آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 3955 | بازدیدکنندگان آنلاين : 7 
دوشنبه ٠٢ مرداد ١٣٩٦
منوی اصلی
آخرین اخبار
جلسه با دانشجویان دکتری
برگزاری جلسه با دانشجویان دکتری ورودی 94-93
برگزاری جلسه با دانشجویان دکتری ورودی 94-93 روز چهارشنبه در محل گروه ساعت 13:30 خانم ها : افشار،جوهری،شمس المعالی،قربانپور و آقای نوری و اساتید محترم جناب آقای دکتر حسینی و سرکار خانم دکتر اکبرفهیمی
 ٠٨:٥٦ - 1396/01/29 - نظرات : ٠متن کامل >>
اکسپرت پنل
برگزاری اکسپرت پنل دانشجوی دکتری کاردرمانی
برگزاری اکسپرت پنل دانشجوی دکتری کاردرمانی در روز دوشنبه 23/12/1395
 ١٢:٢٤ - 1395/12/11 - نظرات : ٠متن کامل >>
آخرین جلسه آموزشی و پژوهشی در سال 1395
هفدهمین کنگره بین المللی کاردرمانی در کیپ تاون
برای اولین بار در کشور، کارگاه ساخت اسپلینت های دینامیک
آرشیو اخبار
دکتر ابراهیم پیشیاره
 

ابراهیم پيشياره

 


استادیار-عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

دکترای تخصصی علوم اعصاب شناختی ( Cognitive Neuroscience )

كارشناس ارشد کاردرمانی (جسمی)Occupational Therapy))

عضو گروه آموزشی کاردرمانی ،دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

1. مشخصات فردی:

متولد :     20/10/1351 

شهر : تهران

وضعیت تاهل : متاهل

کد ملی : 0055741614

تلفن همراه : 09122165995

آدرس پست الکترونیک : eb.pishyareh@uswr.ac.ir

 

سوابق تحصيلات دانشگاهي :

*      دکترای تخصصی علوم اعصاب شناختی گرایش مغز و شناخت  ،پژوهشکده  علوم اعصاب شناختی ،تهران ،ایران 1390

*      كارشناس ارشد کاردرمانی گرایش جسمی ،دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي ،گروه آموزشی کاردرمانی ،تهران ،ایران ،1379.

*      کارشناسی کاردرمانی، دانشگاه علوم پزشكي ايران ، گروه آموزشی کاردرمانی ،تهران ،ایران ، 1376.

 

عضویت در گروههای علمی :

·         عضو گروه اموزشي کاردرمانی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(ادامه دارد -1383)

·       مدیر فنآوری سلامت- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1394)

·         دبیر کمیته پژوهش گروه اموزشي کاردرمانی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1394-1392)

·         عضو سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

·         عضو اصلی هیئت مدیره انجمن علمی کاردرمانی ایران-1387

·         سرپرست زیرکمیته تدوین شناسنامه و استاندارد خدمات کاردرمانی در حیطه کودکان-1390

·         عضو کمیته علمی سیزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1387

·         عضو کمیته علمی چهاردهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1388

·         عضو کمیته علمی پانزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1389

·         عضو کمیته علمی هفدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1391

·      عضو کمیته علمی هجدهمین  کنگره علمی کاردرمانی ایران-1392

·      عضو کمیته علمی بیستمین  کنگره علمی کاردرمانی ایران-1394

·         عضو کمیته علمی دومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی -1392

·         عضو کمیته علمی هفدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران- 1392

·         عضو کمیته علمی دومین کنگره توانبخشی حرفه ای ایران-1392

·         عضو کمیته علمی اولين همايش توانبخشي عصبي ايران

·         عضو کمیته علمی آموزش مداوم دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

·         عضو انجمن بسيج جامعه پزشكي دانشگاه علومبهزيستي و توانبخشي

·         عضو تیم تشخیصی توانبخشي-پزشكي مرکز شهدای جلايي پور (1379)

·         عضو تیم تشخیصی توانبخشي-پزشكي مرکز  اسماء (1383)

 

استاد راهنمايي دوره های دانشجویی:

1.      دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي-1390

2.      دانشجويان شاهد و ایثارگر  در رشته کاردرمانی - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي-1390

3.      دانشجويان مقطع كارشناسي دوره پانزدهم- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

4.      دانشجويان مقطع كارشناسي دوره هفدهم- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

5.     دانشجويان مقطع كارشناسي دوره بیست و دوم - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

 

2. تدريس در کارگاههای آموزشی :

1.                     کارگاه آموزشی " توانبخشی شناختی" بیستمین کنگره کاردرمانی ایران- 1394

2.                    کارگاه آموزشی " کودکان با اختلال یکپارچگی حسی"- دانشگاه علوم پزشکی ایران- 1393

3.                    کارگاه آموزشی " نوروفیدبک عمومی " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1393

4.                       کارگاه آموزشی " نقشه مغزی QEEG " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1393

5.                       کارگاه آموزشی " نوروفیدبک تخصصی در کودکان ADHD/LD " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1393

6.                       کارگاه آموزشی" درک هیجان و تنظیم آن " پژوهشکده علوم شناختی- (1391)

7.                       کارگاه آموزشی " هیجان بعنوان نقطه آغاز ارتباط درمانی "- بیمارستان حضرت امام خمینی-(1391)

8.                       پانل " نظریه های جدید اوتیسم "- بیمارستان حضرت امام خمینی- (1391)

9.                       کارگاه آموزشی"جستجوی پیشرفته علمی و End note"-دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388).

10.                Scientific Power Point Presentation  - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1387

11.                برنامه منبع نویسی  Endnote 11-  دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1387

12.                توانبخشی به هنگام در نوزادان -کنگره طب و توانبخشی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1385

13.                Early interventionمداخله زود هنگام  --یازدهمین کنگره کاردرمانی-1384 

14.                نوزاد و عوامل محیطی در واحد مراقبت های ویژه -دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1384.

15.                تشخیص و مداخله زودرس در كودكان با اختلالات تکاملی دانشگاه علوم پزشكي شهید صدوقي يزد -1383.

16.                آشنايی با انديكاسيون رویکرد یکپارچگی حسی در توانبخشي مرکز آموزش هانی-1383. پیوست 8-2

17.                آشنايی با رويكرد CRANIOSACRAL THERAPY کرانیوساکرال تراپی -هفتمین كنگره کاردرمانی ايران -  1378.

 

 

 

3. سوابق و تجربیات حرفه اي :

سوابق تدریس :

1.       "توانبخشی شناختی"- دکترای کاردرمانی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

2.         " سمینار و تحقیق II- - دکترای کاردرمانی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

3.       " علم حركت " -كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

4.       "علوم اعصاب (نوروساینس ) شناختی در توانبخشی "-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

5.       "آزمونها و پرسشنامه های مورد استفاده در کاردرمانی"-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

6.       "مدلها و نظريه هاي كاردرماني I"-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

7.       مدلها و نظريه هاي كاردرماني II"-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

8.       "کاربرد درمانهای  غير دارويي "-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

9.       "سمينار هاي تخصصي"-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

10.   "سمینار های تخصصی"( گروه کاردرمانی )کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

11.   "تكنيكهاي حركت درماني در كودكان فلج مغزی"-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

12.   "رشد رواني حركتي کودک" ( گروه کاردرمانی )-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

13.   "رشد  کودک" ( گروه کاردرمانی )-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

14.   "رشد رواني حركتي  و اختلالات آن " ( گروه گفتاردرمانی )-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

15.   "مبانی کاردرمانی"-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

16.   "مبانی کاردرمانی و توان بخشی " -کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

17.   "زبان تخصصي"( گروه کاردرمانی )کارشناسی-- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

18.   " آشنایی  با اختلالات حرکتی " - کارشناسی گروه رشد و پرورش - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

19.   "آشنایی  با  مبانی  پاراکلینیک(MRI,Neurofeedback, EEG) در کاردرمانی " کارشناسی - دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

 

سوابق باليني :

1.                     مربي آموزش های باليني کاردرمانی جهت آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی کاردرمانی در واحد درسی کارورزی بالینی کودکان فلج مغزی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی(1376-ادامه دارد)

2.                               مربي آموزش های باليني کاردرمانی جهت آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی کاردرمانی در واحد درسی کارورزی بالینی کودکان فلج مغزی در دانشگاه علوم پزشكي ايران ( 1381- 1378 )

3.                     مربي آموزش های باليني کاردرمانی جهت آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی کاردرمانی در واحد درسی کارورزی بالینی کودکان فلج مغزی در دانشگاه علوم پزشكي شهیدبهشتی(1380-1379)

 

5. همکاری در طرحهای پژوهشی :

1.                مجری اصلی طرح پژوهشی " بررسی ارتباط بین مهارتهای حرکتی و شاخصه های رفتاری در کودکان با اختلال نقص توجه و بیش فعالی 5 تا 10 ساله در مقایسه با همتایان عادی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی-  1394

2.                همکار اصلی طرح پژوهشی " بررسی تاثیربرنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در تغییر کیفیت زندگی افراد با ناتوانی جسمی حرکتی تحت پوششCBR در روستاهای بستان آباد "- رقیه حاتمی -1390

3.                همکار اصلی طرح پژوهشی " بررسی تحریکات وستیبولار بر عملکرد تعادلی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 10-5 سال " بهاره زینل زاده قوچانی 1388

4.                همکار اصلی طرح پژوهشی " بررسی اعتبار شاخصه های فیزیولوژیک در پیش بینی و تاثیر بر سیستمهای توجه ای در کودکان با وزن کم نارس " سیده فاطمه هاشمی 1388.

 

ت داوری طرح ها و همکاری با مجلات در داوری مقالات :

 

1.       داوری مقالات علمی در فصلنامه علمی-پژوهشی توانخشی - 1393

2.       داوری مقالات علمی در مجله Basic and clinical neuroscience- - 1392

3.       داوری طرح هاي  پژوهشی در مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال 1389.

4.       مقالات علمی پژوهشی در مجله كودكان استثنايي 1390.

5.      مقالات علمی پژوهشی در مجله کومش - دانشگاه سمنان 1390.

6.      مقالات علمی پژوهشی در مجله توانبخشی دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1388.

 

6.عناوین سخنرانی ها و مقالات منتشر شده در کنگره ها :

1.       "توانمندسازی عصبی بر اساس هرم یکپارچگی حسی" دومین همایش مداخلات غیر دارویی در روانپزشکی کودک و نوجوان- 1394

2.      "Mutational interaction between head orientation and visuospatial development in children with ADHD"-- بیستمین کنگره کاردرمانی ایران  1394

3.      " The effect of a Standing, Walking and Sitting Hip Orthosis(SWASH) on walking in a child with cerebral palsy"- - بیستمین کنگره کاردرمانی ایران  1394

4.       "نگاهی نو به رویکردهای مداخلاتی در کودکان با فلج مغزی : Cognitive neurorehabilitation- نوزدهمین کنگره کاردرمانی ایران - 1393

5.      " A comparative study of Sustained Attentional Bias on Emotional Processing in ADHD Children to Pictures with Eye-tracking- سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی - 1393

6.      " مقایسه اثربخشی تجسم حرکتی بر روی مهارت های حرکتی درشت و مهارت های حرکتی تعادلی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی- 6th International Congress on Child and Adolescent Psychiatry- 2013- تبریز

7.      "Attentional bias towards emotional scene in boys with ADHD" - دومین کنگره علوم اعصاب پایه و "بالینی -1392

8.      "Enhancing visual-spatial skills using virtual rehabilitation lead to improving balance in children with  CP “-هفدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران- 1392

9.      “Evaluation of the effects of overlapping autism and ADHD traits in the misdiagnosis of autism children -  سی و چهارمین همایش انجمن پزشکان کودکان ایران- 1392

10.   "تاثیر تکنیکهای مبتنی بر "روزه " در کاهش رفتارهای تکانشگری در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش فعالی(ADHD)" نخستین همایش سلامت معنوی- فرهنگستان ایران- 1392

11.   " بررسی مقایسه ای کیفیت حرکتی و مولفه های راه رفتن کودکان ADHD - هجدهمین  کنگره علمی کاردرمانی ایران-1392

12.   "کاردرمانی در پدیده موسسه زدگی کودکان مبتلا به  فلج مغزی با استفاده از رویکرد Motor Control” " بر مبنای مدل "MOHO " هفدهمین کنگره کاردرمانی ایران- بیمارستان حضرت امام خمینی- آبانماه (1391)

13.   "اهمیت مهار رفلکس MORO در کنترل توجه کودکان ADHD - بیمارستان حضرت امام خمینی- آبانماه (1391)

14.   "تاثیر بیوفیدبک در عملکردهای یادگیری" اولین سمینار کودک و مدرسه با نیازهای ویژه- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی - آبانماه (1391)

15.  Bias in Initial Attention to Emotional Scene in Boys With ADHD - 1th Asian Congress on ADHD-November- Seoul-Korea

16.  Effect of Craniosacral Therapy on Students Symptoms of ADHD- 1th Asian Congress on ADHD-November- Seoul-Korea

17.  Comparison of Sensory over responsivity in autistic boys versus autistic girls- 24thInternational Congress of Pediatrics-October, 11-15-2012. Tehran. Iran

18.   A Survey on the Effects of Sensory Over-Responsivity on Social Maturity of Autistic Children-5th International Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- October, 2012, Tehran, Iran

19.  The Effect of Play Therapy on Communication Skills of Autistic Children5th International Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- October, 2012, Tehran, Iran

20.  Relationship between motor performance and Sustained Attention in 7-10 years old children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder in comparing with normal children- 5th International Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- October, 2012, Tehran, Iran

21.  Relationship between cognitive performance and health-related quality of life in Iranian school-aged children with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD)- 5th International Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- October, 2012, Tehran, Iran

22.  Vestibular Stimulation effect on quiet stance balance in 3-7 years old children with cerebral palsy- European Journal of Neurology _ EFNS-2012-September

23.  Relationship between motor performance and attention in children with attention deficit hyperactivity disorder " 9th COTEC Congress of Occupational Therapy-Occupation Diversity For the Future - May,2012- Stockholm , Sweden-

24.   "اخلاق از دیدگاه علوم شناختی در خدمت مراجع محوری در حیطه کودکان " سمینار آموزش و آشنایی کاردرمانگران با اخلاق حرفه ای در مداخلات بالینی در کودکان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی -اردیبهشت 1391

25.   بررسی سوگیری توجه نسبت به صحنه های هیجانی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی- نقص توجه " چهارمين همايش بين المللي روانپزشكي كودك مشهد مهر 1390.

26.  . The effectiveness of using Perceptual-Motor Practices on behavioral disorders among 5 to 8 years old children with attention deficit hyperactivity disorder-3rd International Congress on ADHD From Childhood to Adult Disease-May 2011- Berlin • Germany

27.  Effects of computer base of attention training on sustain attention in children with attention deficit hyperactivity disorder-3rd International Congress on ADHD From Childhood to Adult Disease-May 2011- Berlin • Germany

28.              The effectiveness of group parent management training on behavioral disorders among 4 to 10 year old ADHD children-  -3rd International Congress on ADHD From Childhood to Adult Disease-May 2011- Berlin • Germany

29.              The role of Art therapy in reduction of depression and anxiety in the children with epilepsy- The first international Epilepsy congress- December 2010Razavi Hospital – Mashad,Iran

30.              Kaphart theory and its role on improvement of learning disorders in children with neurotrauma- The first razavi international neurotrauma congress-November-2011- Razavi Hospital – Mashad,Iran

31.                کاربرد روش کرانیو ساکرال تراپی در ضایعات ستون فقرات دوازدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی-دی  1390

32.               شانزدهمین کنگره سراسری کاردرمانی ایران- بررسی حرکات چشمی در کودکان ADHD دانشگاه علوم پزشکی تهران- آبان 1390 .

33.               شانزدهمین کنگره سراسری کاردرمانی ایران- بررسی تاثیر CBRدر تغییر کیفیت زندگی افراد با ناتوانی جسمی حرکتی در روستاهای شهرستان بستان آباد دانشگاه علوم پزشکی تهران- آبان 1390 .

34.               سلامت از دیدگاه قران کریم با محوریت سوره کهف- دانشگاه علوم پزشکی تهران و جهاد دانشگاهی-تاثیر  توکل در قالب آموزه های دینی بر اضطراب از دیدگاه قرانی (سلامت روانی)-1389 .

35.               سلامت معنوي و تعميق تربيت اسلامي پژوهشگاه مطالعات آموزس و پرورش با همكاري وزارت آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه  -سلامت معنوی و خود-تنظيمي : از ديدگاه علوم اعصاب شناختي-(1389)

36.               دومین سمینار تخصصی ضایعات نخاعی ایران نقش کاردرمانی در افسردگی افراد مبتلا به ضایعه ی نخاعی - دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی-آبان 1389 .

37.               اولین همایش عصب روان شناسی بالینی ایران اثربخشی تقویت توجه مبتنی بر رایانه در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی- نقص توجه "- دانشگاه علوم  بهزيستي و توانبخشي- بهمن 1389 .

38.               سمینار کودک سالم با محوریت تکامل کودک-پژوهشگاه رویان-رشد و تکامل کودک از دیدگاه سیستمهای پویا Dynamic Approach-  1389 .

39.               سمینار سراسری صرع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی-کاربرد تلفیقی توانبخشی تعادلی و تمرینات تعقیب بینایی در کاهش موثر دامنه و شدت حملات تشنجی در کودکان   (1388)

40.               سومین سمینار ضایعات نخاعی ایران توانبخشی ویژه کودکان مبتلا به ضابعه نخاعی- مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی دانشگاه علوم پزشکی تهران اسفند 1390  .

41.               پانزدهمین  کنگره علمی کاردرمانی ایران-کاربرد روش کرانیو ساکرال تراپی در کودکان بیش فعال همراه با نقص توجه - دانشگاه علوم  بهزيستي و توانبخشي- (1389)  .

42.               چهاردهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-بررسی مروری وجود ارتباط میان بیش پاسخدهی حسی و اضطراب در کودکان ADHD- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1388)

43.               چهاردهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- مطالعه  مروری استفاده از رویکردهای شناختی در زمینه مهارتهای کنترل حرکتی  در کودکان ADHD- دانشگاه علومبهزيستي و توانبخشي- (1388) .

44.               سمینار آشنایی با سندرم داون - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- کاربرد دیدگاههای رشد تکاملی بعنوان اقدامات توانمندسازی عصبی به هنگام در کودکان مبتلا به سندرم داون  - (1388) .

45.               چهارمين کنگره بین المللی بهداشت، درمان و مديريت حوادث و بلایا دانشگاه علوم پزشكي ايران - سالن همایشهای بین المللی رازی-نقش کاردرمانی در  رهایی از عواقب پس از بلایای طبیعی )مبتنی بر مدل KAWA) - (1388)

46.               شانزدهمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران .Impact of Cognitive Attention-Oriented Intervention on Motor Control and Athetosis in Dystonic Athetoid Cerebral Palsy: A Case Study”  (1388) .

47.                همایش رویکردهای نوین توانبخشی اختلالات حرکتی در بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی جندی  شاپور اهواز-بررسی تاثیر استفاده از رویکرد Process-Oriented Task   بر Toe-Walking در کودکان همی پلژی ( 1387)

48.               پنجمین کنگره بین المللی صرع - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي بررسی نقش ماساژ در کاهش تکرار  بروز تشنج در کودکان فلج مغزی -(1387) 

49.               پنجمین كنگره بين المللي آناتومي آسیا و اقیانوسیه- همایش یک روزه آناتومی در توانبخشی - دانشگاه علوم پزشكي ايران- بررسي ارتباطات و مسيرهاي آناتومي توجه و كاركردهاي كنترل حركتي (1387) 

50.               ششمين همايش علمي اختلالات يادگيري و كودكان با كم تواني ذهني- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي تاثیر عملکرد علوم اعصاب در کاردرمانی  -(1387)

51.               سیزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-گزارش موردی کودک با قوام پائین - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387) .

52.               سیزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-عملکرد راههای کورتیکو اسپاینال و کورتیکو بولبار در نوزاد انسان در کارکردهای حرکتی و حسی  - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387) .

53.               اولین همایش علمی گروههای پزشکی سراسر کشور از طرف سازمان نظام پزشکی و کاردرمانی بیمارستان  میلاد تاثیر متقابل سیستمهای کنترل توجه و شناخت بر یکدیگر (1386)

54.               دوازدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي-تاثیر کارکرد شناختی در کودک آتتوئید- (1385)

55.               پنجمین همايش كودكان با كم تواني ذهني- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي جایگاه حرکت درمهارتهای آموزشی -(1384)

56.               هفدهمين كنگره بين المللي كودكان-بیمارستان امام خمینی- Early intervention   -1384

57.               دهمین كنگره علمي کاردرمانی ايران- دانشگاه علوم پزشكي ايران-اهمیت تشخیص بهنگام در کودک فلج مغزی-(1383).

58.               هفتمین كنگره علمي کاردرمانی ايران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- بررسی موردی :دایپلژی اسپاستیک- (1378)

59.               دومين همايش دانشجويی کاردرمانی- دانشگاه علوم پزشكي ايران دانشکده علوم توانبخشي-تاثیر یکپارچگی  حسی بر آپراکسیا-(1378) .

60.                اولین همايش دانشجويی کاردرمانی - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي-توانبخشی صنعتی- (1375)

7. مقاله منتشره در مجلات علمی پژوهشی :

1.      "Evaluation of Attention Bias Towards Emotional Scenes in Pure Morphine and Methamphetamine Abusers at Their Early Abstinence Period in Comparison With Each Other and Healthy Control, an Eye Tracking Study- Basin and Clinical Neuroscience Journal(BCNJ)- 2015.

2.      "Study the Relaonship of Executive Functions with Behavioral Symptoms in Children with High-Functioning Autism"- Journal of Rehabilitation - 2015.

3.      "Relationship Between Sustained, Selective and Shifting Attention and Behavioral Symptoms in Children With High-Functioning Autism- Archives of Neuroscience-2015.

4.      "Relationship between upper extremity function and quality of life in the children with spastic cerebral palsy in Tehran 2013"- Pajouhan Scientific Journal-2015.

5.      "Vestibular System Evaluation: Results on Analysis of Vestibulonystagmography (VNG) - Journal of Rehabilitation- 2015.

6.      "The Effect of Community-Based Rehabilitation Program on Quality of Life of People with Physical Disability in Bostanabad, Tabriz, Iran"- Jentashapir Journal of Health Research-2015.

7.      "The Effect of Biofeedback Therapy on Hand Function and Daily Activities in Stroke Survivors"- Zahedan Journal of Research in Medical Sciences-2015.

8.       

9.      " A comparative study of Sustained Attentional Bias on Emotional Processing in ADHD Children to Pictures with Eye-tracking- Iranian journal of child neurology"-2015

10.   "آشنائی با مفاهیم بنیادی توانبخشی عصبی شناختی " - فصلنامه تازه های علوم اعصاب- 2014

11.   Comparison between Learning Disorder and Normal Children on Movement Skills" - Advances  in  Environmental Biology- 2014

12.  " The Effect of decreased General irritability on infant's attention" -  International Journal of Applied Behavioral Sciences- 2014

13.   " بررسی الگوهای پردازش حسی کودکان اوتیسم 12-7 سال از دیدگاه معلمان" - مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی- 2013

14.   Effectiveness of audiovisual stimulation on executive function in children with high-functioning autism” - Iranian Rehabilitation Journal (IRJ) - 2014

15.  “Comparative study on mobility quality and walking parameters in ADHD children with normal children- Iranian Red Crescent Medical Journal-2014

16.    Effect of craniosacral therapy on students symptoms of ADHD- Iranian Rehabilitation Journal (IRJ) - 2014

17.  "Assessing relationship between motor performance and sustained attention in normal children and children with “attention deficit hyperactivity disorder” in Iran”- European Journal of Scientific Research, 2013- Volume 115 Issue  3.

18.  “A Study on Children Developmental Coordination Disorder (DCD-"(2013- Volume. 63, Issue. 10 -Jokull journal (ISSN: 0449-0576).

19.   " بررسي روايي و پايايي نسخه فارسي چك ليست بيش پاسخدهي حسي در كودكان با اختلال بيش فعالي كمبود توجه- فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي سبزوار- 1392

20.  Attentional Bias towards Emotional Scenes in Boys with Attention-Deficit-Hyperactivity Disorder "- Iranian Journal of Psychiatry (IJP)2012 /

21.  The Effect of Play Therapy on Communication Skills of Autistic Children5thInternational Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- Iranian J Psychiatry 7:3,Summer 2012

22.  A Survey on the Effects of Sensory Over-Responsivity on Social Maturity of Autistic Children- Iranian J Psychiatry 7:3, Summer 2012

23.  Relationship between motor performance and Sustained Attention in 7-10 years old children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder in comparing with normal children-Iranian J Psychiatry 7:3, Summer 2012

24.  Evaluation of Tactile and Auditory Over-Responsively in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder- Iranian J Psychiatry 7:3, Summer 2012

25.  Relationship between cognitive performance and health-related quality of life in Iranian school-aged children with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD)- Iranian J Psychiatry 7:3, Summer 2012

26.  Vestibular Stimulation effect on quiet stance balance in 3-7 years old children with cerebral palsy- European Journal of Neurology _ EFNS-2012-September

27.   " بررسی سوگیری توجه نسبت به صحنه های هیجانی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی کم توجهی در مقایسه با کودکان طبیعی "- فصلنامه اصول بهداشت روانی ، سال سیزدهم ، شماره 3 ، شماره پیاپی 51،پائیز 1390.

28.  The impact of cognitive attention-oriented intervention on motor control and Athetosis in dystonic athetoid cerebral palsy: A case study”- Iranian Journal of Neurology- Vol 8, Suppl 1, Spring 2009. .

29.   " تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر افزایش مهارتهای ادراک بینایی دانش آموزان حساب نارسا" - فصلنامه پژوهشی توانبخشی- دوره یازدهم ، شماره پنجم، شماره پیاپی 45 ،زمستان 1390.

30.   " اثر حرکت درمانی بر مهارتهای حرکتی ظریف کودکان مبتلا به فلج مغزی  نیمه بدن " ،مجله دانشکده پزشکی  دانشگاه علوم پزشکی تهران .دوره 68 . شماره 2. -1389

31.   "بررسی تاثیر تمرینات ادراکی-حرکتی بر اختلالات رفتاری کودکان پنج تا هشت ساله مبتلا به اختلال کمبود توجه- بیش فعالی " مجله تازه های علوم شناختی. سال 12.شماره 3.، شماره پیاپی 47 ، 1389.

32.   "بررسی نقش تسهیل کننده روش Craniosacral Therapy در کاهش اسپاستیسیتی درکودکان دایپلژی اسپاستیک"- فصلنامه پژوهشی توانبخشی (سال اول )شماره سوم -1379 .

33.   " بررسی مروری وجود ارتباط میان بیش پاسخدهی حسی ، اضطراب ومشکلات عاطفی - اجتماعی در کودکان ADHD"- نو انديش سبز سال پنجم، شماره هفدهم ، بهار1390.

34.   " بررسی میزان بیش پاسخدهی لامسه ای درکودکان با اختلال بیش فعالی کمبود توجه" دانشور ، دانشگاه شاهد، سال نوزدهم ، شماره 98   ، خرداد 91.

 

 

9. سوابق پژوهشی :

 الف - تالیف کتب :

1.          تالیف کتاب " مبانی یکپارچگی حسی (SI) با تاکید بر پردازش های بینایی-ادراکی" پژوهشکده کودکان استثنایی 1394-شابک 3-53-9966-964-978 .

2.         تاليف كتاب " مباني توانبخشي " دانشگاه پيام نور -1392- بعنوان كتاب مرجع واحد تدريسي در رشته مددکاری مقطع کارشناسی.-شابک3-927-387-964-978. 

3.         تاليف كتاب " مبانی عصب-روانشناختی یادگیری " (هیجان ،حافظه وتوجه ) دانشگاه علوم پزشكي وخدمات بهداشتی درمانی ايران- 1388-شابک 4-23-2787-964-978 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.شرکت و حضور در كنگره و همايش ها:

 

1.        

2.       دومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی -1392

3.       هجدهمین کنگره کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران - 1392

4.       هفدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران- 1392

5.       دومین کنگره توانبخشی حرفه ای ایران-1392

6.       نخستین همایش سلامت معنوی- فرهنگستان ایران- 1392

7.       هفدهمین کنگره کاردرمانی ایران- بیمارستان حضرت امام خمینی- آبانماه (1391)

8.       کارگاه آموزشی "برنامه ریزی مداخلات بر مبنای مدل MOHO - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران - 1391

9.       پنجمين همايش بين المللي روانپزشكي كودك ––تهران - 1391

10.   سمینار  آموزش و آشنایی کاردرمانگران با اخلاق حرفه ای در مداخلات بالینی در کودکان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران - 1391

11.   کارگاه آموزشی آشنایی با انواع ویلچر ، اجزاء و نحوه استفاده از آن - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران - 1391

12.   چهارمين همايش بين المللي روانپزشكي كودك مشهد 1390

13.   شانزدهمین سمینار سراسری کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران 1390

14.   کارگاه آموزشی توانمندسازی اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاههای علوم پزشکی منطقه یک دانشگاه شاهد تهران - 1390

15.   سلامت از دیدگاه قران کریم با محوریت سوره کهف- دانشگاه علوم پزشکی تهران و جهاد دانشگاهی-تهران -1389

16.   سلامت معنوي و تعميق تربيت اسلامي پژوهشگاه مطالعات آموزس و پرورش با همكاري وزارت آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه -قم - (1389)

17.   سومین سمینار کودک سالم با محوریت تکامل کودک-پژوهشگاه رویان-تهران - 1389

18.   سومین همایش روانپزشکی کودک و نوجوان انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ایران- تهران-1389

19.   دومین سمینار تخصصی ضایعات نخاعی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی-تهران- (1389)

20.   پانزدهمین سمینار سراسری کاردرمانی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی-تهران- (1389)

21.   کارگاه آموزشی " مقاله نویسی به زبان انگلیسی Writing in Academic Context پژوهشکده علوم شناختی تهران 1389

22.   کارگاه آموزشی" کاربرد نوروفیدبک و بیو فیدبک در توانبخشی" - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و شرکت ایران هاسکو - (1389)

23.   کارگاه MACS  - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1389)

24.   دوره آموزشی " اتوماسیون اداری " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1389)

25.   کارگاه COPM-GAS- - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1389)

26.   سمینار آشنایی با سندرم داون - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

27.   کنگره بین المللی بلایای طبیعی سالن همایشهای بین المللی رازی - نقش کاردرمانی در  رهایی از عواقب پس  از بلایای طبیعی )مبتنی بر مدل KAWA) - - (1388)

28.   اولین سمینار تخصصی ضایعات نخاعی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

29.   کارگاه آموزشی "Basic of structural and functional neuroimaging studies in cognitive science "" - پژوهشكده علوم شناختي - (1388)

30.   اولین سمینار " خانواده  و کودک استثنایی" دانشگاه  علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

31.   سومین کنفرانس بین المللی علوم شناختی - پژوهشكده علوم شناختي - (1388)

32.   کارگاه آموزشی " using eye tracking in language – vision research: theories and application" - پژوهشكده علوم شناختي - (1388)

33.   شانزدهمین کنگره بین المللی بیماریهای مغز و اعصاب ایران انجمن متخصصین   مغز و اعصاب ایران (1388)

34.   کارگاه آموزشی " جستجوی پیشرفته علمی و End note " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

35.   سمینار سراسری صرع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی (1388)

36.   کارگاه آموزشی " کاربرد تکنیکهای درمانی در اختلالات شناختی " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

37.   کارگاه آموزشی " درمان اختلالات کارکرد اجرائی در کودکان اوتیسم " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

38.   کارگاه آموزشی " ویژگیهای عمومی فارغ التحصیلان " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

39.   چهاردهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1388)

40.   ادراک دیداری و توانبخشی مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال (1388 )

41.   مقدمه ای بر اپی ژنتیک - پژوهشكده علوم شناختي (1387)

42.   سیزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387)

43.   ششمين همايش علمي اختلالات يادگيري و كودكان با كم تواني ذهني- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1387)

44.   کارگاه آموزشی " تکنیکهای متحرک سازی مفاصل " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387)

45.   کارگاه آموزشی " تصویر برداری مغز در کاردرمانی "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387)

46.   پنجمین كنگره بين المللي آناتومي آسیا و اقیانوسیه- همایش یک روزه آناتومی در توانبخشی - دانشگاه علوم پزشكي ايران- (1387) 

47.   پنجمین کنگره بین المللی صرع - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1387) 

48.    fMRI در تحقیقات نوروساینس شناختی بیمارستان امام خمینی (1387 (

49.   برنامه نویسی کامپیوتری MATLAB- پژوهشكده علوم شناختي (1387)

50.   کارگاه آموزشی " Principle of research and Clinical Application of Repetitive Transcranial Magnetic Stimulation in Psychiatry and Neurology " مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایرانیان - (1387)

51.   اولین همایش علمی گروههای پزشکی سراسر کشور از طرف سازمان نظام پزشکی و کاردرمانی بیمارستان میلاد تاثیر متقابل سیستمهای کنترل توجه و شناخت بر یکدیگر (1386)

52.   کارگاه آموزشی روش تحقیق بالینی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی-   1386

53.   مبتنی بر شواهد و مرور سیستماتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1386

54.   Systematic Review دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1386

55.   تدوین طرح درس روزانه - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1386

56.   Decision Making Workshop- پژوهشكده علوم شناختي (1386)

57.   سومين كنگره بين االمللي  سلولهاي بنيادي و تكنولوژي بيولوژيك مركز تحقيقاتي رويان- دانشگاه علوم پزشكي ايران ( 1386 )

58.   Writing for Publication Workshop Scientific- پژوهشكده علوم شناختي (1386)

59.    دومين سمينار تخصصي سوء مصرف و وابستگي به مواد (با رويكرد بيولوژيك)- دانشگاه علوم پزشكي ايران ( 1386 )

60.   اولین کنگره میان رشته ای روشهای پژوهش در علوم اعصاب - دانشگاه علوم پزشكي ايران ( 1386 )

61.   هشتمين سمينار فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1386

62.   کارگاه آموزشی " Sensory Integration " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1386)

63.   سمینار کاردرمانی با موضوع تازه های توانبخشی حرفه ای بیمارستان میلاد سازمان نظام پزشکی ایران (1386 )

64.   دوازدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1385)

65.   کارگاه آموزشی "بازی درمانی "-دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)

66.   کنفرانس علمی سیر تحولات وفن آوری توانبخشی "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385

67.   کارگاه آموزشی " آزمایشات پاراکلینیک در کاردرمانی "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)

68.   کارگاه آموزشی EMG,NCV" "-دانشگاه علوم بهزيستي وتوانبخشي (1385)

69.   کارگاه آموزشی   "  Imaging "  -دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)

70.   کارگاه آموزشی "الکتروانسفالوگرافی   "-دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)

71.   کارگاه آموزشی " داروشناسی در کاردرمانی "-دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)

72.   کارگاه آموزشی  "  "Current Practice in the Management of Hypertonicity "  " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1384)

73.   کارگاه آموزشی  Oral Presentation" "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1384)

74.        کارگاه آموزشی " translation  "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1384)

75.   كارگاه آموزشی " استخراج اطلاعات از منابع علمی  "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1384)

76.   كارگاه آموزشی " آشنايی با تحقيقات كيفي در علوم پزشكي" - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1383)

77.   سمينار " هسته هاي قاعده اي مغز " - دانشگاه علوم پزشكي ايران (1383)

78.   سمينار Neurorehabilitation - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي   (1382)

79.   كارگاه آموزشی "  روشهای ارزشیابی باليني " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1377)

80.   دومين كنگره توانبخشي حرفه اي - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1379)

81.   هشتمین كنگره کاردرمانی ايران دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1379)

82.   هفتمین كنگره کاردرمانی ايران دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1378)

83.   ششمین کنگره کاردرمانی ايران دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1377)

 

 

 

 

 

 

راهنمایی پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و سمینارها :

الف پایان نامه دکترا( استاد راهنما )

1. بررسی رابطه الگوهای پردازش حسی با کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال طیف درخودمانده برای تدوین الگوی مداخله بهنگام - عباس نسائیان دانشگاه علامه طباطبائی-1393

 

ب- پایان نامه دکترا( استاد مشاور)

1.                  بررسی حرکات بنیادی و تمایلات حرکتی کودکان با اختلال یادگیری برای ارائه الگوی تشخیص زودهنگام- مریم اساسه- دانشگاه علامه طباطبائی -1393

 

ج- پایان نامه کارشناسی ارشد :) به عنوان استاد راهنما )

1.                   " بررسی اثربخشی تحریکات دیداری شنیداری منظم بر عملکرد اجرایی کودکان اوتیسم  با عملکرد بالا" مجید نعیمی- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392

2.                   "بررسی مقایسه ای کیفیت حرکتی و مؤلفه های راه رفتن کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD  ) و کودکان هنجار- بهزاد امینی- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392

3.                  "بررسی رابطه بین عملکرد اندام فوقانی و کیفیت زندگی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 8 -5 سال" منصور نوری- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392

4.                  بررسی ارتباط بین نقص در کارکرد اجرایی و علائم رفتاری در کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا" ولی شیری- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392

5.                  " بررسی میزان بیش پاسخدهی حسی در کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالیهفت الی یازده ساله مراجعه کنندهبه کلینیکهای کاردرمانی بر اساس چک لیست بیش پاسخدهی حسی"-رقیه حاتمی 1390

6.                  " بررسی رابطه عملکردتحصیلی و عملکردهای شناختی با کیفیت زندگی در کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالیدر مقطع دبستان  " سپیده بوجاری- 1390

7.                  "بررسی اثربخشی آموزش الگوهای دیداری بر توجه پایدار در کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالی " شیوا جانمحمدی-1390

 

ب - پایان نامه کارشناسی ارشد :)به عنوان استاد مشاور )

1.                    " تاثیر تمرینات Core Stability  بر تعادل کودکان آموزش پذیر " نازیلا ندایی طوسی- دانشگاه تربیت مدرس-1392

2.                   "بررسی موانع معماری در ایجاد مدارس تلفیقی "- آزاده رزاقی- دانشگاه تهران -1392

3.           " میزان تاثیر بیوفیدبک بر Ext  مچ دست بیماران سکته مغزی"- طاهره حاجی احمد- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392

4.       " بررسی مقایسه ای توانائی های توجهی شیرخواران 4 و 6 ماهه طبیعی با شیرخواران کم وزن حین تولد" سیده فاطمه هاشمی 1388

5.       " بررسی تاثیر تحریکات وستیبولار بر عملکرد تعادلی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 10-5 سال " بهاره زینل زاده قوچانی - 1388

6.       " اثر حرکت درمانی از طریق ترغیب محدودیت بر مهارتهای حرکتی ظریف کودکان با فلج نیمه بدن " ، امیر حسن کهن -1387

7.       " بررسی مقایسه ای ارتباط بین عملکرد حرکتی و توجه پایدار در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی / نقص توجه و کودکان عادی 7 تا 10 ساله " سولماز سلوکی 1389

8.       "بررسی اثر بخشی تکالیف توجهی منتخب بر عملکرد توجه پایدار کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی / نقص توجه"- سروش بخشی 1388

9.       " بررسی تاثیر استفاده از مهارتهای ادراکی-حرکتی بر اختلالات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی / نقص توجه 8-5 ساله  " فائزه دهقان - 1388

10.   " بررسی تاثیر استفاده از ارتز ضد اسپاستیک بر کاهشاسپاستی سیته و رشد مراحل حرکتی درشت  درکودکان دایپلژی اسپاستیک" اشکان  ایرانی 1388

11.   " بررسی تاثیرات تمرینات ذهنی Mental Practice در کودکان مبتلا  به اختلال هماهنگی حرکتی DCD " مریم اساسه دانشگاه علامه طباطبایی-1389

 

 

 

د-پایان نامه های کارشناسی ( استاد راهنما ):

1.                  مهدیه کربلایی

2.                  ترجمه و تالیف فصلهای "Attention and Executive Function " از کتاب Cognitive  Neurorehabilitation- محبوبه امامي - 1391

3.                  ترجمه و تالیف فصلهای 6و 9 Neuropsychology for Occupational Therapists" "- ولي شيري ، منصور نوري- 1390

4.                  "تحقيقات كيفي و كاربرد آن در كاردرماني " طاهره احمدپور- 1389

5.                  "نقائص دست " ياسين فاضلي - 1388

6.                  "اوقات فراغت و مشاركت اجتماعي ( دو حيطه مهم در كاردرماني ) مريم قشقائي ، مهسا ستاري - 1388

7.                  "الگوهاي رشدي- تكاملي كاركردهاي ذهني و جسماني كودكان زير هفت سال با رويكرد جامع نگر- نادر عليرضالو - 1387

8.                  "بررسي ميزان وجود تمرينات ADL در برنامه درماني كودكان مبتلا به فلج مغزي سلمان عظيمي - 1387

9.                  "سالمندي و كنترل وضعيت بدن " علي ابراهيمي - 1387

10.              "كنترل وضعي بهنجار " سجاد مقني - 1387

11.              " كاركردهاي شناختي دست در كودكان " زهرا صفري - 1386

12.              "مديريت باليني بيمار با اختلال كنترل وضعي " لطيف دارابي- 1386

13.              " كنترل وضعي "، ترجمه فصول 8 و 9 كتاب Motor Control Theory & Practical application  به همراه مقالات مربوطه علي قادري - 1386

14.              " ارزیابی های و لازم در کاردرمانی کودکان " ،ترجمه فصل 3 از کتاب Pediatric Physical Therapy - زهرا زارعی - 1386

15.              " توانبخشی در اندام فوقانی کودکان فلج مغزی " ،گردآوری -سیده نرجس مرتضوی ،1385

16.            " ماهیت اختلالات تغذیه در کودکان فلج مغزی " ، گردآوری -سرور خوبی وند ،1385

17.               " از تئوری تا کلینیک ،تکنیک های راه رفتن مستقل "، ترجمه فصل های 1و8 از کتاب Science-Based Rehabilitation (2005) - محمد ملکیان ، 1384 

18.            " تجهیزات مورد استفاده در نابینایان و ناشنوایان " ترجمه فصل 23 از کتاب Occupational Therapy for Children (2001) - مصطفی اقلیمی ،1384

19.              "رابطه بهبود الگوهای Gait بر میزان پیشرفت مهارتهای Hand function كودكان " ، گردآوری -آزاده سيفي ،1383

20.              " ضایعه نخاعی مادرزادی CSCI  ، حمیدرضا بابایی ، 1383

21.               "  درسنامه کودکان فلج مغزی "،گردآوری مجموع مباحث مطروحه از تدریس آقای ابراهیم پیشیاره -میثم کوشکباغی و معصومه آران ،1382

22.              " يكپارچگي حسي ودرك بينايي " ، ترجمه فصل های 12 و13 از کتاب  Occupational Therapy for Children (2001) - آزاده برقعي و فاطمه اميري زاده -1382  

23.              "تاثیر اعصاب حركتي اكولوموتور بر تسهیل حركتي " ، گردآوری ، مقطع کارشناسی ،  قدرت خاوری و وحید بياتي، 1381

 

زمینه علاقمندی و تمرکز در پژوهش :

1.                   بررسی شاخصه های حسی لامسه ای بعنوان شاخص های تشخیصی در کودکان بیش فعال 

2.                   بررسی عوامل تاثیر گذار بر عملکردهای پردازشی-ادراکی دیداری  در کودکان بیش فعال 

3.                   بررسي ابعاد و جنبه هاي   توجه و تمركز و نقش آن در كليه كاركرد هاي اجرايي مغز

4.                   نقش هيجان در رشد ابعاد توجه ، يادگيري و بروز رفتارهاي اجتماعي

5.                   تاثیر ساختارهاي هيجاني در تكامل و رسش مغز و سيستم عصبي

6.                   تاثیر عوامل پرورشی و تربیتی در رشد سیستمهای خودتنظیمی و تنظیم هیجان در کودکان

7.                   بررسی ارتباطات عصبی شناختی حرکت و شناخت

8.                   بررسی تاثیرات عوامل  موثر بینایی  و کنترل حرکتی  در افزایش سطح تمرکز در یادگیری

9.                   نقش تلفیقی تحریکات تعادلی- بینایی در کارکردهماهنگی و سرعت عمل حرکتی

10.               بررسي تاثيرات آموزه هاي ديني در فرآيندهاي شناختي  و توجه ای

 

   دانلود فایل : cv_pishyareh.pdf           حجم فایل 655 KB
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشیمعاونت آموزشیمعاونت فرهنگی و دانشجوییمعاونت درمانمعاونت تحقیقات و فناوری
Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved .University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences