آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 8692 | بازدیدکنندگان آنلاين : 21 
چهارشنبه ٢٨ شهريور ١٣٩٧
منوی اصلی
آخرین اخبار
دیدار نوروزی معاونت اموزشی دانشگاه
دیدار نوروزی معاونت اموزشی دانشگاه از بخش کاردرمانی بیمارستان توانبخشی رفیده
دیدار نوروزی معاونت اموزشی دانشگاه از بخش کاردرمانی بیمارستان توانبخشی رفیده
 ٠٩:١١ - 1397/01/26 - نظرات : ٠متن کامل >>
22 کنگره کاردرمانی
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی در 22 کنگره کاردرمانی ایران
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مراسم گشایش بیست و دومین کنگره کاردرمانی ایران گفت: برغم تصور برخی ، کاردرمانی ، الحاق اولیه فرد به جامعه را بهتر از دیگران انجام می دهد
 ٠٩:١٦ - 1396/09/27 - نظرات : ٠متن کامل >>
آزمایشگاه گروه آموزشی کاردرمانی
بیست و دومین کنگره کاردرمانی ایران
برگزاری اکسپرت پنل دانشجوی دکتری کاردرمانی
آرشیو اخبار
دکتر ابراهیم پیشیاره
 

ابراهیم پيشياره

 


استادیار-عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.

دکترای تخصصی علوم اعصاب شناختی ( Cognitive Neuroscience )

كارشناس ارشد کاردرمانی (جسمی)Occupational Therapy))

عضو گروه آموزشی کاردرمانی ،دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

1. مشخصات فردی:

متولد :     20/10/1351 

شهر : تهران

وضعیت تاهل : متاهل

کد ملی : 0055741614

تلفن همراه : 09122165995

آدرس پست الکترونیک : eb.pishyareh@uswr.ac.ir

 

سوابق تحصيلات دانشگاهي :

*      دکترای تخصصی علوم اعصاب شناختی گرایش مغز و شناخت  ،پژوهشکده  علوم اعصاب شناختی ،تهران ،ایران 1390

*      كارشناس ارشد کاردرمانی گرایش جسمی ،دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي ،گروه آموزشی کاردرمانی ،تهران ،ایران ،1379.

*      کارشناسی کاردرمانی، دانشگاه علوم پزشكي ايران ، گروه آموزشی کاردرمانی ،تهران ،ایران ، 1376.

 

عضویت در گروههای علمی :

·         عضو گروه اموزشي کاردرمانی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(ادامه دارد -1383)

·       مدیر فنآوری سلامت- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1394)

·         دبیر کمیته پژوهش گروه اموزشي کاردرمانی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1394-1392)

·         عضو سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

·         عضو اصلی هیئت مدیره انجمن علمی کاردرمانی ایران-1387

·         سرپرست زیرکمیته تدوین شناسنامه و استاندارد خدمات کاردرمانی در حیطه کودکان-1390

·         عضو کمیته علمی سیزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1387

·         عضو کمیته علمی چهاردهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1388

·         عضو کمیته علمی پانزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1389

·         عضو کمیته علمی هفدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1391

·      عضو کمیته علمی هجدهمین  کنگره علمی کاردرمانی ایران-1392

·      عضو کمیته علمی بیستمین  کنگره علمی کاردرمانی ایران-1394

·         عضو کمیته علمی دومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی -1392

·         عضو کمیته علمی هفدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران- 1392

·         عضو کمیته علمی دومین کنگره توانبخشی حرفه ای ایران-1392

·         عضو کمیته علمی اولين همايش توانبخشي عصبي ايران

·         عضو کمیته علمی آموزش مداوم دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

·         عضو انجمن بسيج جامعه پزشكي دانشگاه علومبهزيستي و توانبخشي

·         عضو تیم تشخیصی توانبخشي-پزشكي مرکز شهدای جلايي پور (1379)

·         عضو تیم تشخیصی توانبخشي-پزشكي مرکز  اسماء (1383)

 

استاد راهنمايي دوره های دانشجویی:

1.      دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي-1390

2.      دانشجويان شاهد و ایثارگر  در رشته کاردرمانی - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي-1390

3.      دانشجويان مقطع كارشناسي دوره پانزدهم- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

4.      دانشجويان مقطع كارشناسي دوره هفدهم- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

5.     دانشجويان مقطع كارشناسي دوره بیست و دوم - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

 

2. تدريس در کارگاههای آموزشی :

1.                     کارگاه آموزشی " توانبخشی شناختی" بیستمین کنگره کاردرمانی ایران- 1394

2.                    کارگاه آموزشی " کودکان با اختلال یکپارچگی حسی"- دانشگاه علوم پزشکی ایران- 1393

3.                    کارگاه آموزشی " نوروفیدبک عمومی " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1393

4.                       کارگاه آموزشی " نقشه مغزی QEEG " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1393

5.                       کارگاه آموزشی " نوروفیدبک تخصصی در کودکان ADHD/LD " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1393

6.                       کارگاه آموزشی" درک هیجان و تنظیم آن " پژوهشکده علوم شناختی- (1391)

7.                       کارگاه آموزشی " هیجان بعنوان نقطه آغاز ارتباط درمانی "- بیمارستان حضرت امام خمینی-(1391)

8.                       پانل " نظریه های جدید اوتیسم "- بیمارستان حضرت امام خمینی- (1391)

9.                       کارگاه آموزشی"جستجوی پیشرفته علمی و End note"-دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388).

10.                Scientific Power Point Presentation  - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1387

11.                برنامه منبع نویسی  Endnote 11-  دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1387

12.                توانبخشی به هنگام در نوزادان -کنگره طب و توانبخشی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1385

13.                Early interventionمداخله زود هنگام  --یازدهمین کنگره کاردرمانی-1384 

14.                نوزاد و عوامل محیطی در واحد مراقبت های ویژه -دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1384.

15.                تشخیص و مداخله زودرس در كودكان با اختلالات تکاملی دانشگاه علوم پزشكي شهید صدوقي يزد -1383.

16.                آشنايی با انديكاسيون رویکرد یکپارچگی حسی در توانبخشي مرکز آموزش هانی-1383. پیوست 8-2

17.                آشنايی با رويكرد CRANIOSACRAL THERAPY کرانیوساکرال تراپی -هفتمین كنگره کاردرمانی ايران -  1378.

 

 

 

3. سوابق و تجربیات حرفه اي :

سوابق تدریس :

1.       "توانبخشی شناختی"- دکترای کاردرمانی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

2.         " سمینار و تحقیق II- - دکترای کاردرمانی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

3.       " علم حركت " -كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

4.       "علوم اعصاب (نوروساینس ) شناختی در توانبخشی "-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

5.       "آزمونها و پرسشنامه های مورد استفاده در کاردرمانی"-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

6.       "مدلها و نظريه هاي كاردرماني I"-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

7.       مدلها و نظريه هاي كاردرماني II"-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

8.       "کاربرد درمانهای  غير دارويي "-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

9.       "سمينار هاي تخصصي"-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

10.   "سمینار های تخصصی"( گروه کاردرمانی )کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

11.   "تكنيكهاي حركت درماني در كودكان فلج مغزی"-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

12.   "رشد رواني حركتي کودک" ( گروه کاردرمانی )-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

13.   "رشد  کودک" ( گروه کاردرمانی )-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

14.   "رشد رواني حركتي  و اختلالات آن " ( گروه گفتاردرمانی )-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

15.   "مبانی کاردرمانی"-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

16.   "مبانی کاردرمانی و توان بخشی " -کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

17.   "زبان تخصصي"( گروه کاردرمانی )کارشناسی-- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

18.   " آشنایی  با اختلالات حرکتی " - کارشناسی گروه رشد و پرورش - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

19.   "آشنایی  با  مبانی  پاراکلینیک(MRI,Neurofeedback, EEG) در کاردرمانی " کارشناسی - دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

 

سوابق باليني :

1.                     مربي آموزش های باليني کاردرمانی جهت آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی کاردرمانی در واحد درسی کارورزی بالینی کودکان فلج مغزی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی(1376-ادامه دارد)

2.                               مربي آموزش های باليني کاردرمانی جهت آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی کاردرمانی در واحد درسی کارورزی بالینی کودکان فلج مغزی در دانشگاه علوم پزشكي ايران ( 1381- 1378 )

3.                     مربي آموزش های باليني کاردرمانی جهت آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی کاردرمانی در واحد درسی کارورزی بالینی کودکان فلج مغزی در دانشگاه علوم پزشكي شهیدبهشتی(1380-1379)

 

5. همکاری در طرحهای پژوهشی :

1.                مجری اصلی طرح پژوهشی " بررسی ارتباط بین مهارتهای حرکتی و شاخصه های رفتاری در کودکان با اختلال نقص توجه و بیش فعالی 5 تا 10 ساله در مقایسه با همتایان عادی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی-  1394

2.                همکار اصلی طرح پژوهشی " بررسی تاثیربرنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در تغییر کیفیت زندگی افراد با ناتوانی جسمی حرکتی تحت پوششCBR در روستاهای بستان آباد "- رقیه حاتمی -1390

3.                همکار اصلی طرح پژوهشی " بررسی تحریکات وستیبولار بر عملکرد تعادلی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 10-5 سال " بهاره زینل زاده قوچانی 1388

4.                همکار اصلی طرح پژوهشی " بررسی اعتبار شاخصه های فیزیولوژیک در پیش بینی و تاثیر بر سیستمهای توجه ای در کودکان با وزن کم نارس " سیده فاطمه هاشمی 1388.

 

ت داوری طرح ها و همکاری با مجلات در داوری مقالات :

 

1.       داوری مقالات علمی در فصلنامه علمی-پژوهشی توانخشی - 1393

2.       داوری مقالات علمی در مجله Basic and clinical neuroscience- - 1392

3.       داوری طرح هاي  پژوهشی در مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال 1389.

4.       مقالات علمی پژوهشی در مجله كودكان استثنايي 1390.

5.      مقالات علمی پژوهشی در مجله کومش - دانشگاه سمنان 1390.

6.      مقالات علمی پژوهشی در مجله توانبخشی دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1388.

 

6.عناوین سخنرانی ها و مقالات منتشر شده در کنگره ها :

1.       "توانمندسازی عصبی بر اساس هرم یکپارچگی حسی" دومین همایش مداخلات غیر دارویی در روانپزشکی کودک و نوجوان- 1394

2.      "Mutational interaction between head orientation and visuospatial development in children with ADHD"-- بیستمین کنگره کاردرمانی ایران  1394

3.      " The effect of a Standing, Walking and Sitting Hip Orthosis(SWASH) on walking in a child with cerebral palsy"- - بیستمین کنگره کاردرمانی ایران  1394

4.       "نگاهی نو به رویکردهای مداخلاتی در کودکان با فلج مغزی : Cognitive neurorehabilitation- نوزدهمین کنگره کاردرمانی ایران - 1393

5.      " A comparative study of Sustained Attentional Bias on Emotional Processing in ADHD Children to Pictures with Eye-tracking- سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی - 1393

6.      " مقایسه اثربخشی تجسم حرکتی بر روی مهارت های حرکتی درشت و مهارت های حرکتی تعادلی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی- 6th International Congress on Child and Adolescent Psychiatry- 2013- تبریز

7.      "Attentional bias towards emotional scene in boys with ADHD" - دومین کنگره علوم اعصاب پایه و "بالینی -1392

8.      "Enhancing visual-spatial skills using virtual rehabilitation lead to improving balance in children with  CP “-هفدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران- 1392

9.      “Evaluation of the effects of overlapping autism and ADHD traits in the misdiagnosis of autism children -  سی و چهارمین همایش انجمن پزشکان کودکان ایران- 1392

10.   "تاثیر تکنیکهای مبتنی بر "روزه " در کاهش رفتارهای تکانشگری در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش فعالی(ADHD)" نخستین همایش سلامت معنوی- فرهنگستان ایران- 1392

11.   " بررسی مقایسه ای کیفیت حرکتی و مولفه های راه رفتن کودکان ADHD - هجدهمین  کنگره علمی کاردرمانی ایران-1392

12.   "کاردرمانی در پدیده موسسه زدگی کودکان مبتلا به  فلج مغزی با استفاده از رویکرد Motor Control” " بر مبنای مدل "MOHO " هفدهمین کنگره کاردرمانی ایران- بیمارستان حضرت امام خمینی- آبانماه (1391)

13.   "اهمیت مهار رفلکس MORO در کنترل توجه کودکان ADHD - بیمارستان حضرت امام خمینی- آبانماه (1391)

14.   "تاثیر بیوفیدبک در عملکردهای یادگیری" اولین سمینار کودک و مدرسه با نیازهای ویژه- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی - آبانماه (1391)

15.  Bias in Initial Attention to Emotional Scene in Boys With ADHD - 1th Asian Congress on ADHD-November- Seoul-Korea

16.  Effect of Craniosacral Therapy on Students Symptoms of ADHD- 1th Asian Congress on ADHD-November- Seoul-Korea

17.  Comparison of Sensory over responsivity in autistic boys versus autistic girls- 24thInternational Congress of Pediatrics-October, 11-15-2012. Tehran. Iran

18.   A Survey on the Effects of Sensory Over-Responsivity on Social Maturity of Autistic Children-5th International Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- October, 2012, Tehran, Iran

19.  The Effect of Play Therapy on Communication Skills of Autistic Children5th International Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- October, 2012, Tehran, Iran

20.  Relationship between motor performance and Sustained Attention in 7-10 years old children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder in comparing with normal children- 5th International Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- October, 2012, Tehran, Iran

21.  Relationship between cognitive performance and health-related quality of life in Iranian school-aged children with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD)- 5th International Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- October, 2012, Tehran, Iran

22.  Vestibular Stimulation effect on quiet stance balance in 3-7 years old children with cerebral palsy- European Journal of Neurology _ EFNS-2012-September

23.  Relationship between motor performance and attention in children with attention deficit hyperactivity disorder " 9th COTEC Congress of Occupational Therapy-Occupation Diversity For the Future - May,2012- Stockholm , Sweden-

24.   "اخلاق از دیدگاه علوم شناختی در خدمت مراجع محوری در حیطه کودکان " سمینار آموزش و آشنایی کاردرمانگران با اخلاق حرفه ای در مداخلات بالینی در کودکان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی -اردیبهشت 1391

25.   بررسی سوگیری توجه نسبت به صحنه های هیجانی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی- نقص توجه " چهارمين همايش بين المللي روانپزشكي كودك مشهد مهر 1390.

26.  . The effectiveness of using Perceptual-Motor Practices on behavioral disorders among 5 to 8 years old children with attention deficit hyperactivity disorder-3rd International Congress on ADHD From Childhood to Adult Disease-May 2011- Berlin • Germany

27.  Effects of computer base of attention training on sustain attention in children with attention deficit hyperactivity disorder-3rd International Congress on ADHD From Childhood to Adult Disease-May 2011- Berlin • Germany

28.              The effectiveness of group parent management training on behavioral disorders among 4 to 10 year old ADHD children-  -3rd International Congress on ADHD From Childhood to Adult Disease-May 2011- Berlin • Germany

29.              The role of Art therapy in reduction of depression and anxiety in the children with epilepsy- The first international Epilepsy congress- December 2010Razavi Hospital – Mashad,Iran

30.              Kaphart theory and its role on improvement of learning disorders in children with neurotrauma- The first razavi international neurotrauma congress-November-2011- Razavi Hospital – Mashad,Iran

31.                کاربرد روش کرانیو ساکرال تراپی در ضایعات ستون فقرات دوازدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی-دی  1390

32.               شانزدهمین کنگره سراسری کاردرمانی ایران- بررسی حرکات چشمی در کودکان ADHD دانشگاه علوم پزشکی تهران- آبان 1390 .

33.               شانزدهمین کنگره سراسری کاردرمانی ایران- بررسی تاثیر CBRدر تغییر کیفیت زندگی افراد با ناتوانی جسمی حرکتی در روستاهای شهرستان بستان آباد دانشگاه علوم پزشکی تهران- آبان 1390 .

34.               سلامت از دیدگاه قران کریم با محوریت سوره کهف- دانشگاه علوم پزشکی تهران و جهاد دانشگاهی-تاثیر  توکل در قالب آموزه های دینی بر اضطراب از دیدگاه قرانی (سلامت روانی)-1389 .

35.               سلامت معنوي و تعميق تربيت اسلامي پژوهشگاه مطالعات آموزس و پرورش با همكاري وزارت آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه  -سلامت معنوی و خود-تنظيمي : از ديدگاه علوم اعصاب شناختي-(1389)

36.               دومین سمینار تخصصی ضایعات نخاعی ایران نقش کاردرمانی در افسردگی افراد مبتلا به ضایعه ی نخاعی - دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی-آبان 1389 .

37.               اولین همایش عصب روان شناسی بالینی ایران اثربخشی تقویت توجه مبتنی بر رایانه در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی- نقص توجه "- دانشگاه علوم  بهزيستي و توانبخشي- بهمن 1389 .

38.               سمینار کودک سالم با محوریت تکامل کودک-پژوهشگاه رویان-رشد و تکامل کودک از دیدگاه سیستمهای پویا Dynamic Approach-  1389 .

39.               سمینار سراسری صرع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی-کاربرد تلفیقی توانبخشی تعادلی و تمرینات تعقیب بینایی در کاهش موثر دامنه و شدت حملات تشنجی در کودکان   (1388)

40.               سومین سمینار ضایعات نخاعی ایران توانبخشی ویژه کودکان مبتلا به ضابعه نخاعی- مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی دانشگاه علوم پزشکی تهران اسفند 1390  .

41.               پانزدهمین  کنگره علمی کاردرمانی ایران-کاربرد روش کرانیو ساکرال تراپی در کودکان بیش فعال همراه با نقص توجه - دانشگاه علوم  بهزيستي و توانبخشي- (1389)  .

42.               چهاردهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-بررسی مروری وجود ارتباط میان بیش پاسخدهی حسی و اضطراب در کودکان ADHD- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1388)

43.               چهاردهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- مطالعه  مروری استفاده از رویکردهای شناختی در زمینه مهارتهای کنترل حرکتی  در کودکان ADHD- دانشگاه علومبهزيستي و توانبخشي- (1388) .

44.               سمینار آشنایی با سندرم داون - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- کاربرد دیدگاههای رشد تکاملی بعنوان اقدامات توانمندسازی عصبی به هنگام در کودکان مبتلا به سندرم داون  - (1388) .

45.               چهارمين کنگره بین المللی بهداشت، درمان و مديريت حوادث و بلایا دانشگاه علوم پزشكي ايران - سالن همایشهای بین المللی رازی-نقش کاردرمانی در  رهایی از عواقب پس از بلایای طبیعی )مبتنی بر مدل KAWA) - (1388)

46.               شانزدهمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران .Impact of Cognitive Attention-Oriented Intervention on Motor Control and Athetosis in Dystonic Athetoid Cerebral Palsy: A Case Study”  (1388) .

47.                همایش رویکردهای نوین توانبخشی اختلالات حرکتی در بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی جندی  شاپور اهواز-بررسی تاثیر استفاده از رویکرد Process-Oriented Task   بر Toe-Walking در کودکان همی پلژی ( 1387)

48.               پنجمین کنگره بین المللی صرع - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي بررسی نقش ماساژ در کاهش تکرار  بروز تشنج در کودکان فلج مغزی -(1387) 

49.               پنجمین كنگره بين المللي آناتومي آسیا و اقیانوسیه- همایش یک روزه آناتومی در توانبخشی - دانشگاه علوم پزشكي ايران- بررسي ارتباطات و مسيرهاي آناتومي توجه و كاركردهاي كنترل حركتي (1387) 

50.               ششمين همايش علمي اختلالات يادگيري و كودكان با كم تواني ذهني- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي تاثیر عملکرد علوم اعصاب در کاردرمانی  -(1387)

51.               سیزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-گزارش موردی کودک با قوام پائین - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387) .

52.               سیزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-عملکرد راههای کورتیکو اسپاینال و کورتیکو بولبار در نوزاد انسان در کارکردهای حرکتی و حسی  - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387) .

53.               اولین همایش علمی گروههای پزشکی سراسر کشور از طرف سازمان نظام پزشکی و کاردرمانی بیمارستان  میلاد تاثیر متقابل سیستمهای کنترل توجه و شناخت بر یکدیگر (1386)

54.               دوازدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي-تاثیر کارکرد شناختی در کودک آتتوئید- (1385)

55.               پنجمین همايش كودكان با كم تواني ذهني- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي جایگاه حرکت درمهارتهای آموزشی -(1384)

56.               هفدهمين كنگره بين المللي كودكان-بیمارستان امام خمینی- Early intervention   -1384

57.               دهمین كنگره علمي کاردرمانی ايران- دانشگاه علوم پزشكي ايران-اهمیت تشخیص بهنگام در کودک فلج مغزی-(1383).

58.               هفتمین كنگره علمي کاردرمانی ايران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- بررسی موردی :دایپلژی اسپاستیک- (1378)

59.               دومين همايش دانشجويی کاردرمانی- دانشگاه علوم پزشكي ايران دانشکده علوم توانبخشي-تاثیر یکپارچگی  حسی بر آپراکسیا-(1378) .

60.                اولین همايش دانشجويی کاردرمانی - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي-توانبخشی صنعتی- (1375)

7. مقاله منتشره در مجلات علمی پژوهشی :

1.      "Evaluation of Attention Bias Towards Emotional Scenes in Pure Morphine and Methamphetamine Abusers at Their Early Abstinence Period in Comparison With Each Other and Healthy Control, an Eye Tracking Study- Basin and Clinical Neuroscience Journal(BCNJ)- 2015.

2.      "Study the Relaonship of Executive Functions with Behavioral Symptoms in Children with High-Functioning Autism"- Journal of Rehabilitation - 2015.

3.      "Relationship Between Sustained, Selective and Shifting Attention and Behavioral Symptoms in Children With High-Functioning Autism- Archives of Neuroscience-2015.

4.      "Relationship between upper extremity function and quality of life in the children with spastic cerebral palsy in Tehran 2013"- Pajouhan Scientific Journal-2015.

5.      "Vestibular System Evaluation: Results on Analysis of Vestibulonystagmography (VNG) - Journal of Rehabilitation- 2015.

6.      "The Effect of Community-Based Rehabilitation Program on Quality of Life of People with Physical Disability in Bostanabad, Tabriz, Iran"- Jentashapir Journal of Health Research-2015.

7.      "The Effect of Biofeedback Therapy on Hand Function and Daily Activities in Stroke Survivors"- Zahedan Journal of Research in Medical Sciences-2015.

8.       

9.      " A comparative study of Sustained Attentional Bias on Emotional Processing in ADHD Children to Pictures with Eye-tracking- Iranian journal of child neurology"-2015

10.   "آشنائی با مفاهیم بنیادی توانبخشی عصبی شناختی " - فصلنامه تازه های علوم اعصاب- 2014

11.   Comparison between Learning Disorder and Normal Children on Movement Skills" - Advances  in  Environmental Biology- 2014

12.  " The Effect of decreased General irritability on infant's attention" -  International Journal of Applied Behavioral Sciences- 2014

13.   " بررسی الگوهای پردازش حسی کودکان اوتیسم 12-7 سال از دیدگاه معلمان" - مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی- 2013

14.   Effectiveness of audiovisual stimulation on executive function in children with high-functioning autism” - Iranian Rehabilitation Journal (IRJ) - 2014

15.  “Comparative study on mobility quality and walking parameters in ADHD children with normal children- Iranian Red Crescent Medical Journal-2014

16.    Effect of craniosacral therapy on students symptoms of ADHD- Iranian Rehabilitation Journal (IRJ) - 2014

17.  "Assessing relationship between motor performance and sustained attention in normal children and children with “attention deficit hyperactivity disorder” in Iran”- European Journal of Scientific Research, 2013- Volume 115 Issue  3.

18.  “A Study on Children Developmental Coordination Disorder (DCD-"(2013- Volume. 63, Issue. 10 -Jokull journal (ISSN: 0449-0576).

19.   " بررسي روايي و پايايي نسخه فارسي چك ليست بيش پاسخدهي حسي در كودكان با اختلال بيش فعالي كمبود توجه- فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي سبزوار- 1392

20.  Attentional Bias towards Emotional Scenes in Boys with Attention-Deficit-Hyperactivity Disorder "- Iranian Journal of Psychiatry (IJP)2012 /

21.  The Effect of Play Therapy on Communication Skills of Autistic Children5thInternational Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- Iranian J Psychiatry 7:3,Summer 2012

22.  A Survey on the Effects of Sensory Over-Responsivity on Social Maturity of Autistic Children- Iranian J Psychiatry 7:3, Summer 2012

23.  Relationship between motor performance and Sustained Attention in 7-10 years old children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder in comparing with normal children-Iranian J Psychiatry 7:3, Summer 2012

24.  Evaluation of Tactile and Auditory Over-Responsively in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder- Iranian J Psychiatry 7:3, Summer 2012

25.  Relationship between cognitive performance and health-related quality of life in Iranian school-aged children with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD)- Iranian J Psychiatry 7:3, Summer 2012

26.  Vestibular Stimulation effect on quiet stance balance in 3-7 years old children with cerebral palsy- European Journal of Neurology _ EFNS-2012-September

27.   " بررسی سوگیری توجه نسبت به صحنه های هیجانی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی کم توجهی در مقایسه با کودکان طبیعی "- فصلنامه اصول بهداشت روانی ، سال سیزدهم ، شماره 3 ، شماره پیاپی 51،پائیز 1390.

28.  The impact of cognitive attention-oriented intervention on motor control and Athetosis in dystonic athetoid cerebral palsy: A case study”- Iranian Journal of Neurology- Vol 8, Suppl 1, Spring 2009. .

29.   " تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر افزایش مهارتهای ادراک بینایی دانش آموزان حساب نارسا" - فصلنامه پژوهشی توانبخشی- دوره یازدهم ، شماره پنجم، شماره پیاپی 45 ،زمستان 1390.

30.   " اثر حرکت درمانی بر مهارتهای حرکتی ظریف کودکان مبتلا به فلج مغزی  نیمه بدن " ،مجله دانشکده پزشکی  دانشگاه علوم پزشکی تهران .دوره 68 . شماره 2. -1389

31.   "بررسی تاثیر تمرینات ادراکی-حرکتی بر اختلالات رفتاری کودکان پنج تا هشت ساله مبتلا به اختلال کمبود توجه- بیش فعالی " مجله تازه های علوم شناختی. سال 12.شماره 3.، شماره پیاپی 47 ، 1389.

32.   "بررسی نقش تسهیل کننده روش Craniosacral Therapy در کاهش اسپاستیسیتی درکودکان دایپلژی اسپاستیک"- فصلنامه پژوهشی توانبخشی (سال اول )شماره سوم -1379 .

33.   " بررسی مروری وجود ارتباط میان بیش پاسخدهی حسی ، اضطراب ومشکلات عاطفی - اجتماعی در کودکان ADHD"- نو انديش سبز سال پنجم، شماره هفدهم ، بهار1390.

34.   " بررسی میزان بیش پاسخدهی لامسه ای درکودکان با اختلال بیش فعالی کمبود توجه" دانشور ، دانشگاه شاهد، سال نوزدهم ، شماره 98   ، خرداد 91.

 

 

9. سوابق پژوهشی :

 الف - تالیف کتب :

1.          تالیف کتاب " مبانی یکپارچگی حسی (SI) با تاکید بر پردازش های بینایی-ادراکی" پژوهشکده کودکان استثنایی 1394-شابک 3-53-9966-964-978 .

2.         تاليف كتاب " مباني توانبخشي " دانشگاه پيام نور -1392- بعنوان كتاب مرجع واحد تدريسي در رشته مددکاری مقطع کارشناسی.-شابک3-927-387-964-978. 

3.         تاليف كتاب " مبانی عصب-روانشناختی یادگیری " (هیجان ،حافظه وتوجه ) دانشگاه علوم پزشكي وخدمات بهداشتی درمانی ايران- 1388-شابک 4-23-2787-964-978 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.شرکت و حضور در كنگره و همايش ها:

 

1.        

2.       دومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی -1392

3.       هجدهمین کنگره کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران - 1392

4.       هفدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران- 1392

5.       دومین کنگره توانبخشی حرفه ای ایران-1392

6.       نخستین همایش سلامت معنوی- فرهنگستان ایران- 1392

7.       هفدهمین کنگره کاردرمانی ایران- بیمارستان حضرت امام خمینی- آبانماه (1391)

8.       کارگاه آموزشی "برنامه ریزی مداخلات بر مبنای مدل MOHO - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران - 1391

9.       پنجمين همايش بين المللي روانپزشكي كودك ––تهران - 1391

10.   سمینار  آموزش و آشنایی کاردرمانگران با اخلاق حرفه ای در مداخلات بالینی در کودکان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران - 1391

11.   کارگاه آموزشی آشنایی با انواع ویلچر ، اجزاء و نحوه استفاده از آن - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران - 1391

12.   چهارمين همايش بين المللي روانپزشكي كودك مشهد 1390

13.   شانزدهمین سمینار سراسری کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران 1390

14.   کارگاه آموزشی توانمندسازی اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاههای علوم پزشکی منطقه یک دانشگاه شاهد تهران - 1390

15.   سلامت از دیدگاه قران کریم با محوریت سوره کهف- دانشگاه علوم پزشکی تهران و جهاد دانشگاهی-تهران -1389

16.   سلامت معنوي و تعميق تربيت اسلامي پژوهشگاه مطالعات آموزس و پرورش با همكاري وزارت آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه -قم - (1389)

17.   سومین سمینار کودک سالم با محوریت تکامل کودک-پژوهشگاه رویان-تهران - 1389

18.   سومین همایش روانپزشکی کودک و نوجوان انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ایران- تهران-1389

19.   دومین سمینار تخصصی ضایعات نخاعی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی-تهران- (1389)

20.   پانزدهمین سمینار سراسری کاردرمانی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی-تهران- (1389)

21.   کارگاه آموزشی " مقاله نویسی به زبان انگلیسی Writing in Academic Context پژوهشکده علوم شناختی تهران 1389

22.   کارگاه آموزشی" کاربرد نوروفیدبک و بیو فیدبک در توانبخشی" - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و شرکت ایران هاسکو - (1389)

23.   کارگاه MACS  - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1389)

24.   دوره آموزشی " اتوماسیون اداری " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1389)

25.   کارگاه COPM-GAS- - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1389)

26.   سمینار آشنایی با سندرم داون - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

27.   کنگره بین المللی بلایای طبیعی سالن همایشهای بین المللی رازی - نقش کاردرمانی در  رهایی از عواقب پس  از بلایای طبیعی )مبتنی بر مدل KAWA) - - (1388)

28.   اولین سمینار تخصصی ضایعات نخاعی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

29.   کارگاه آموزشی "Basic of structural and functional neuroimaging studies in cognitive science "" - پژوهشكده علوم شناختي - (1388)

30.   اولین سمینار " خانواده  و کودک استثنایی" دانشگاه  علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

31.   سومین کنفرانس بین المللی علوم شناختی - پژوهشكده علوم شناختي - (1388)

32.   کارگاه آموزشی " using eye tracking in language – vision research: theories and application" - پژوهشكده علوم شناختي - (1388)

33.   شانزدهمین کنگره بین المللی بیماریهای مغز و اعصاب ایران انجمن متخصصین   مغز و اعصاب ایران (1388)

34.   کارگاه آموزشی " جستجوی پیشرفته علمی و End note " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

35.   سمینار سراسری صرع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی (1388)

36.   کارگاه آموزشی " کاربرد تکنیکهای درمانی در اختلالات شناختی " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

37.   کارگاه آموزشی " درمان اختلالات کارکرد اجرائی در کودکان اوتیسم " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

38.   کارگاه آموزشی " ویژگیهای عمومی فارغ التحصیلان " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)

39.   چهاردهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1388)

40.   ادراک دیداری و توانبخشی مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال (1388 )

41.   مقدمه ای بر اپی ژنتیک - پژوهشكده علوم شناختي (1387)

42.   سیزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387)

43.   ششمين همايش علمي اختلالات يادگيري و كودكان با كم تواني ذهني- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1387)

44.   کارگاه آموزشی " تکنیکهای متحرک سازی مفاصل " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387)

45.   کارگاه آموزشی " تصویر برداری مغز در کاردرمانی "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387)

46.   پنجمین كنگره بين المللي آناتومي آسیا و اقیانوسیه- همایش یک روزه آناتومی در توانبخشی - دانشگاه علوم پزشكي ايران- (1387) 

47.   پنجمین کنگره بین المللی صرع - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1387) 

48.    fMRI در تحقیقات نوروساینس شناختی بیمارستان امام خمینی (1387 (

49.   برنامه نویسی کامپیوتری MATLAB- پژوهشكده علوم شناختي (1387)

50.   کارگاه آموزشی " Principle of research and Clinical Application of Repetitive Transcranial Magnetic Stimulation in Psychiatry and Neurology " مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایرانیان - (1387)

51.   اولین همایش علمی گروههای پزشکی سراسر کشور از طرف سازمان نظام پزشکی و کاردرمانی بیمارستان میلاد تاثیر متقابل سیستمهای کنترل توجه و شناخت بر یکدیگر (1386)

52.   کارگاه آموزشی روش تحقیق بالینی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی-   1386

53.   مبتنی بر شواهد و مرور سیستماتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1386

54.   Systematic Review دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1386

55.   تدوین طرح درس روزانه - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1386

56.   Decision Making Workshop- پژوهشكده علوم شناختي (1386)

57.   سومين كنگره بين االمللي  سلولهاي بنيادي و تكنولوژي بيولوژيك مركز تحقيقاتي رويان- دانشگاه علوم پزشكي ايران ( 1386 )

58.   Writing for Publication Workshop Scientific- پژوهشكده علوم شناختي (1386)

59.    دومين سمينار تخصصي سوء مصرف و وابستگي به مواد (با رويكرد بيولوژيك)- دانشگاه علوم پزشكي ايران ( 1386 )

60.   اولین کنگره میان رشته ای روشهای پژوهش در علوم اعصاب - دانشگاه علوم پزشكي ايران ( 1386 )

61.   هشتمين سمينار فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1386

62.   کارگاه آموزشی " Sensory Integration " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1386)

63.   سمینار کاردرمانی با موضوع تازه های توانبخشی حرفه ای بیمارستان میلاد سازمان نظام پزشکی ایران (1386 )

64.   دوازدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1385)

65.   کارگاه آموزشی "بازی درمانی "-دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)

66.   کنفرانس علمی سیر تحولات وفن آوری توانبخشی "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385

67.   کارگاه آموزشی " آزمایشات پاراکلینیک در کاردرمانی "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)

68.   کارگاه آموزشی EMG,NCV" "-دانشگاه علوم بهزيستي وتوانبخشي (1385)

69.   کارگاه آموزشی   "  Imaging "  -دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)

70.   کارگاه آموزشی "الکتروانسفالوگرافی   "-دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)

71.   کارگاه آموزشی " داروشناسی در کاردرمانی "-دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)

72.   کارگاه آموزشی  "  "Current Practice in the Management of Hypertonicity "  " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1384)

73.   کارگاه آموزشی  Oral Presentation" "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1384)

74.        کارگاه آموزشی " translation  "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1384)

75.   كارگاه آموزشی " استخراج اطلاعات از منابع علمی  "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1384)

76.   كارگاه آموزشی " آشنايی با تحقيقات كيفي در علوم پزشكي" - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1383)

77.   سمينار " هسته هاي قاعده اي مغز " - دانشگاه علوم پزشكي ايران (1383)

78.   سمينار Neurorehabilitation - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي   (1382)

79.   كارگاه آموزشی "  روشهای ارزشیابی باليني " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1377)

80.   دومين كنگره توانبخشي حرفه اي - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1379)

81.   هشتمین كنگره کاردرمانی ايران دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1379)

82.   هفتمین كنگره کاردرمانی ايران دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1378)

83.   ششمین کنگره کاردرمانی ايران دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1377)

 

 

 

 

 

 

راهنمایی پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و سمینارها :

الف پایان نامه دکترا( استاد راهنما )

1. بررسی رابطه الگوهای پردازش حسی با کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال طیف درخودمانده برای تدوین الگوی مداخله بهنگام - عباس نسائیان دانشگاه علامه طباطبائی-1393

 

ب- پایان نامه دکترا( استاد مشاور)

1.                  بررسی حرکات بنیادی و تمایلات حرکتی کودکان با اختلال یادگیری برای ارائه الگوی تشخیص زودهنگام- مریم اساسه- دانشگاه علامه طباطبائی -1393

 

ج- پایان نامه کارشناسی ارشد :) به عنوان استاد راهنما )

1.                   " بررسی اثربخشی تحریکات دیداری شنیداری منظم بر عملکرد اجرایی کودکان اوتیسم  با عملکرد بالا" مجید نعیمی- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392

2.                   "بررسی مقایسه ای کیفیت حرکتی و مؤلفه های راه رفتن کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD  ) و کودکان هنجار- بهزاد امینی- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392

3.                  "بررسی رابطه بین عملکرد اندام فوقانی و کیفیت زندگی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 8 -5 سال" منصور نوری- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392

4.                  بررسی ارتباط بین نقص در کارکرد اجرایی و علائم رفتاری در کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا" ولی شیری- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392

5.                  " بررسی میزان بیش پاسخدهی حسی در کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالیهفت الی یازده ساله مراجعه کنندهبه کلینیکهای کاردرمانی بر اساس چک لیست بیش پاسخدهی حسی"-رقیه حاتمی 1390

6.                  " بررسی رابطه عملکردتحصیلی و عملکردهای شناختی با کیفیت زندگی در کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالیدر مقطع دبستان  " سپیده بوجاری- 1390

7.                  "بررسی اثربخشی آموزش الگوهای دیداری بر توجه پایدار در کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالی " شیوا جانمحمدی-1390

 

ب - پایان نامه کارشناسی ارشد :)به عنوان استاد مشاور )

1.                    " تاثیر تمرینات Core Stability  بر تعادل کودکان آموزش پذیر " نازیلا ندایی طوسی- دانشگاه تربیت مدرس-1392

2.                   "بررسی موانع معماری در ایجاد مدارس تلفیقی "- آزاده رزاقی- دانشگاه تهران -1392

3.           " میزان تاثیر بیوفیدبک بر Ext  مچ دست بیماران سکته مغزی"- طاهره حاجی احمد- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392

4.       " بررسی مقایسه ای توانائی های توجهی شیرخواران 4 و 6 ماهه طبیعی با شیرخواران کم وزن حین تولد" سیده فاطمه هاشمی 1388

5.       " بررسی تاثیر تحریکات وستیبولار بر عملکرد تعادلی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 10-5 سال " بهاره زینل زاده قوچانی - 1388

6.       " اثر حرکت درمانی از طریق ترغیب محدودیت بر مهارتهای حرکتی ظریف کودکان با فلج نیمه بدن " ، امیر حسن کهن -1387

7.       " بررسی مقایسه ای ارتباط بین عملکرد حرکتی و توجه پایدار در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی / نقص توجه و کودکان عادی 7 تا 10 ساله " سولماز سلوکی 1389

8.       "بررسی اثر بخشی تکالیف توجهی منتخب بر عملکرد توجه پایدار کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی / نقص توجه"- سروش بخشی 1388

9.       " بررسی تاثیر استفاده از مهارتهای ادراکی-حرکتی بر اختلالات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی / نقص توجه 8-5 ساله  " فائزه دهقان - 1388

10.   " بررسی تاثیر استفاده از ارتز ضد اسپاستیک بر کاهشاسپاستی سیته و رشد مراحل حرکتی درشت  درکودکان دایپلژی اسپاستیک" اشکان  ایرانی 1388

11.   " بررسی تاثیرات تمرینات ذهنی Mental Practice در کودکان مبتلا  به اختلال هماهنگی حرکتی DCD " مریم اساسه دانشگاه علامه طباطبایی-1389

 

 

 

د-پایان نامه های کارشناسی ( استاد راهنما ):

1.                  مهدیه کربلایی

2.                  ترجمه و تالیف فصلهای "Attention and Executive Function " از کتاب Cognitive  Neurorehabilitation- محبوبه امامي - 1391

3.                  ترجمه و تالیف فصلهای 6و 9 Neuropsychology for Occupational Therapists" "- ولي شيري ، منصور نوري- 1390

4.                  "تحقيقات كيفي و كاربرد آن در كاردرماني " طاهره احمدپور- 1389

5.                  "نقائص دست " ياسين فاضلي - 1388

6.                  "اوقات فراغت و مشاركت اجتماعي ( دو حيطه مهم در كاردرماني ) مريم قشقائي ، مهسا ستاري - 1388

7.                  "الگوهاي رشدي- تكاملي كاركردهاي ذهني و جسماني كودكان زير هفت سال با رويكرد جامع نگر- نادر عليرضالو - 1387

8.                  "بررسي ميزان وجود تمرينات ADL در برنامه درماني كودكان مبتلا به فلج مغزي سلمان عظيمي - 1387

9.                  "سالمندي و كنترل وضعيت بدن " علي ابراهيمي - 1387

10.              "كنترل وضعي بهنجار " سجاد مقني - 1387

11.              " كاركردهاي شناختي دست در كودكان " زهرا صفري - 1386

12.              "مديريت باليني بيمار با اختلال كنترل وضعي " لطيف دارابي- 1386

13.              " كنترل وضعي "، ترجمه فصول 8 و 9 كتاب Motor Control Theory & Practical application  به همراه مقالات مربوطه علي قادري - 1386

14.              " ارزیابی های و لازم در کاردرمانی کودکان " ،ترجمه فصل 3 از کتاب Pediatric Physical Therapy - زهرا زارعی - 1386

15.              " توانبخشی در اندام فوقانی کودکان فلج مغزی " ،گردآوری -سیده نرجس مرتضوی ،1385

16.            " ماهیت اختلالات تغذیه در کودکان فلج مغزی " ، گردآوری -سرور خوبی وند ،1385

17.               " از تئوری تا کلینیک ،تکنیک های راه رفتن مستقل "، ترجمه فصل های 1و8 از کتاب Science-Based Rehabilitation (2005) - محمد ملکیان ، 1384 

18.            " تجهیزات مورد استفاده در نابینایان و ناشنوایان " ترجمه فصل 23 از کتاب Occupational Therapy for Children (2001) - مصطفی اقلیمی ،1384

19.              "رابطه بهبود الگوهای Gait بر میزان پیشرفت مهارتهای Hand function كودكان " ، گردآوری -آزاده سيفي ،1383

20.              " ضایعه نخاعی مادرزادی CSCI  ، حمیدرضا بابایی ، 1383

21.               "  درسنامه کودکان فلج مغزی "،گردآوری مجموع مباحث مطروحه از تدریس آقای ابراهیم پیشیاره -میثم کوشکباغی و معصومه آران ،1382

22.              " يكپارچگي حسي ودرك بينايي " ، ترجمه فصل های 12 و13 از کتاب  Occupational Therapy for Children (2001) - آزاده برقعي و فاطمه اميري زاده -1382  

23.              "تاثیر اعصاب حركتي اكولوموتور بر تسهیل حركتي " ، گردآوری ، مقطع کارشناسی ،  قدرت خاوری و وحید بياتي، 1381

 

زمینه علاقمندی و تمرکز در پژوهش :

1.                   بررسی شاخصه های حسی لامسه ای بعنوان شاخص های تشخیصی در کودکان بیش فعال 

2.                   بررسی عوامل تاثیر گذار بر عملکردهای پردازشی-ادراکی دیداری  در کودکان بیش فعال 

3.                   بررسي ابعاد و جنبه هاي   توجه و تمركز و نقش آن در كليه كاركرد هاي اجرايي مغز

4.                   نقش هيجان در رشد ابعاد توجه ، يادگيري و بروز رفتارهاي اجتماعي

5.                   تاثیر ساختارهاي هيجاني در تكامل و رسش مغز و سيستم عصبي

6.                   تاثیر عوامل پرورشی و تربیتی در رشد سیستمهای خودتنظیمی و تنظیم هیجان در کودکان

7.                   بررسی ارتباطات عصبی شناختی حرکت و شناخت

8.                   بررسی تاثیرات عوامل  موثر بینایی  و کنترل حرکتی  در افزایش سطح تمرکز در یادگیری

9.                   نقش تلفیقی تحریکات تعادلی- بینایی در کارکردهماهنگی و سرعت عمل حرکتی

10.               بررسي تاثيرات آموزه هاي ديني در فرآيندهاي شناختي  و توجه ای

 

   دانلود فایل : cv_pishyareh.pdf           حجم فایل 655 KB
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشیمعاونت آموزشیمعاونت فرهنگی و دانشجوییمعاونت درمانمعاونت تحقیقات و فناوری
Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved .University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences