسهیل کننده و بازدارنده هندلینگ کودکان دارای فلج مغزی بر اساس تجارب مراقب یاران در مدارس جسمی-حرکتی شهر اصفهان (1396)

9.       بررسی تاثیر تحریکات پسیو وستیبولار بر کارکرد بدنی و فعالیت های روزمره زندگی کودکان فلج مغزی ۴ تا ۷ سال(1396)

10.   روایی همگرایی آزمونهای بالینی تونوسیته عضلات اندام تحتانی با آزمون H-reflex در کودکان فلج مغزی  اسپاستیک(بر اساس    (GMFCS(1396)

راهنمایی پایان نامه دکترا بعنوان استاد راهنمای مشترک:

1. بررسی تاثیر برنامه كوچينگ عملکرد کاری (همراهی و هدایت در عملکرد کاری) بر خودکارآمدی و عملکردکاری مادران کودکان با فلج مغزی و شناسایی موانع و راهبردهای تسهیل­گر مورد استفاده توسط مادران: مطالعه تلفیقی(1396)

 

 

مسئولیت های دانشگاهی و علمی (همایش، سمپوزیوم، کارگاه ..)

ازسال

تا سال

مسئولیت

مکان

  • عضو كميته اجرايي كنگره كاردرماني ايران1374و1375
  • معاونت گروه در امور آموزشی از سال 1384تا1388
  • عضو كميته آموزشي گروه آموزشي كار درماني دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي از سال1380   تا كنون
  • عضو كميته پژوهشي گروه آموزشي كار درماني دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي از سال 1383 تا 1386
  • عضو كميته علمي كنگره كاردرماني ايران 1384و1385
  • عضو كميته علمي سمينار توانبخشي ايران  1385
  • دبير علمي كارگاه كاردرماني و فارماكولوژي 1386
  • عضو كميته آموزشي انجمن ديستروفي ايران 1387
  • عضو كميته علمي كنگره كاردرماني ايران 1389
  • عضو كميته علمي كنگره كاردرماني ايران 1391
  • دبیر علمی سمینار یکروزه دانشجویی کاردرمانی. دانشگاه علوم بهریستی و توانبخشی(1391)
  • عضو کمیته علمی سمینار اخلاق کاردرمانی در کودکان. دانشگاه علوم بهریستی و توانبخشی(1391)
  • عضو کمیته علمی دومین کنگره توانبخشی حرفه ای ایران. دانشگاه علوم بهریستی و توانبخشی(1392)
  • عضو کمیته علمی دومین سمینار دانشجویی کاردرمانی(1392)
  • همکاری در تدوین برنامه آموزش مداوم دانش آموختگان رشته کاردرمانی .وزارت بهداشت(1392)
  • عضو كميته علمي كنگره كاردرماني ايران 1393
  • عضو کمیته علمی سومین سمینار دانشجویی کاردرمانی در ارتقاء سلامت(1393)
  • معاونت گروه در امور آموزشی از سال 1393تاکنون
  •  عضو كميته پژوهشي گروه آموزشي كار درماني دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي از سال 1393 تا کنون
  • عضو كميته علمي كنگره كاردرماني ايران 1394
  • عضو کمیته علمی چهارمین سمینار دانشجویی کاردرمانی در ارتقاء سلامت  (1394)
  • عضو شورای تخصصی آموزش دانشگاه ازسال1394
  • ریاست بخش کاردرمانی بیمارستان رفیده1394
  •  عضو و دبیر برنامه تحول نظام آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی1394
  • دبیر کمیته فرعی 7 تجهیزات توانبخشی برای معلولین1394
  • رابط  کنترل عفونی بیمارستان توابخشی رفیده1395 تاکنون
  • رابط  آموزش بیمارستان توابخشی رفیده1395 تاکنون
  • عضو شورای پژوهشی گروه اموزشی کاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی1393 تاکنون
  • عضو شورای پژوهشی پزوهشکده کودکان استثنایی1393 تاکنون
  • عضو شورای تخصصی آموزش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی1393 تاکنون
  • دبیر  کمیته بازنگریدروس کارشناسی کاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی1393 تاکنون
  • عضو کمیته دانشگاه نسل سوم  دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی1394 تاکنون
  • عضو کمیته اخلاق  دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی1394 تاکنون
  • عضو کمیته ارزشیابی مرکز مطالعات و توسعه آموزش  دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی1394 تاکنون
  • عضو کمیته برگزاری امتحان جامع دانشجوبیان دکتری کاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی1394 تاکنون

 

عضویت در مجامع علمی

از سال

تا سال

مجمع علمی

فدراسيون جهاني كاردرماني

انجمن كاردرماني ایران

 

انتشارات

1-  انتشار مقاله در ژورنال

سال

نام مجله

عنوان مقاله

شماره مجله و صفحه

1. ترجمه فارسي آزمون   MACS سايت: www.macs.nu

2.   ترجمه فارسي مصاحبه نقش كاري طبق مدل MOHO ، سايت دانشگاه ايلي نويز Shsc.brookes.ac.uk/courses/undergraduate/occupational -therapy

3.    تاثير تمرين درمانی بر ناهنجاری‌های اسکلتی عضلانی دانش‌آموزان نابينای پسر (18-12 ساله) مجتمع آموزشی نابينايان شهيد محبی تهران. فصلنامه کومش1388

4.    اثر روش محدودیت درمانی تعدیل یافته بر کیفیت مهارت های اندام فوقانی مبتلا در کودکان فلج مغزی نیمه بدن. فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي گرگان1389

5.   بررسی پایایی و روایی آزمون کیفیت مهارت اندام فوقانی در کودکان فلج مغزی. فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان1389

6.  تاثير محدوديت درماني تعديل يافته بر كيفيت گرفتن در كودكان فلج مغزي نيمه بدن. فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي1389

 

7.    Non Surgical Treatment of Established Forearms Volkmann Contracture in Child. Iranian  Rehabilitation  Journal2010

8.   Comparison the effect of simultaneous sensory stimulation and current occupational therapy approaches on motor development of the infants with down syndrome. Iranian Rehabilitation Journal of Child Neurology.2010

9.    Cerebral Palsy:Motor types ,gross motor function and associated disorder. Iranian  Rehabilitation  Journal.2011

10. Apert syndrome: a case report .Iranian  Rehabilitation  Journal.2012

11.   بررسی مشکلات  هیجانی  ناشی از محدودیت درمانی در اندام فوقانی کودکان همی پلژی. فصلنامه علمي پژوهشي پژوهش در حیطه کودکان استثنایی1390

12.The Reactive Postural Control in Spastic Cerebral Palsy Children .Iranian  Rehabilitation  Journal.2012.

13.Cross-cultural validation of the Persian version of the Manual Ability Classification System for children with cerebral palsy. International Journal of Therapy and Rehabilitation.2013

14.   روايي و پايايي نسخه فارسي آزمون سنجش فعاليت ها در كودكان فلج مغزي . فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان: پژوهش در علوم توانبخشي 1390 

15.   تعيين پايايی بين والدين و درمانگران نسخه فارسی سيستم طبقه بندی توانايی دستی (MACS) برای کودکان فلج مغزی(CP). فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1390)    

16.  تعیین پایایی بازآزمایی و پایایی بین ارزیابان نسخه فارسی سیستم طبقه‌بندی توانایی دستی کودکان فلج مغزی. فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1390)

17.  مشکلات رفتاری در کودکان فلج مغزی .فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1390)

18.  تکرار پذيری آزمون کيفيت حرکات اندام فوقانی در کودکان فلج مغزی.فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1390)

19.  تأثير روش محدوديت درماني تعديل يافته بر تحمل وزن و باز كردن حفاظتي در كودكان فلج مغزي نيمه بدن .بهبود(1390)

20. میزان آگاهی مددجویان و درمانگران  از مفاد "منشور حقوق بیماران" در مراکز توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال 1389.فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1391)

21.  روایی و پایایی پرسشنامه "کیفیت زندگی کودکان فلج مغزی". فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1391)

22.  تأثیر تلفیق محدودیت درمانی با آموزش فشرده دو دستی بر کارکرد اندام فوقانی کودکان با فلج مغزی نیمه بدن 10-5 سال. فصلنامه علمی-پژوهشی،پژوهشکده کودکان استثنایی(1391)

23. Psychometric Properties of the Persian Version of Cerebral Palsy Quality of Life Questionnaire for Children. Iran J Child Neurol. (2015)

24. تعیین روایی و پایایی نسخه فارسی سیستم طبقه‌بندی توانایی دستی کودکان فلج مغزی .فصلنامه علمی-پژوهشی،پژوهشکده کودکان استثنایی(1391)

25. بررسي روايي محتوايي نسخه فارسي ليست کودکان فلج مغزی ارزشيابي ناتواني كودكان(PEDI). پژوهش در علوم توانبخشي (1393)

26. مرور سيستماتيك: رويكرد CO-OP در چه اختلالاتي مورد استفاده قرار گرفته است. پژوهش در علوم توانبخشي (1393)

27. مقايسه پاسخ‏های عضلانی برانگيخته دهليزی گردنی کودکان فلج مغزی اسپاستيک با کودکان هنجار 12-7 ساله. شنوایی(1393)

28. بررسي پایایی نسخه فارسي ليست ارزشيابي ناتواني كودكان (PEDI)در کودکان فلج مغزی 3تا9 سال. مجله علوم پزشکی مازندران(1394)

29 Assessment of the Saccular Function in Children with Spastic Cerebral Palsy. Neurophysiology.2016 )

30. رابطه بین عملکرد اندام فوقانی با کیفیت زندگی در کودکان مبتلا به فلج مغزی مراجعه کننده به مراکز درمانی شهر تهران .مجله علمی پژوهان(1394)

31. کوچینگ عملکردکاری: مقاله مروری توصیفی.( طب توانبخشي :1395)

32..Effectiveness of cognitive orientation to (daily) occupational performance (CO-OP) on children with cerebral palsy: A mixed design.N Ghorbani, M Rassafiani, S Izadi-Najafabadi... - Research in Developmental Disabilities, 2017

33. Farsi EDACS Classification System. Mehdi Rassafiani Azade Riyahi, Nazila AkbarFahimi.2017.http://www.sussexcommunity.nhs.uk

34. Mini-MACS in Persian. , Nazila AkbarFahimi .Mehdi Rassafiani Azade Riyahi.2017. http://www.macs.nu/download-mini-content.php

35. Occupational performance coaching for mothers of children with cerebral palsy: A case report

MA Kahjoogh, D Kessler, M Rassafiani, SA Hosseini - International Journal of Therapy And Rehabilitation, 2017

 

 

 

2- چاپ کتاب

سال

عنوان کتاب

ناشر

تالیف/ترجمه

1386

بيماري هاي نورولوژيكي كودكان و توانبخشي آنها

انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

تالیف

1386

كار درماني  براي كودكان

انتشارات اوسانه

ترجمه

1388

حركت درماني در آب

انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

ترجمه

1389

تمرین درمانی در ارتقائ سطح سلامت سالمندان،

انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

تالیف

1390

تمرین درمانی در مشكلات ارتوپدي  سالمندان

انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

تالیف

1390

کاردرمانی در کودکان(راهنمای والدین

انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

تالیف

1393

فعالیت های روزمره زندگی. (راهنمای بیمار)، 

انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

تالیف

 

 

 

ارائه مقاله علمی در کنفرانس/سمپوزیوم...

سال

عنوان کنفرانس و سمینار

عنوان مقاله

مکان

1372

دومين كنگره كاردرماني

 

كاردرماني پس از جراحي ترميمي كولترال هاي  MP 

ايران- تهران

1377

اولين سمينار كودكان مرزي

كاردرماني در كودكان مرزي

ايران- تهران

1381

نهمين كنگره كاردرماني ايران

بررسي  آزمون EDPA در كودكان 6-1 سال شهر تهران

ايران- تهران

2003

سومين كنگره كاردرماني آسيا

بررسي  آزمون EDPA در كودكان 6-1 سال شهر تهران

سنگاپور

1384

اولين سمينار نقش كاردرماني و گفتار درماني در اختلالات تغذيه اي كودكان زير يكسال ، تهران

بلع در كودكان فلج مغزي

ايران- تهران

1384

يازدهمين كنگره كاردرماني

معرفي ارزيابي هاي مورد استفاده در كاردرماني

ايران- تهران

2006

چهاردهمين كنگره جهاني كاردرماني

 

مقايسه گرفتن مداد بين كودكان فلج مغزي اسپاستيك و كودكان طبيعي

سيدني

1385

دوازدهمين كنگره كاردرماني

مديريت رفلكسهاي پاتولوژيك در كودكان فلج مغزي

ايران- تهران

1386

اولين همايش علمي توانبخشي- سازمان نظام پزشكي ايران

تغذيه در كودكان فلج مغزي

ايران- تهران

1387

نخستين همايش علمي كودكان استثنايي

مقايسه گرفتن مداددر كودكان 6-1 ساله فلج مغزي

ايران- تهران

1388

اولين سمينار  توانبخشي در نابينايان

تاثير تمرينات اصلاحي بر صحت ساختار بدني افراد نابينا 18-12 ساله

ايران- تهران

1388

سمپوزيوم مداخلات زودهنگام در درمان اختلالات بلع و تغذيه كودكان و نوزادان

نقش كاردرماني در درمان اختلالات بلع  و تغذيه در كودكان

ايران- تهران

1388

چهاردهمين كنگره كاردرماني

 

 

تشخيص و درمان در ضايعات شبكه براكيال كودكان

ايران- تهران

1388

چهاردهمين كنگره كاردرماني

معرفي روش هاي نوين در درمان كودكان فلج مغزي

ايران- تهران

1389

پانزدهمين كنگره كاردرماني

مشاوره در کاردرمانی

ايران- تهران

1389

پانزدهمين كنگره كاردرماني

روش محدودیت درمانی و عوارض رفتاری ناشی از آن

 

1389

پانزدهمين كنگره كاردرماني

معرفی سیستم طبقه بندیMACS

ايران- تهران

1389

اموزش مداوم.

معرفی سیستم طبقه بندیMACS :نمره دهی و اجرا.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

1390

شانزدهمین کنگره کاردرمانی

اخلاق در کاردرمانی

ايران- تهران

1391

هفدهمین کنگره کاردرمانی

مروری بر اندازه گیری پیامدها بر اساس مدل ICF-CY در کودکان فلج مغزی 12-3 ساله

ايران- تهران

1393

نوزدهمین کنگره کاردرمانی

مقایسه پاسخ های عضلانی بر انگیخته دهلیزی کودکان فلج مغزی اسپاستیک با کودکان هنجار

ايران- تهران

1394

سمینار "برنامه  نقش تیم درمانی و توانبخشی بیماران سکته مغزی".

نقش کاردرمانی در تیم توانبخشی بیماران سکته مغزی

ايران- تهران

1394

بیستمين كنگره كاردرماني

تاثیر مداخله اکتیو وستیبولار بر تعادل و کارکرد کودکان فلج مغزی اسپاستیک7تا12 ساله

ايران- تهران

2015

International conference on Humanizing work & work environment

To redesign and fabricate a vestibular stimulator for brain injured children

India

2015

International conference on Humanizing work & work environment

The effect of passive vestibular therapy using vestibular stimulator on balance in children with

Cerebral Palsy

India

1395

کارگاه یک روزه روش جابجایی بیماران توانبخشی با استفاده از وسایل کمک حرکتی

روش انتقال بیماران از ویلچر به تخت وبرعکس

ايران- تهران

1395

روشهای عملی مستقل سازی در فعالیتهای روزمره زندگی برای کاردرمانگران

رویکردهای مداخله در کودکان

ايران- تهران

1395

بیست و یکمین کنگرۀ سراسری کاردرمانی ایران

سیستم های طبقه بندی فلج مغزی

ايران- تهران

1396

رویکردهای پزشکی وتوانبخشی در درمان اختلالات حرکتی کودکان فلج مغزی

درمانهای جراحی وتوانبخشی در فلج مغزی

ايران- تهران

 

پنجمین سمپوزیوم نقد و بررسی آخرین پژوهش های کاردرمانی

مروری بر ارتباط بین مشکلات شناختی با شاخص های سلامت در بیماران با پارکینسون

ايران- تهران

1396

پنجمین سمپوزیوم نقد و بررسی آخرین پژوهش های کاردرمانی

مروری بر انواع اختلالات شناختی در بیماران مالتیپل اسکلروزیس

ايران- تهران

1396

پنجمین سمپوزیوم نقد و بررسی آخرین پژوهش های کاردرمانی

 

کاردرمانی در فلج مغزی

ايران- تهران

1396

آکوپیشن و دارو

اثر دیسپورت بر آکوپیشن کودک فلج مغزی

ايران- تهران

1396

همایش توانبخشی عصبی ابن سینا

کاردرمانی پس از مداخلات پزشکی  در کودکان فلج مغزی اسپاستیک

ايران- همدان

1396

کارگاه آموزشی یکروزه روش جابجایی بیماران توانبخشی واستفاده از وسایل کمک حرکتی

 

Wheelchair Provision

ايران- تهران

                         

 

 

جوایز و تشویق ها

پژوهشگر برتردانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (1387)

 

 

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

 

 

 

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشیمعاونت آموزشیمعاونت فرهنگی و دانشجوییمعاونت درمانمعاونت تحقیقات و فناوری
Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved .University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences