ابراهیم پيشياره

استادیار-عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
دکترای تخصصی علوم اعصاب شناختی ( Cognitive Neuroscience )
كارشناس ارشد کاردرمانی (جسمی)Occupational Therapy))
عضو گروه آموزشی کاردرمانی ،دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
1. مشخصات فردی:
متولد : 20/10/1351
شهر : تهران
وضعیت تاهل : متاهل
کد ملی : 0055741614
تلفن همراه : 09122165995
آدرس پست الکترونیک : eb.pishyareh@uswr.ac.ir
سوابق تحصيلات دانشگاهي :
دکترای تخصصی علوم اعصاب شناختی گرایش مغز و شناخت ،پژوهشکده علوم اعصاب شناختی ،تهران ،ایران 1390
كارشناس ارشد کاردرمانی گرایش جسمی ،دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي ،گروه آموزشی کاردرمانی ،تهران ،ایران ،1379.
کارشناسی کاردرمانی، دانشگاه علوم پزشكي ايران ، گروه آموزشی کاردرمانی ،تهران ،ایران ، 1376.
عضویت در گروههای علمی :
· عضو گروه اموزشي کاردرمانی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(ادامه دارد -1383)
· مدیر فنآوری سلامت- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1394)
· دبیر کمیته پژوهش گروه اموزشي کاردرمانی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1394-1392)
· عضو سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران
· عضو اصلی هیئت مدیره انجمن علمی کاردرمانی ایران-1387
· سرپرست زیرکمیته تدوین شناسنامه و استاندارد خدمات کاردرمانی در حیطه کودکان-1390
· عضو کمیته علمی سیزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1387
· عضو کمیته علمی چهاردهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1388
· عضو کمیته علمی پانزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1389
· عضو کمیته علمی هفدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1391
· عضو کمیته علمی هجدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1392
· عضو کمیته علمی بیستمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1394
· عضو کمیته علمی دومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی -1392
· عضو کمیته علمی هفدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران- 1392
· عضو کمیته علمی دومین کنگره توانبخشی حرفه ای ایران-1392
· عضو کمیته علمی اولين همايش توانبخشي عصبي ايران
· عضو کمیته علمی آموزش مداوم دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
· عضو انجمن بسيج جامعه پزشكي دانشگاه علومبهزيستي و توانبخشي
· عضو تیم تشخیصی توانبخشي-پزشكي مرکز شهدای جلايي پور (1379)
· عضو تیم تشخیصی توانبخشي-پزشكي مرکز اسماء (1383)
استاد راهنمايي دوره های دانشجویی:
1. دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي-1390
2. دانشجويان شاهد و ایثارگر در رشته کاردرمانی - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي-1390
3. دانشجويان مقطع كارشناسي دوره پانزدهم- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
4. دانشجويان مقطع كارشناسي دوره هفدهم- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
5. دانشجويان مقطع كارشناسي دوره بیست و دوم - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
2. تدريس در کارگاههای آموزشی :
1. کارگاه آموزشی " توانبخشی شناختی" – بیستمین کنگره کاردرمانی ایران- 1394
2. کارگاه آموزشی " کودکان با اختلال یکپارچگی حسی"- دانشگاه علوم پزشکی ایران- 1393
3. کارگاه آموزشی " نوروفیدبک عمومی " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1393
4. کارگاه آموزشی " نقشه مغزی QEEG " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1393
5. کارگاه آموزشی " نوروفیدبک تخصصی در کودکان ADHD/LD " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1393
6. کارگاه آموزشی" درک هیجان و تنظیم آن " – پژوهشکده علوم شناختی- (1391)
7. کارگاه آموزشی " هیجان بعنوان نقطه آغاز ارتباط درمانی "- بیمارستان حضرت امام خمینی-(1391)
8. پانل " نظریه های جدید اوتیسم "- بیمارستان حضرت امام خمینی- (1391)
9. کارگاه آموزشی"جستجوی پیشرفته علمی و End note"-دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388).
10. Scientific Power Point Presentation - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1387
11. برنامه منبع نویسی Endnote 11- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1387
12. توانبخشی به هنگام در نوزادان -کنگره طب و توانبخشی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1385
13. Early interventionمداخله زود هنگام --یازدهمین کنگره کاردرمانی-1384
14. نوزاد و عوامل محیطی در واحد مراقبت های ویژه -دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي -1384.
15. تشخیص و مداخله زودرس در كودكان با اختلالات تکاملی – دانشگاه علوم پزشكي شهید صدوقي يزد -1383.
16. آشنايی با انديكاسيون رویکرد یکپارچگی حسی در توانبخشي –مرکز آموزش هانی-1383. پیوست 8-2
17. آشنايی با رويكرد CRANIOSACRAL THERAPY کرانیوساکرال تراپی -هفتمین كنگره کاردرمانی ايران - 1378.
3. سوابق و تجربیات حرفه اي :
سوابق تدریس :
1. "توانبخشی شناختی"- دکترای کاردرمانی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
2. " سمینار و تحقیق II- - دکترای کاردرمانی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
3. " علم حركت " -كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
4. "علوم اعصاب (نوروساینس ) شناختی در توانبخشی "-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
5. "آزمونها و پرسشنامه های مورد استفاده در کاردرمانی"-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
6. "مدلها و نظريه هاي كاردرماني I"-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
7. مدلها و نظريه هاي كاردرماني II"-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
8. "کاربرد درمانهای غير دارويي "-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
9. "سمينار هاي تخصصي"-كارشناسي ارشد- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
10. "سمینار های تخصصی"( گروه کاردرمانی )–کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
11. "تكنيكهاي حركت درماني در كودكان فلج مغزی"-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
12. "رشد رواني –حركتي کودک" ( گروه کاردرمانی )-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
13. "رشد کودک" ( گروه کاردرمانی )-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
14. "رشد رواني –حركتي و اختلالات آن " ( گروه گفتاردرمانی )-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
15. "مبانی کاردرمانی"-کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
16. "مبانی کاردرمانی و توان بخشی " -کارشناسی- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
17. "زبان تخصصي"( گروه کاردرمانی )–کارشناسی-- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
18. " آشنایی با اختلالات حرکتی " - کارشناسی –گروه رشد و پرورش - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
19. "آشنایی با مبانی پاراکلینیک(MRI,Neurofeedback, EEG) در کاردرمانی " –کارشناسی - دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
سوابق باليني :
1. مربي آموزش های باليني کاردرمانی جهت آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی کاردرمانی در واحد درسی کارورزی بالینی کودکان فلج مغزی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی(1376-ادامه دارد)
2. مربي آموزش های باليني کاردرمانی جهت آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی کاردرمانی در واحد درسی کارورزی بالینی کودکان فلج مغزی در دانشگاه علوم پزشكي ايران ( 1381- 1378 )
3. مربي آموزش های باليني کاردرمانی جهت آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی کاردرمانی در واحد درسی کارورزی بالینی کودکان فلج مغزی در دانشگاه علوم پزشكي شهیدبهشتی(1380-1379)
5. همکاری در طرحهای پژوهشی :
1. مجری اصلی طرح پژوهشی " بررسی ارتباط بین مهارتهای حرکتی و شاخصه های رفتاری در کودکان با اختلال نقص توجه و بیش فعالی 5 تا 10 ساله در مقایسه با همتایان عادی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1394
2. همکار اصلی طرح پژوهشی " بررسی تاثیربرنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در تغییر کیفیت زندگی افراد با ناتوانی جسمی – حرکتی تحت پوششCBR در روستاهای بستان آباد "- رقیه حاتمی -1390
3. همکار اصلی طرح پژوهشی " بررسی تحریکات وستیبولار بر عملکرد تعادلی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 10-5 سال " –بهاره زینل زاده قوچانی – 1388
4. همکار اصلی طرح پژوهشی " بررسی اعتبار شاخصه های فیزیولوژیک در پیش بینی و تاثیر بر سیستمهای توجه ای در کودکان با وزن کم نارس " – سیده فاطمه هاشمی – 1388.
ت – داوری طرح ها و همکاری با مجلات در داوری مقالات :
1. داوری مقالات علمی در فصلنامه علمی-پژوهشی توانخشی - 1393
2. داوری مقالات علمی در مجله Basic and clinical neuroscience- - 1392
3. داوری طرح هاي پژوهشی در مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال – 1389.
4. مقالات علمی – پژوهشی در مجله كودكان استثنايي – 1390.
5. مقالات علمی – پژوهشی در مجله کومش - دانشگاه سمنان – 1390.
6. مقالات علمی – پژوهشی در مجله توانبخشی دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي– 1388.
6.عناوین سخنرانی ها و مقالات منتشر شده در کنگره ها :
1. "توانمندسازی عصبی بر اساس هرم یکپارچگی حسی" – دومین همایش مداخلات غیر دارویی در روانپزشکی کودک و نوجوان- 1394
2. "Mutational interaction between head orientation and visuospatial development in children with ADHD"-- بیستمین کنگره کاردرمانی ایران 1394
3. " The effect of a Standing, Walking and Sitting Hip Orthosis(SWASH) on walking in a child with cerebral palsy"- - بیستمین کنگره کاردرمانی ایران 1394
4. "نگاهی نو به رویکردهای مداخلاتی در کودکان با فلج مغزی : Cognitive neurorehabilitation- نوزدهمین کنگره کاردرمانی ایران - 1393
5. " A comparative study of Sustained Attentional Bias on Emotional Processing in ADHD Children to Pictures with Eye-tracking- سومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی - 1393
6. " مقایسه اثربخشی تجسم حرکتی بر روی مهارت های حرکتی درشت و مهارت های حرکتی تعادلی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی- 6th International Congress on Child and Adolescent Psychiatry- 2013- تبریز
7. "Attentional bias towards emotional scene in boys with ADHD" - دومین کنگره علوم اعصاب پایه و "بالینی -1392
8. "Enhancing visual-spatial skills using virtual rehabilitation lead to improving balance in children with CP “-هفدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران- 1392
9. “Evaluation of the effects of overlapping autism and ADHD traits in the misdiagnosis of autism children - سی و چهارمین همایش انجمن پزشکان کودکان ایران- 1392
10. "تاثیر تکنیکهای مبتنی بر "روزه " در کاهش رفتارهای تکانشگری در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش فعالی(ADHD)" – نخستین همایش سلامت معنوی- فرهنگستان ایران- 1392
11. " بررسی مقایسه ای کیفیت حرکتی و مولفه های راه رفتن کودکان ADHD - هجدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-1392
12. "کاردرمانی در پدیده موسسه زدگی کودکان مبتلا به فلج مغزی با استفاده از رویکرد Motor Control” " بر مبنای مدل "MOHO " – هفدهمین کنگره کاردرمانی ایران- بیمارستان حضرت امام خمینی- آبانماه (1391)
13. "اهمیت مهار رفلکس MORO در کنترل توجه کودکان ADHD - بیمارستان حضرت امام خمینی- آبانماه (1391)
14. "تاثیر بیوفیدبک در عملکردهای یادگیری" – اولین سمینار کودک و مدرسه با نیازهای ویژه- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی - آبانماه (1391)
15. Bias in Initial Attention to Emotional Scene in Boys With ADHD - 1th Asian Congress on ADHD-November- Seoul-Korea
16. Effect of Craniosacral Therapy on Students Symptoms of ADHD- 1th Asian Congress on ADHD-November- Seoul-Korea
17. Comparison of Sensory over responsivity in autistic boys versus autistic girls- 24thInternational Congress of Pediatrics-October, 11-15-2012. Tehran. Iran
18. A Survey on the Effects of Sensory Over-Responsivity on Social Maturity of Autistic Children-5th International Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- October, 2012, Tehran, Iran
19. The Effect of Play Therapy on Communication Skills of Autistic Children5th International Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- October, 2012, Tehran, Iran
20. Relationship between motor performance and Sustained Attention in 7-10 years old children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder in comparing with normal children- 5th International Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- October, 2012, Tehran, Iran
21. Relationship between cognitive performance and health-related quality of life in Iranian school-aged children with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD)- 5th International Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- October, 2012, Tehran, Iran
22. Vestibular Stimulation effect on quiet stance balance in 3-7 years old children with cerebral palsy- European Journal of Neurology _ EFNS-2012-September
23. Relationship between motor performance and attention in children with attention deficit hyperactivity disorder " – 9th COTEC Congress of Occupational Therapy-Occupation Diversity For the Future - May,2012- Stockholm , Sweden-
24. "اخلاق از دیدگاه علوم شناختی در خدمت مراجع محوری در حیطه کودکان " – سمینار آموزش و آشنایی کاردرمانگران با اخلاق حرفه ای در مداخلات بالینی در کودکان – دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی -اردیبهشت 1391
25. بررسی سوگیری توجه نسبت به صحنه های هیجانی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی- نقص توجه " – چهارمين همايش بين المللي روانپزشكي كودك – مشهد –مهر 1390.
26. . The effectiveness of using Perceptual-Motor Practices on behavioral disorders among 5 to 8 years old children with attention deficit hyperactivity disorder-3rd International Congress on ADHD From Childhood to Adult Disease-May 2011- Berlin • Germany
27. Effects of computer base of attention training on sustain attention in children with attention deficit hyperactivity disorder-3rd International Congress on ADHD From Childhood to Adult Disease-May 2011- Berlin • Germany
28. The effectiveness of group parent management training on behavioral disorders among 4 to 10 year old ADHD children- -3rd International Congress on ADHD From Childhood to Adult Disease-May 2011- Berlin • Germany
29. The role of Art therapy in reduction of depression and anxiety in the children with epilepsy- The first international Epilepsy congress- December 2010Razavi Hospital – Mashad,Iran
30. Kaphart theory and its role on improvement of learning disorders in children with neurotrauma- The first razavi international neurotrauma congress-November-2011- Razavi Hospital – Mashad,Iran
31. کاربرد روش کرانیو ساکرال تراپی در ضایعات ستون فقرات – دوازدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات – دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی-دی 1390
32. شانزدهمین کنگره سراسری کاردرمانی ایران- بررسی حرکات چشمی در کودکان ADHD– دانشگاه علوم پزشکی تهران- آبان 1390 .
33. شانزدهمین کنگره سراسری کاردرمانی ایران- بررسی تاثیر CBRدر تغییر کیفیت زندگی افراد با ناتوانی جسمی – حرکتی در روستاهای شهرستان بستان آباد – دانشگاه علوم پزشکی تهران- آبان 1390 .
34. سلامت از دیدگاه قران کریم با محوریت سوره کهف- دانشگاه علوم پزشکی تهران و جهاد دانشگاهی-تاثیر توکل در قالب آموزه های دینی بر اضطراب از دیدگاه قرانی (سلامت روانی)-1389 .
35. سلامت معنوي و تعميق تربيت اسلامي – پژوهشگاه مطالعات آموزس و پرورش با همكاري وزارت آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه -سلامت معنوی و خود-تنظيمي : از ديدگاه علوم اعصاب شناختي-(1389)
36. دومین سمینار تخصصی ضایعات نخاعی ایران – نقش کاردرمانی در افسردگی افراد مبتلا به ضایعه ی نخاعی - دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی-آبان 1389 .
37. اولین همایش عصب روان شناسی بالینی ایران – اثربخشی تقویت توجه مبتنی بر رایانه در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی- نقص توجه "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- بهمن 1389 .
38. سمینار کودک سالم با محوریت تکامل کودک-پژوهشگاه رویان-رشد و تکامل کودک از دیدگاه سیستمهای پویا Dynamic Approach- 1389 .
39. سمینار سراسری صرع – دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی-کاربرد تلفیقی توانبخشی تعادلی و تمرینات تعقیب بینایی در کاهش موثر دامنه و شدت حملات تشنجی در کودکان – (1388)
40. سومین سمینار ضایعات نخاعی ایران – توانبخشی ویژه کودکان مبتلا به ضابعه نخاعی- مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی دانشگاه علوم پزشکی تهران – اسفند 1390 .
41. پانزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-کاربرد روش کرانیو ساکرال تراپی در کودکان بیش فعال همراه با نقص توجه - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1389) .
42. چهاردهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-بررسی مروری وجود ارتباط میان بیش پاسخدهی حسی و اضطراب در کودکان ADHD- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1388)
43. چهاردهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- مطالعه مروری استفاده از رویکردهای شناختی در زمینه مهارتهای کنترل حرکتی در کودکان ADHD- دانشگاه علومبهزيستي و توانبخشي- (1388) .
44. سمینار آشنایی با سندرم داون - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- کاربرد دیدگاههای رشد تکاملی بعنوان اقدامات توانمندسازی عصبی به هنگام در کودکان مبتلا به سندرم داون - (1388) .
45. چهارمين کنگره بین المللی بهداشت، درمان و مديريت حوادث و بلایا – دانشگاه علوم پزشكي ايران - سالن همایشهای بین المللی رازی-نقش کاردرمانی در رهایی از عواقب پس از بلایای طبیعی )مبتنی بر مدل KAWA) - (1388)
46. شانزدهمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران– انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران –.Impact of Cognitive Attention-Oriented Intervention on Motor Control and Athetosis in Dystonic Athetoid Cerebral Palsy: A Case Study” (1388) .
47. همایش رویکردهای نوین توانبخشی اختلالات حرکتی در بیماریهای خاص – دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز-بررسی تاثیر استفاده از رویکرد Process-Oriented Task بر Toe-Walking در کودکان همی پلژی – ( 1387)
48. پنجمین کنگره بین المللی صرع - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي – بررسی نقش ماساژ در کاهش تکرار بروز تشنج در کودکان فلج مغزی -(1387)
49. پنجمین كنگره بين المللي آناتومي آسیا و اقیانوسیه- همایش یک روزه آناتومی در توانبخشی - دانشگاه علوم پزشكي ايران- بررسي ارتباطات و مسيرهاي آناتومي توجه و كاركردهاي كنترل حركتي – (1387)
50. ششمين همايش علمي اختلالات يادگيري و كودكان با كم تواني ذهني- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي – تاثیر عملکرد علوم اعصاب در کاردرمانی -(1387)
51. سیزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-گزارش موردی کودک با قوام پائین - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387) .
52. سیزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران-عملکرد راههای کورتیکو اسپاینال و کورتیکو بولبار در نوزاد انسان در کارکردهای حرکتی و حسی - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387) .
53. اولین همایش علمی گروههای پزشکی سراسر کشور – از طرف سازمان نظام پزشکی و کاردرمانی – بیمارستان میلاد –تاثیر متقابل سیستمهای کنترل توجه و شناخت بر یکدیگر – (1386)
54. دوازدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي-تاثیر کارکرد شناختی در کودک آتتوئید- (1385)
55. پنجمین همايش كودكان با كم تواني ذهني- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي –جایگاه حرکت درمهارتهای آموزشی -(1384)
56. هفدهمين كنگره بين المللي كودكان-بیمارستان امام خمینی- Early intervention – -1384
57. دهمین كنگره علمي کاردرمانی ايران- دانشگاه علوم پزشكي ايران-اهمیت تشخیص بهنگام در کودک فلج مغزی-(1383).
58. هفتمین كنگره علمي کاردرمانی ايران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- بررسی موردی :دایپلژی اسپاستیک- (1378)
59. دومين همايش دانشجويی کاردرمانی- دانشگاه علوم پزشكي ايران – دانشکده علوم توانبخشي-تاثیر یکپارچگی حسی بر آپراکسیا-(1378) .
60. اولین همايش دانشجويی کاردرمانی - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي-توانبخشی صنعتی- (1375)
7. مقاله منتشره در مجلات علمی – پژوهشی :
1. "Evaluation of Attention Bias Towards Emotional Scenes in Pure Morphine and Methamphetamine Abusers at Their Early Abstinence Period in Comparison With Each Other and Healthy Control, an Eye Tracking Study- Basin and Clinical Neuroscience Journal(BCNJ)- 2015.
2. "Study the Relaonship of Executive Functions with Behavioral Symptoms in Children with High-Functioning Autism"- Journal of Rehabilitation - 2015.
3. "Relationship Between Sustained, Selective and Shifting Attention and Behavioral Symptoms in Children With High-Functioning Autism- Archives of Neuroscience-2015.
4. "Relationship between upper extremity function and quality of life in the children with spastic cerebral palsy in Tehran 2013"- Pajouhan Scientific Journal-2015.
5. "Vestibular System Evaluation: Results on Analysis of Vestibulonystagmography (VNG) - Journal of Rehabilitation- 2015.
6. "The Effect of Community-Based Rehabilitation Program on Quality of Life of People with Physical Disability in Bostanabad, Tabriz, Iran"- Jentashapir Journal of Health Research-2015.
7. "The Effect of Biofeedback Therapy on Hand Function and Daily Activities in Stroke Survivors"- Zahedan Journal of Research in Medical Sciences-2015.
8.
9. " A comparative study of Sustained Attentional Bias on Emotional Processing in ADHD Children to Pictures with Eye-tracking- Iranian journal of child neurology"-2015
10. "آشنائی با مفاهیم بنیادی توانبخشی عصبی شناختی " - فصلنامه تازه های علوم اعصاب- 2014
11. Comparison between Learning Disorder and Normal Children on Movement Skills" - Advances in Environmental Biology- 2014
12. " The Effect of decreased General irritability on infant's attention" - International Journal of Applied Behavioral Sciences- 2014
13. " بررسی الگوهای پردازش حسی کودکان اوتیسم 12-7 سال از دیدگاه معلمان" - مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی- 2013
14. Effectiveness of audiovisual stimulation on executive function in children with high-functioning autism” - Iranian Rehabilitation Journal (IRJ) - 2014
15. “Comparative study on mobility quality and walking parameters in ADHD children with normal children- Iranian Red Crescent Medical Journal-2014
16. “ Effect of craniosacral therapy on students symptoms of ADHD- Iranian Rehabilitation Journal (IRJ) - 2014
17. "Assessing relationship between motor performance and sustained attention in normal children and children with “attention deficit hyperactivity disorder” in Iran”- European Journal of Scientific Research, 2013- Volume 115 Issue 3.
18. “A Study on Children Developmental Coordination Disorder (DCD-"(2013- Volume. 63, Issue. 10 -Jokull journal (ISSN: 0449-0576).
19. " بررسي روايي و پايايي نسخه فارسي چك ليست بيش پاسخدهي حسي در كودكان با اختلال بيش فعالي كمبود توجه- فصلنامه علمي – پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي سبزوار- 1392
20. “Attentional Bias towards Emotional Scenes in Boys with Attention-Deficit-Hyperactivity Disorder "- Iranian Journal of Psychiatry (IJP)–2012 /
21. The Effect of Play Therapy on Communication Skills of Autistic Children5thInternational Congress Of Child and Adolescents Psychiatry- Iranian J Psychiatry 7:3,Summer 2012
22. A Survey on the Effects of Sensory Over-Responsivity on Social Maturity of Autistic Children- Iranian J Psychiatry 7:3, Summer 2012
23. Relationship between motor performance and Sustained Attention in 7-10 years old children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder in comparing with normal children-Iranian J Psychiatry 7:3, Summer 2012
24. Evaluation of Tactile and Auditory Over-Responsively in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder- Iranian J Psychiatry 7:3, Summer 2012
25. Relationship between cognitive performance and health-related quality of life in Iranian school-aged children with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD)- Iranian J Psychiatry 7:3, Summer 2012
26. Vestibular Stimulation effect on quiet stance balance in 3-7 years old children with cerebral palsy- European Journal of Neurology _ EFNS-2012-September
27. " بررسی سوگیری توجه نسبت به صحنه های هیجانی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی – کم توجهی در مقایسه با کودکان طبیعی "- فصلنامه اصول بهداشت روانی ، سال سیزدهم ، شماره 3 ، شماره پیاپی 51،پائیز 1390.
28. The impact of cognitive attention-oriented intervention on motor control and Athetosis in dystonic athetoid cerebral palsy: A case study”- Iranian Journal of Neurology- Vol 8, Suppl 1, Spring 2009. .
29. " تاثیر آموزش هنرهای تجسمی بر افزایش مهارتهای ادراک بینایی دانش آموزان حساب نارسا" - فصلنامه پژوهشی توانبخشی- دوره یازدهم ، شماره پنجم، شماره پیاپی 45 ،زمستان 1390.
30. " اثر حرکت درمانی بر مهارتهای حرکتی ظریف کودکان مبتلا به فلج مغزی نیمه بدن " ،مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران .دوره 68 . شماره 2. -1389
31. "بررسی تاثیر تمرینات ادراکی-حرکتی بر اختلالات رفتاری کودکان پنج تا هشت ساله مبتلا به اختلال کمبود توجه- بیش فعالی " –مجله تازه های علوم شناختی. سال 12.شماره 3.، شماره پیاپی 47 ، 1389.
32. "بررسی نقش تسهیل کننده روش Craniosacral Therapy در کاهش اسپاستیسیتی درکودکان دایپلژی اسپاستیک"- فصلنامه پژوهشی توانبخشی –(سال اول )شماره سوم -1379 .
33. " بررسی مروری وجود ارتباط میان بیش پاسخدهی حسی ، اضطراب ومشکلات عاطفی - اجتماعی در کودکان ADHD"- نو انديش سبز –سال پنجم، شماره هفدهم ، بهار1390.
34. " بررسی میزان بیش پاسخدهی لامسه ای درکودکان با اختلال بیش فعالی – کمبود توجه" – دانشور ، دانشگاه شاهد، سال نوزدهم ، شماره 98 ، خرداد 91.
9. سوابق پژوهشی :
الف - تالیف کتب :
1. تالیف کتاب " مبانی یکپارچگی حسی (SI) با تاکید بر پردازش های بینایی-ادراکی" –پژوهشکده کودکان استثنایی –1394-شابک 3-53-9966-964-978 .
2. تاليف كتاب " مباني توانبخشي "– دانشگاه پيام نور -1392- بعنوان كتاب مرجع واحد تدريسي در رشته مددکاری مقطع کارشناسی.-شابک3-927-387-964-978.
3. تاليف كتاب " مبانی عصب-روانشناختی یادگیری " (هیجان ،حافظه وتوجه )– دانشگاه علوم پزشكي وخدمات بهداشتی درمانی ايران- 1388-شابک 4-23-2787-964-978 .
11.شرکت و حضور در كنگره و همايش ها:
1.
2. دومین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی -1392
3. هجدهمین کنگره کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی –تهران - 1392
4. هفدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران- 1392
5. دومین کنگره توانبخشی حرفه ای ایران-1392
6. نخستین همایش سلامت معنوی- فرهنگستان ایران- 1392
7. هفدهمین کنگره کاردرمانی ایران- بیمارستان حضرت امام خمینی- آبانماه (1391)
8. کارگاه آموزشی "برنامه ریزی مداخلات بر مبنای مدل MOHO - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی –تهران - 1391
9. پنجمين همايش بين المللي روانپزشكي كودك ––تهران - 1391
10. سمینار آموزش و آشنایی کاردرمانگران با اخلاق حرفه ای در مداخلات بالینی در کودکان – دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی –تهران - 1391
11. کارگاه آموزشی آشنایی با انواع ویلچر ، اجزاء و نحوه استفاده از آن - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی –تهران - 1391
12. چهارمين همايش بين المللي روانپزشكي كودك – مشهد – 1390
13. شانزدهمین سمینار سراسری کاردرمانی – دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران – 1390
14. کارگاه آموزشی توانمندسازی اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاههای علوم پزشکی منطقه یک – دانشگاه شاهد – تهران - 1390
15. سلامت از دیدگاه قران کریم با محوریت سوره کهف- دانشگاه علوم پزشکی تهران و جهاد دانشگاهی-تهران -1389
16. سلامت معنوي و تعميق تربيت اسلامي – پژوهشگاه مطالعات آموزس و پرورش با همكاري وزارت آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه -قم - (1389)
17. سومین سمینار کودک سالم با محوریت تکامل کودک-پژوهشگاه رویان-تهران - 1389
18. سومین همایش روانپزشکی کودک و نوجوان – انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان ایران- تهران-1389
19. دومین سمینار تخصصی ضایعات نخاعی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی-تهران- (1389)
20. پانزدهمین سمینار سراسری کاردرمانی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی-تهران- (1389)
21. کارگاه آموزشی " مقاله نویسی به زبان انگلیسی Writing in Academic Context – پژوهشکده علوم شناختی –تهران – 1389
22. کارگاه آموزشی" کاربرد نوروفیدبک و بیو فیدبک در توانبخشی" - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و شرکت ایران هاسکو - (1389)
23. کارگاه MACS - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1389)
24. دوره آموزشی " اتوماسیون اداری " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1389)
25. کارگاه COPM-GAS- - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1389)
26. سمینار آشنایی با سندرم داون - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)
27. کنگره بین المللی بلایای طبیعی – سالن همایشهای بین المللی رازی - نقش کاردرمانی در رهایی از عواقب پس از بلایای طبیعی )مبتنی بر مدل KAWA) - - (1388)
28. اولین سمینار تخصصی ضایعات نخاعی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)
29. کارگاه آموزشی "Basic of structural and functional neuroimaging studies in cognitive science "" - پژوهشكده علوم شناختي - (1388)
30. اولین سمینار " خانواده و کودک استثنایی" –دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)
31. سومین کنفرانس بین المللی علوم شناختی - پژوهشكده علوم شناختي - (1388)
32. کارگاه آموزشی " using eye tracking in language – vision research: theories and application" - پژوهشكده علوم شناختي - (1388)
33. شانزدهمین کنگره بین المللی بیماریهای مغز و اعصاب ایران – انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران – (1388)
34. کارگاه آموزشی " جستجوی پیشرفته علمی و End note " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)
35. سمینار سراسری صرع – دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی –(1388)
36. کارگاه آموزشی " کاربرد تکنیکهای درمانی در اختلالات شناختی " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)
37. کارگاه آموزشی " درمان اختلالات کارکرد اجرائی در کودکان اوتیسم " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)
38. کارگاه آموزشی " ویژگیهای عمومی فارغ التحصیلان " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1388)
39. چهاردهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1388)
40. ادراک دیداری و توانبخشی – مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال – (1388 )
41. مقدمه ای بر اپی ژنتیک - پژوهشكده علوم شناختي –(1387)
42. سیزدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387)
43. ششمين همايش علمي اختلالات يادگيري و كودكان با كم تواني ذهني- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي – (1387)
44. کارگاه آموزشی " تکنیکهای متحرک سازی مفاصل " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387)
45. کارگاه آموزشی " تصویر برداری مغز در کاردرمانی "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي- (1387)
46. پنجمین كنگره بين المللي آناتومي آسیا و اقیانوسیه- همایش یک روزه آناتومی در توانبخشی - دانشگاه علوم پزشكي ايران- (1387)
47. پنجمین کنگره بین المللی صرع - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي – (1387)
48. fMRI در تحقیقات نوروساینس شناختی – بیمارستان امام خمینی – (1387 (
49. برنامه نویسی کامپیوتری MATLAB- پژوهشكده علوم شناختي –(1387)
50. کارگاه آموزشی " Principle of research and Clinical Application of Repetitive Transcranial Magnetic Stimulation in Psychiatry and Neurology " – مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایرانیان - (1387)
51. اولین همایش علمی گروههای پزشکی سراسر کشور – از طرف سازمان نظام پزشکی و کاردرمانی – بیمارستان میلاد –تاثیر متقابل سیستمهای کنترل توجه و شناخت بر یکدیگر – (1386)
52. کارگاه آموزشی روش تحقیق بالینی - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1386
53. مبتنی بر شواهد و مرور سیستماتیک – دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1386
54. Systematic Review – دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1386
55. تدوین طرح درس روزانه - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1386
56. Decision Making Workshop- پژوهشكده علوم شناختي –(1386)
57. سومين كنگره بين االمللي سلولهاي بنيادي و تكنولوژي بيولوژيك – مركز تحقيقاتي رويان- دانشگاه علوم پزشكي ايران –( 1386 )
58. Writing for Publication Workshop Scientific- پژوهشكده علوم شناختي –(1386)
59. دومين سمينار تخصصي سوء مصرف و وابستگي به مواد (با رويكرد بيولوژيك)- دانشگاه علوم پزشكي ايران –( 1386 )
60. اولین کنگره میان رشته ای روشهای پژوهش در علوم اعصاب - دانشگاه علوم پزشكي ايران –( 1386 )
61. هشتمين سمينار فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1386
62. کارگاه آموزشی " Sensory Integration " - دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- (1386)
63. سمینار کاردرمانی با موضوع تازه های توانبخشی حرفه ای – بیمارستان میلاد – سازمان نظام پزشکی ایران –(1386 )
64. دوازدهمین کنگره علمی کاردرمانی ایران- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1385)
65. کارگاه آموزشی "بازی درمانی "-دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)
66. کنفرانس علمی سیر تحولات وفن آوری توانبخشی "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385
67. کارگاه آموزشی " آزمایشات پاراکلینیک در کاردرمانی "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)
68. کارگاه آموزشی EMG,NCV" "-دانشگاه علوم بهزيستي وتوانبخشي (1385)
69. کارگاه آموزشی " Imaging " -دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)
70. کارگاه آموزشی "الکتروانسفالوگرافی "-دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)
71. کارگاه آموزشی " داروشناسی در کاردرمانی "-دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1385)
72. کارگاه آموزشی " "Current Practice in the Management of Hypertonicity " " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1384)
73. کارگاه آموزشی Oral Presentation" "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1384)
74. کارگاه آموزشی " translation "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1384)
75. كارگاه آموزشی " استخراج اطلاعات از منابع علمی "- دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1384)
76. كارگاه آموزشی " آشنايی با تحقيقات كيفي در علوم پزشكي" - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1383)
77. سمينار " هسته هاي قاعده اي مغز " - دانشگاه علوم پزشكي ايران –(1383)
78. سمينار Neurorehabilitation - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1382)
79. كارگاه آموزشی " روشهای ارزشیابی باليني " - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1377)
80. دومين كنگره توانبخشي حرفه اي - دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي –(1379)
81. هشتمین كنگره کاردرمانی ايران – دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1379)
82. هفتمین كنگره کاردرمانی ايران – دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1378)
83. ششمین کنگره کاردرمانی ايران – دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1377)
راهنمایی پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و سمینارها :
الف –پایان نامه دکترا( استاد راهنما )
1. بررسی رابطه الگوهای پردازش حسی با کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال طیف درخودمانده برای تدوین الگوی مداخله بهنگام - عباس نسائیان – دانشگاه علامه طباطبائی-1393
ب- پایان نامه دکترا( استاد مشاور)
1. بررسی حرکات بنیادی و تمایلات حرکتی کودکان با اختلال یادگیری برای ارائه الگوی تشخیص زودهنگام- مریم اساسه- – دانشگاه علامه طباطبائی -1393
ج- پایان نامه کارشناسی ارشد :) به عنوان استاد راهنما )
1. " بررسی اثربخشی تحریکات دیداری شنیداری منظم بر عملکرد اجرایی کودکان اوتیسم با عملکرد بالا" – مجید نعیمی- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392
2. "بررسی مقایسه ای کیفیت حرکتی و مؤلفه های راه رفتن کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی– بیش فعالی (ADHD ) و کودکان هنجار- بهزاد امینی- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392
3. "بررسی رابطه بین عملکرد اندام فوقانی و کیفیت زندگی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 8 -5 سال" – منصور نوری- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392
4. بررسی ارتباط بین نقص در کارکرد اجرایی و علائم رفتاری در کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا" – ولی شیری- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392
5. " بررسی میزان بیش پاسخدهی حسی در کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالیهفت الی یازده ساله مراجعه کنندهبه کلینیکهای کاردرمانی بر اساس چک لیست بیش پاسخدهی حسی"-رقیه حاتمی– 1390
6. " بررسی رابطه عملکردتحصیلی و عملکردهای شناختی با کیفیت زندگی در کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالیدر مقطع دبستان "– سپیده بوجاری- 1390
7. "بررسی اثربخشی آموزش الگوهای دیداری بر توجه پایدار در کودکان با اختلال نقص توجه-بیش فعالی " – شیوا جانمحمدی-1390
ب - پایان نامه کارشناسی ارشد :)به عنوان استاد مشاور )
1. " تاثیر تمرینات Core Stability بر تعادل کودکان آموزش پذیر " – نازیلا ندایی طوسی- دانشگاه تربیت مدرس-1392
2. "بررسی موانع معماری در ایجاد مدارس تلفیقی "- آزاده رزاقی- دانشگاه تهران -1392
3. " میزان تاثیر بیوفیدبک بر Ext مچ دست بیماران سکته مغزی"- طاهره حاجی احمد- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی- 1392
4. " بررسی مقایسه ای توانائی های توجهی شیرخواران 4 و 6 ماهه طبیعی با شیرخواران کم وزن حین تولد" – سیده فاطمه هاشمی – 1388
5. " بررسی تاثیر تحریکات وستیبولار بر عملکرد تعادلی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 10-5 سال " –بهاره زینل زاده قوچانی - 1388
6. " اثر حرکت درمانی از طریق ترغیب محدودیت بر مهارتهای حرکتی ظریف کودکان با فلج نیمه بدن " ، امیر حسن کهن -1387
7. " بررسی مقایسه ای ارتباط بین عملکرد حرکتی و توجه پایدار در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی / نقص توجه و کودکان عادی 7 تا 10 ساله " – سولماز سلوکی – 1389
8. "بررسی اثر بخشی تکالیف توجهی منتخب بر عملکرد توجه پایدار کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی / نقص توجه"- سروش بخشی – 1388
9. " بررسی تاثیر استفاده از مهارتهای ادراکی-حرکتی بر اختلالات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی / نقص توجه 8-5 ساله "– فائزه دهقان - 1388
10. " بررسی تاثیر استفاده از ارتز ضد اسپاستیک بر کاهشاسپاستی سیته و رشد مراحل حرکتی درشت درکودکان دایپلژی اسپاستیک" – اشکان ایرانی– 1388
11. " بررسی تاثیرات تمرینات ذهنی Mental Practice در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی حرکتی DCD " –مریم اساسه – دانشگاه علامه طباطبایی-1389
د-پایان نامه های کارشناسی ( استاد راهنما ):
1. مهدیه کربلایی
2. ترجمه و تالیف فصلهای "Attention and Executive Function " از کتاب Cognitive Neurorehabilitation- محبوبه امامي - 1391
3. ترجمه و تالیف فصلهای 6و 9 Neuropsychology for Occupational Therapists" "- ولي شيري ، منصور نوري- 1390
4. "تحقيقات كيفي و كاربرد آن در كاردرماني " – طاهره احمدپور- 1389
5. "نقائص دست " – ياسين فاضلي - 1388
6. "اوقات فراغت و مشاركت اجتماعي ( دو حيطه مهم در كاردرماني ) – مريم قشقائي ، مهسا ستاري - 1388
7. "الگوهاي رشدي- تكاملي كاركردهاي ذهني و جسماني كودكان زير هفت سال با رويكرد جامع نگر- نادر عليرضالو - 1387
8. "بررسي ميزان وجود تمرينات ADL در برنامه درماني كودكان مبتلا به فلج مغزي – سلمان عظيمي - 1387
9. "سالمندي و كنترل وضعيت بدن " – علي ابراهيمي - 1387
10. "كنترل وضعي بهنجار " – سجاد مقني - 1387
11. " كاركردهاي شناختي دست در كودكان " – زهرا صفري - 1386
12. "مديريت باليني بيمار با اختلال كنترل وضعي " – لطيف دارابي- 1386
13. " كنترل وضعي "، ترجمه فصول 8 و 9 كتاب Motor Control Theory & Practical application به همراه مقالات مربوطه – علي قادري - 1386
14. " ارزیابی های و لازم در کاردرمانی کودکان " ،ترجمه فصل 3 از کتاب Pediatric Physical Therapy - زهرا زارعی - 1386
15. " توانبخشی در اندام فوقانی کودکان فلج مغزی " ،گردآوری -سیده نرجس مرتضوی ،1385
16. " ماهیت اختلالات تغذیه در کودکان فلج مغزی " ، گردآوری -سرور خوبی وند ،1385
17. " از تئوری تا کلینیک ،تکنیک های راه رفتن مستقل "، ترجمه فصل های 1و8 از کتاب Science-Based Rehabilitation (2005) - محمد ملکیان ، 1384
18. " تجهیزات مورد استفاده در نابینایان و ناشنوایان " ترجمه فصل 23 از کتاب Occupational Therapy for Children (2001) - مصطفی اقلیمی ،1384
19. "رابطه بهبود الگوهای Gait بر میزان پیشرفت مهارتهای Hand function كودكان " ، گردآوری -آزاده سيفي ،1383
20. " ضایعه نخاعی مادرزادی CSCI ، حمیدرضا بابایی ، 1383
21. " درسنامه کودکان فلج مغزی "،گردآوری مجموع مباحث مطروحه از تدریس آقای ابراهیم پیشیاره -میثم کوشکباغی و معصومه آران ،1382
22. " يكپارچگي حسي ودرك بينايي " ، ترجمه فصل های 12 و13 از کتاب Occupational Therapy for Children (2001) - آزاده برقعي و فاطمه اميري زاده -1382
23. "تاثیر اعصاب حركتي اكولوموتور بر تسهیل حركتي " ، گردآوری ، مقطع کارشناسی ، قدرت خاوری و وحید بياتي، 1381
زمینه علاقمندی و تمرکز در پژوهش :
1. بررسی شاخصه های حسی – لامسه ای بعنوان شاخص های تشخیصی در کودکان بیش فعال
2. بررسی عوامل تاثیر گذار بر عملکردهای پردازشی-ادراکی دیداری در کودکان بیش فعال
3. بررسي ابعاد و جنبه هاي توجه و تمركز و نقش آن در كليه كاركرد هاي اجرايي مغز
4. نقش هيجان در رشد ابعاد توجه ، يادگيري و بروز رفتارهاي اجتماعي
5. تاثیر ساختارهاي هيجاني در تكامل و رسش مغز و سيستم عصبي
6. تاثیر عوامل پرورشی و تربیتی در رشد سیستمهای خودتنظیمی و تنظیم هیجان در کودکان
7. بررسی ارتباطات عصبی –شناختی حرکت و شناخت
8. بررسی تاثیرات عوامل موثر بینایی و کنترل حرکتی در افزایش سطح تمرکز در یادگیری
9. نقش تلفیقی تحریکات تعادلی- بینایی در کارکردهماهنگی و سرعت عمل حرکتی
10. بررسي تاثيرات آموزه هاي ديني در فرآيندهاي شناختي و توجه ای
|