|
||||||||||||||||
مشخصات پرسنلی |
||||||||||||||||
نام و نام خانوادگی: غزاله ماندنی رتبه علمی: استادیار مقطع و رشته تحصیلی: دکترای کاردرمانی گروه آموزشی: کاردرمانی آدرس: ولنجک، بلوار دانشجو،خیابان کودکیار، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تلفن محل کار: 22180037 پست الکترونیک : ghazal.mandani@gmail.cim سایت اختصاصی: سایت دانشگاه : http://www.uswr.ac.ir |
|
|||||||||||||||
پروفایل در Google Scholar
پروفایل در Scopus |
تاریخ بروزرسانی
|
|||||||||||||||
سوابق تحصیلی دانشگاهی |
||||||||||||||||
سال |
درجه |
نام دانشگاه / موسسه |
مکان |
رشته تحصیلی |
||||||||||||
1396 |
دکترا |
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی |
گروه کاردرمانی |
کاردرمانی |
||||||||||||
1385 |
کارشناسی ارشد |
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی |
گروه کاردرمانی |
کاردرمانی روانی |
||||||||||||
1383 |
كارشناسي |
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی |
گروه کاردرمانی |
کاردرمانی |
||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||||
زمینه های تخصصی |
||||||||||||||||
تخصص در زمینه کاردرمانی در اختلالات روانپزشکی بزرگسال |
||||||||||||||||
کاردرمانی در اختلالات روانپزشکی، ذهنی و رفتاری کودکان |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
سوابق آموزشی |
||||||||||||||||
تدریس نظری واحدهای مختلف نظری به دانشجویان کارشناسی کاردرمانی از سال 88 تاکنون |
||||||||||||||||
تدریس واحدهای مختلف عملی به دانشجویان کارشناسی کاردرمانی از سال 88 تاکنون |
||||||||||||||||
تدریس واحدهای بالینی (کارآموزی و مشاهدات بالینی) به دانشجویان کارشناسی کاردرمانی از سال 88 تاکنون |
||||||||||||||||
تدریس واحدهای مختلف نظری به دانشجویان کارشناسی ارشد کاردرمانی از سال 96 تاکنون |
||||||||||||||||
تدریس واحدهای مختلف نظری به دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مدیریت توانبخشی از سال 96 تاکنون |
||||||||||||||||
تدریس واحدهای مختلف نظری به دانشجویان دکترای رشته کاردرمانی از سال 99 تاکنون |
||||||||||||||||
استاد راهنما و مشاور پایان نامه دانشجویان رشته کاردرمانی و مدیریت توانبخشی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته کاردرمانی در مقطع دکترا |
||||||||||||||||
فعالیتهای پژوهشی |
||||||||||||||||
بررسی کیفیت زندگی در جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه وابسته به جنگ در شهر اهواز (شماره طرح : PHT-9015 ) – مجری طرح تحقیقاتی. 1390 |
||||||||||||||||
بررسی تاثیر برنامه ورزشی گروهی بر کیفیت زندگی جانبازان با تشخیص اختلال استرس پس از سانحه وابسته به جنگ (شماره طرح :PHT-9102 )- مجری طرح تحقیقاتی. 1391 |
||||||||||||||||
مقایسه کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در جانبازان بستری و سرپایی با تشخیص اختلال استرس پس از سانحه وابسته به جنگ (شماره طرح : PHT-9114)- مجری طرح تحقیقاتی. 1391 |
||||||||||||||||
بررسی تأثیر تکنیک حرکت درمانی همراه با محدودیت بر عملکرد دست بیماران مبتلا به آسیب اعصاب محیطی اندام فوقانی(شماره طرح: PHT-9105). همکار طرح تحقیقاتی. 1391 |
||||||||||||||||
ارزیابی کارکرد جوانان (18-25 سال) براساس ابزار ارزیابی غربالگری سطح شناختی آلن (نسخه سال 2000 A-CLS )- همکار طرح تحقیقاتی. 1391 |
||||||||||||||||
مقایسه تاثیر حرکت درمانی با محدودیت اجباری و درمان دو دستی بر کارکردهای دستی کودکان فلج مغزی. همکار طرح تحقیقاتی. 1391 |
||||||||||||||||
انطباق و هنجاریابی آزمون پردازش حسی وینی دان. همکار طرح تحقیقاتی. 1393 |
||||||||||||||||
تبیین تجربه خودمدافعه گری زنان مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس. مجری طرح تحقیقاتی. 1397 |
||||||||||||||||
بررسی polypharmacy در سالمندان (طرح systematic review). همکار طرح تحقیقاتی . 1398 |
||||||||||||||||
بررسی تاثیر آموزش مبتنی برشبکه های مجازی بر خودمراقبتی و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مراجعه کننده به بیمارستان مادر شهرستان رامهرمز. مجری طرح تحقیقاتی. 1398 |
||||||||||||||||
تبیین تجربیات فرزندان بزرگسال جانبازان جنگی مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه. مجری طرح تحقیقاتی 1398. |
||||||||||||||||
تبیین درک و تجربه معلمان مدارس ابتدایی نسبت به طرح تلفیق دانش آموزان با عملکرد ذهنی مرزی در مدارس عادی شهر اهواز. همکار طرح تحقیقاتی. 1398 |
||||||||||||||||
طراحی، اجرا و ارزشیابی اولین گرند راند مجازی برای دانشجویان رشته های شنوایی شناسی و کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در دوران پاندمی کووید 19. همکار طرح تحقیقاتی 1399 |
||||||||||||||||
بررسی ارتباط بین عملکردهای اجرایی با میزان افسردگی و اضطراب در مادران کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم و فلج مغزی در مقایسه با مادران کودکان عاد. همکار طرح تحقیقاتی. 1399 |
||||||||||||||||
طراحی پروتکل مداخلات کاردرمانی برای بیماران روانپزشکی بستری بخش حاد . مجری دوم. 1400 |
||||||||||||||||
مسئولیت های دانشگاهی و علمی (همایش، سمپوزیوم، کارگاه ..) |
||||||||||||||||
ازسال |
تا سال |
مسئولیت |
مکان |
|||||||||||||
عضو كميتة اجرايي دوازدهمين كنگرة كاردرماني در سال 1385 . |
||||||||||||||||
عضو کمیته علمی شانزدهمین کنگره کاردرمانی از سال 1390 تا سال 1398 |
||||||||||||||||
همکاری با مرکز مدیریت اطلاعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ازتاریخ 3/2/90 لغایت 1/4/91 . |
||||||||||||||||
دبیر و سخنران وبینار یک روزه با عنوان "مدل occupational adaptation" در تاریخ 23/9/1400 در بیمارستان روانپزشکی رازی |
||||||||||||||||
دبیر و سخنران وبینار یک روزه با عنوان " ecological models درمان و ارزیابی" در تاریخ 5/11/1400در بیمارستان روانپزشکی رازی |
||||||||||||||||
دبیر و سخنران کارگاه یک روزه با عنوان "چارچوب تمرینی کاردرمانی- ویرایش چهارم (OTPF-4)" 27/2 1401در بیمارستان روانپزشکی رازی |
||||||||||||||||
دبیر و سخنران کارگاه یک روزه با عنوان "استدلال بالینی و کاربرد آن در درمان" در تاریخ 21/4/ در بیمارستان روانپزشکی رازی1401 |
||||||||||||||||
عضویت در مجامع علمی |
||||||||||||||||
از سال |
تا سال |
مجمع علمی |
||||||||||||||
مسئول بخش و مسئول فنی بخش کاردرمانی بخش زنان بیمارستان روانپزشکی گلستان شهر اهواز از سال 1396 تا سال 1399 |
||||||||||||||||
عضو هیات علمی نیمه وقت مرکز تحقیقات سایکوز از سال 1400 |
||||||||||||||||
عضويت در بسته ي تحول آموزشي با عنوان " بسته اعتلاي اخلاق حرفه اي" از سال 1400 |
||||||||||||||||
مسئول آزمایشگاه گروه کاردرمانی |
||||||||||||||||
انتشارات |
||||||||||||||||
1- انتشار مقاله در ژورنال |
||||||||||||||||
سال |
نام مجله |
عنوان مقاله |
شماره مجله و صفحه |
|||||||||||||
The effect of occupational therapy intervention in visual-spatial and visual analysis skills development among children with learning disorders. Iranian rehabilitation Journal 2009;9:25-9. |
||||||||||||||||
تاثیر مداخلات کاردرمانی بر مهارتهای بینایی-حرکتی کودکان دارای اختلال ویژه یادگیری در مقطع ابتدایی. فصلنامه علمی-پژوهشی توابخشی . 1386. دوره 8 ، شماره 2 ، ص 44-49 |
||||||||||||||||
ارزیابی سن بینایی- حرکتی در داش آموزان با نارساییهای یادگیری ویژه. فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهشکده کودکان استثنایی. 1388 . سال 9 ، شماره 1 ، ص 35-42 |
||||||||||||||||
تاثیر مداخلات کاردرمانی بر یکپارچگی بینایی- حرکتی کودکان با اختلال ویژه یادگیری . فصلنامه علمی-پژوهشی پژوهشکده کودکان استثنایی. 1386. سال 7، شماره 4 ، ص 449-466 |
||||||||||||||||
مقایسه کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در جانبازان بستری و سرپایی مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه. مجله طب جانباز. 1391، دوره 4، شماره 16، ص 42-35 |
||||||||||||||||
بررسی تأثير بازی های حسی-حرکتی در محیط مجازی بر هماهنگی چشم و دست كودكان مبتلا به فلج مغزي همي پلژی. مجله دانشور پزشکی. 1390، دوره 19، شماره 95، صفحات54-45. |
||||||||||||||||
کاربرد تکنیک حرکت درمانی همراه با محدودیت در بیماران مبتلابه آسیب اعصاب محیطی اندام فوقانی. مجله علمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. 1392. دوره 12. شماره 2 (83) صفحه 121-130. |
||||||||||||||||
The relationship between quality of life and percentage of injury among posttraumatic stress disorder veteran. Jundishapur Journal of Health Sciences, Vol.5, Serial No.3, |
||||||||||||||||
بررسی تاثیر برنامه ورزشی گروهی بر کیفیت زندگی جانبازان با تشخیص اختلال استرس پس از سانحه، نشریه طب جانباز. 1394. دوره 7، شماره 2. |
||||||||||||||||
بررسی ارتباط بین التزام به تعالیم اسلامی و سطح افسردگی و اضطراب در بین دانش آموزان مقطع دبیرستان، مسایل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 1394. شماره 1. صفحه 90-106. |
||||||||||||||||
Perception of family caregivers about barriers of leisure in care of individuals with chronic psychiatric Disorders: a qualitative study. Electronic Physician. 2018. Vol. 10, Serial No. 3. Pages: 6516-6526. |
||||||||||||||||
Identifying barriers to self-advocacy in women with multiple sclerosis in Iran: A qualitative study. Archives of Rehabilitation. 2021. Vol. 22, No. 3. Pages 378-393. |
||||||||||||||||
Evaluation and comparison of the effectiveness of an online grand round between Audiology and Occupational therapy students of Ahvaz Jundishapur University of Medical Sciences during the COVID-19 Pandemic. FUTURE of MEDICAL EDUCATION JOURNAL. Vol. 11, No. 2. Pages 37-42. |
||||||||||||||||
Study of the structure of rehabilitation in the health systems of Iran, Germany, Japan, Canada, Turkey, and South Africa: Comparative study. Archives of Rehabilitation. Accepted. |
||||||||||||||||
2- چاپ کتاب |
|
|||||||||||||||
سال |
عنوان کتاب |
ناشر |
تالیف/ترجمه |
|
||||||||||||
1398 |
"راهنمای مراقبان خانوادگی افراد مبتلا به اختلالات روان پزشکی مزمن"). |
دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی |
تالیف |
|
||||||||||||
ارائه مقاله علمی در کنفرانس/سمپوزیوم... |
|
|||||||||||||||
سال |
عنوان کنفرانس و سمینار |
عنوان مقاله |
مکان |
|
||||||||||||
رویکردهایی برای بهبود self-care در کودکان. چهارمین سمینار دانشجویی کاردرمانی. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، 1382 ، (سخنرانی) |
|
|||||||||||||||
تاثیر مداخلات کاردرمانی بر مهارتهای بینایی- حرکتی. سیزدهمین کنگره کاردرمانی ایران، کودکان با اختلال ویژه یادگیری مقطع ابتدایی. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1387 ، (سخنرانی) |
|
|||||||||||||||
تاثیر مداخلات کاردرمانی بر مهارتهای بینایی-فضایی و تجزیه و تحلیل بینایی در کودکان با اختلال ویژه یادگیری . پانزدهمین کنگره کاردرمانی ایران، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ،1389 ،(سخنرانی) |
|
|||||||||||||||
بررسی کیفیت زندگی در جانبازان با تشخیصPTSD ، شانزدهمین کنگره کاردرمانی ایران ، دانشگاه علوم پزشکی تهران ، 1390 ، (سخنرانی) |
|
|||||||||||||||
رابطه کیفیت زندگی با سن و درصد جانبازی در جانبازان مبتلابه اختلال استرس پس از سانحه ،هفدهمین کنگره کاردرمانی ایران، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1391، (سخنرانی) |
|
|||||||||||||||
مقایسه سن بینایی – حرکتی با سن تقویمی در کودکان با اختلال ویژه یادگیری ،چهاردهمین کنگره کاردرمانی ایران، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، 1388، (ارائه پوستر) |
|
|||||||||||||||
نقش ادراک بینایی در مهارتهای نوشتاری ، شانزدهمین کنگره کاردرمانی ایران ، دانشگاه علوم پزشکی تهران ، 1390 ، (ارائه پوستر) |
|
|||||||||||||||
مقایسه کیفیت زندگی جانبازان بستری و سرپایی مبتلابه اختلال استرس پس از سانحه، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1392، (ارائه پوستر) |
|
|||||||||||||||
سخنران پنل با عنوان ارزیابیADL ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1394 |
|
|||||||||||||||
تبیین موانع اوقات فراغت در مراقبین خانوادگی افراد مبتلا به اختلال روانپزشکی مزمن، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1396، سخنرانی |
|
|||||||||||||||
سخنران پنل با عنوان عملکرد کاری مراقبین خانوادگی افراد مبتلا به اختلالات روانپزشکی مزمن، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1396 |
|
|||||||||||||||
تبیین عملکرد کاری در مراقبین خانوادگی افراد مبتلا به اختلالات روانپزشکی مزمن، دانشگاه شهید بهشتی، 1397، سخنرانی |
|
|||||||||||||||
سخنران پنل با عنوان وضعیت شناختی سالمندان، دانشگاه شهید بهشتی، 1397 |
|
|||||||||||||||
سخنرانی در سمینار علمی یک روزه با عنوان "ارزیابی توانبخشی اختلالات شناختی" در تاریخ 10/02/98، دانشگاه جندی شاپور اهواز |
|
|||||||||||||||
سخنرانی در سمینار علمی یک روزه با عنوان "اختلالات پردازش حسی و مداخلات کاردرمانی مرتبط " در تاریخ 06/09/ 98، دانشگاه جندی شاپور اهواز |
|
|||||||||||||||
سخنرانی در وبینار یک روزه با عنوان "مداخلات توانبخشی در دوران پسا کرونا" در تاریخ 14/12/99، دانشگاه جندی شاپور اهواز |
|
|||||||||||||||
سخنرانی در وبینار علمی دو روزه با عنوان" برنامه های جامع توانبخشی در کرونا و پساکرونا با تاکید بر رویکرد کاردرمانی- کنترل اضطراب" در تاریخ 15/12/99، دانشگاه جندی شاپور اهواز |
|
|||||||||||||||
سخنرانی در همایش نظام تربیت اوان کودکی: چشم انداز، تجارب و استلزامات با عنوان " آموزش پیش از دبستان برای کودکان با نیازهای ویژه در آموزش فراگیر" در تیر ماه 1400، تهران |
|
|||||||||||||||
دبیر و سخنران وبینار یک روزه با عنوان "مدل occupational adaptation" در تاریخ 23/9/1400، بیمارستان روانپزشکی رازی |
|
|||||||||||||||
سخنران کارگاه با عنوان " توانبخشی و آموزش آزاد و از راه دور در کودکان با نیازهای خاص" در ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش در تاریخ 26/9/1400، محمود آباد |
|
|||||||||||||||
دبیر و سخنران وبینار یک روزه با عنوان " ecological models درمان و ارزیابی" در تاریخ 5/11/1400، بیمارستان روانپزشکی رازی |
|
|||||||||||||||
سخنران کارگاه با عنوان یکپارچگی حسی در سمینار بین المللی علوم حرکت بالینی در شهر اهواز در تاریخ 8/12/1400 |
|
|||||||||||||||
دبیر و سخنران کارگاه یک روزه با عنوان "چارچوب تمرینی کاردرمانی- ویرایش چهارم (OTPF-4)" 27/2 1401، بیمارستان روانپزشکی رازی |
|
|||||||||||||||
دبیر و سخنران کارگاه یک روزه با عنوان "استدلال بالینی و کاربرد آن در درمان" در تاریخ 21/4/1401، بیمارستان روانپزشکی رازی |
|
|||||||||||||||
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: