نام و نام خانوادگي:
نازيلا اكبر فهيمي. دکتری كاردرماني .دانشیار، گروه آموزشي كاردرماني
آدرس و شماره تلفن محل كار:
تهران ، اوين، بلوار دانشجو،خيابان كودكيار، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي، گروه آموزشي كاردرماني
كد پستي: 1985713831
تلفن:22180037
نمابر: 22180037
Email: fahimi1970@yahoo.com
orcid.org/0000-0001-5500-8593
سوابق تحصيلي:
- دکتری کاردرمانی ، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي ،گروه آموزشي كاردرماني، تهران،ايران، 1393
- كارشناسي ارشد كاردرماني، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي ،گروه آموزشي كاردرماني، تهران،ايران،1380
- كار شناسي كاردرماني دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، گروه آموزشي كاردرماني، تهران،ايران،1372
سوابق و تجربيات حرفه اي:
سوابق باليني:
1. مربي آموزش هاي باليني كاردرماني جهت آموزش دانشجويان مقطع كارشناسي كاردرماني در واحد درسي كارآموزي و كارورزي باليني اختلالات جسماني در دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي(1380-1372)
2. مربي آموزش هاي باليني كاردرماني جهت آموزش دانشجويان مقطع كارشناسي كاردرماني در واحد درسي كارآموزي و كارورزي باليني اختلالات جسماني در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1380 تا كنون)
سوابق تدريس:
تدريس دروس نظري ،عملي و باليني با عناوين زير براي دانشجويان كاردرماني در مقطع كارشناسي:
1. كاردرماني در بيماري هاي جسماني(دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي 1380- 1377، در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1380 تا كنون)
2. كاردرماني در بيماري هاي كودكان (در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1380 تا كنون)
3. تكنيك هاي حركت درماني(در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1380 تا كنون)
4. توانبخشي حرفه اي(در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1387)
5. عوارض ناشي از عقب ماندگي ذهني(در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1387)
6. كارآموزي و كارورزي باليني اختلالات جسماني در دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي(1380-1372)
7. كارآموزي و كارورزي باليني اختلالات جسماني در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1380 تا كنون)
8. استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی ورودی 1384 و 1390
9. کاردرمانی مبتنی بر شواهد( مقطع دکتر ااز 1394)
10. تئوری های پیشرفته کاردرمانی( مقطع دکترا از1394)
11. سمینار( مقطع دکترا از 1394)
12. تئوری های پیشرفته کاردرمانی( مقطع کارشناسی ارشد از1394)
13. فعالیت های روزمره زندگی(مقطع کارشناسی)
14. آشنایی با روش تحقیق (مقطع کارشناسی)
سوابق پژوهشي:
راهنمايي پايان نامه هاي كارشناسي بعنوان استاد راهنما:
1. اصول باليني ماساژ درماني(1379). مقطع كارشناسي
2. كاردرماني براي نوزادان در NICU(1379). مقطع كارشناسي
3. الگوهاي گرفتن مداد در كودكان فلج مغزي 6-1 ساله شهر تهران(1380). مقطع كارشناسي
4. برنامه كار درماني در كودكان فلج مغزي آتتوييد(1381). مقطع كارشناسي
5. بلع در كودكان فلج مغزي(1383). مقطع كارشناسي
6. اصول برنامه كار درماني در كودكان(1384). مقطع كارشناسي-دو جلد
7. رشد مهارت دست دست (1385). مقطع كارشناسي
8. ADL & IADL در كودكان فلج مغزي(1385). مقطع كارشناسي
9. عملكردهاي دستي در كودكان طبيعي( 1386) .مقطع كارشناسي
10. ترجمه دستور العمل آزمون . QUSET ( 1387)مقطع كارشناسي
11. كاردرماني پس از ضربه مغزي -آموزش به خانواده( 1386) .
12. گرفتن هاي رشدي و عملكردي( 1387).
13. تمرين درماني در آب( 1387) .
14. انواع تعريف و طبقه بندي فلج مغزي( 1388) .
15. مجموعه تمرينات كاردرماني در كودكان( 1388) .
16. تمرين درماني در سالمندان( 1388) .
17. تمرين درماني در سالمندان بارويكرد ارتوپدي( 1388) .
18. بررسي ميزان رضايتمندي مراجعين به بخش كاردرماني بيمارستان رفيده( 1389) .
19. آموزش مهارتهاي روزمره زندگي راهنماي بيماران( 1389) .
20. تاثیر تزریق بوتاکس به عنوان یک بخش ضمیمه مکمل به کاردرمانی در درمان اسپاسیتیسی اندام فوقانی کودکان مبتلا به فلج مغزی(1392)
21. بررسی وضعیت بهبود سطح مراقبت از خود در کودکان مبتلا به فلج مغزی 5 تا 12 ساله(1392
22. بررسی میزان رضایت فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد کاردرمانی از وضعیت آموزشی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی(1389)
23. بررسی میزان رضایت دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد کاردرمانی از وضعیت آموزشی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی(1389)
- تمرینات حسی-حرکتی دهانی( 1393) .
- نقش کاردرمانی در بیماران قلبی( 1393) .
- اکواتیک تراپی در کودکان فلج مغزی( 1393) .
- محیط های مجازی برای توانبخشی حرکتی. ( 1393) .
- تمرین درمانی در کودکان (2). ( 1393) .
راهنمايي پايان نامه هاي كارشناسي ارشد بعنوان استاد مشاور:
1. مقايسه بين تاثير تحريكات همزمان حسي و تكنيكهاي رايج كاردرماني بررشد حركتي كودكان سندرم داون18-6 ماهه( 1386)
2. بررسي تاثير روش محدوديت درماني بر الگوهاي اندام فوقاني كودكان فلج مغزي. ( 1388)
3. بررسي تاثيرتحريكات همزمان حس سطحي و عمقي بر بهبود عملكرد اندام فوقاني كودكان فلج مغزي. ( 1388)
4. روايي و پايايي آزمون سنجش فعاليت ها در كودكان فلج مغزي. ( 1388)
5. تاثیر تلفیق محدودیت درمانی با درمان فشرده دو طرفه دست-بازو بر مهارتهای ظریف اندام فوقانی کودکام همی پلژی. ( 1389)
6. بررسی روایی و پایایی نسخه فارسي پرسشنامه نگرش مراقب و شاخص سلامت زندگي كودك با ناتوانايي شديد رشدي. (1390)
7. بررسی تاثیرآموزش مراقبت های ویژه بر دردهای عضلانی اسکلتی مراقبین کودکان فلج مغزی12-4 ساله. (1391)
8. بررسی رابطه بین عملکرد اندام فوقانی و کیفیت زندگی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 5تا 8 سال(1393)
9. تعيين وضعيت تشخيصي، درماني و توانبخشي در كودكان 3 تا 12 سال داراي اختلال طيف اوتيسم در شهر تهران(1399)
راهنمايي پايان نامه هاي كارشناسي ارشد بعنوان استاد راهنما:
1. بررسی روایی و پایایی سیستم طبقه بندی توانایی دستی در کودکان فلج مغزی. ( 1390)
2. بررسی تاثیر تحریکات شنیداری برکنترل وضعیت کودکان فج مغزی اسپاستیک12-5 ساله . (1392)
3. بررسی روایی و پایایی PEDI در کودکان فلج مغزی . (1392(
4. تعیین تاثیر رویکرد " شناختگرا به عملکردکاری روزمره(CO-OP)" بر عملکرد کاری مبتنی بر حرکت کودکان فلج مغزی. (1393)
5. تعیین اثربخشی آموزش خانواده بر خانواده بر مهارت های اجتماعی کودکان 7-12 ساله مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی(1394)
6. بررسی مقایسه ای بد رفتاری با کودکان سالم و دارای فلج مغزی 12تا 18 ساله تهران(در حال اجرا)
7. تعیین عوامل تسهیل کننده و بازدارنده هندلینگ کودکان دارای فلج مغزی بر اساس تجارب مراقب یاران در مدارس جسمی-حرکتی شهر اصفهان (در حال اجرا)
8. بررسی تاثیر تحریکات پسیو وستیبولار بر کارکرد بدنی و فعالیت های روزمره زندگی کودکان فلج مغزی ۴ تا ۷ سال(در حال اجرا)
9. روایی همگرایی آزمونهای بالینی تونوسیته عضلات اندام تحتانی با آزمون H-reflex در کودکان فلج مغزی اسپاستیک(بر اساس (GMFCS(1395)
10. الگوی استفاده از زمان در کودکان فلج مغزی مدرسه رو شهر یزد(1395)
11. تاثیر مراقبت بر سلامت مراقبان کودکان فلج مغزی 7 تا 12 ساله تهران (1396)
12. بررسی روایی و پایایی نسخه فارسی" آزمون عملکرد مدرسه"برای کودکان فلج مغزی 7 تا 12 سال(1397)
13. بررسی رابطه ویژگی های فردی و بالینی با اختلالات شناختی بیماران مالتیپل اسکلروزیس (1397)
14. تاثیر بازشناختی در حافظه با رویکرد توانبخشی در فعالیت های روزمره زندگی بیماران پارکینسون (1397)
15. بررسی تاثیر تمرینات دوگانه روی تعادل، افتادن و انجام فعالیت های روزانه در بیماران سکته ای(1397 )
16. بررسی روایی و اعتبار مجموعه ارزیابی فرونتال در جمعیت ضربه مغزی (1398 )
17. بررسی تاثیر توانبخشی شناختی مبتنی بر سرعت پردازش اطلاعات بر عملکرد کاری افراد مبتلا به بیماری اماس(1398)
18. مقایسه تاثیر آینه درمانی و محدودیت درمانی تعدیل یافته بر عملکرد حرکتی اندام فوقانی بیماران سکته مغزی(1398 )
19. بررسی ارتباط بین عملکرد اندام فوقانی با سطح مشارکت و استقلال در فعالیت های روزمره ی زندگی افراد با سکته ی مغزی(1399)
20. بررسی تاثیر بازی های واقعیت مجازی بر تعادل و پیامد های آن در افراد با ام اس(در حال اجرا )
21. ارتباط عملکرد اجرایی با عملکرد مدرسه در کودکان با فلج مغزی ۷-۱۲ سال شهر تهران(در حال اجرا )
22. بررسی تاثیر شولدر ساپورت بر بهبود نیمه دررفتگی شانه در افراد با سکته مغزی(در حال اجرا )
23. بررسي ارتباط بين تعادل با سمت درگيري در افراد با سکته مغزي(در حال اجرا )
راهنمايي پايان نامه هاي دکترا بعنوان استاد راهنمای مشترک:
1. " بررسی تاثیر برنامه كوچينگ عملکرد کاری (همراهی و هدایت در عملکرد کاری) بر خودکارآمدی و عملکردکاری مادران کودکان با فلج مغزی و شناسایی موانع بافتاری و راهبردهای تسهیلگر مورد استفاده توسط مادر: مطالعه تلفیقی" (1396)
2. بررسی تاثیر و مقایسه تردمیل تراپی معمولی و داخل آب بر روی تعادل راه رفتن و عملکرد کاری کودکان فلج مغزی اسپاستیک(در حال اجرا )
3. مقایسه تاثیر مداخلات مبتنی بر اکوپیشن با درمان های مبتنی بر تمرین بر عملکردهای اندام فوقانی افراد با مولتیپل اسکلروزیس (در حال اجرا )
4. بررسی تاثیر برنامه توانبخشی مبتنی بر رویکرد CO-OP بر مشارکت، عملکرد و رضایت از عملکرد، سطح ناتوانی و خستگی در مقایسه با درمان های مبتنی بر تمرین در بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس(در حال اجرا )
مقالات منتشر شده در ژورنال ها و كتب علمي:
مقالات:
1. ترجمه فارسي آزمون MACS سايت: www.macs.nu
2. ترجمه فارسي مصاحبه نقش كاري طبق مدل MOHO ، سايت دانشگاه ايلي نويز Shsc.brookes.ac.uk/courses/undergraduate/occupational -therapy
3. تاثير تمرين درمانی بر ناهنجاریهای اسکلتی عضلانی دانشآموزان نابينای پسر (18-12 ساله) مجتمع آموزشی نابينايان شهيد محبی تهران. فصلنامه کومش1388
4. اثر روش محدودیت درمانی تعدیل یافته بر کیفیت مهارت های اندام فوقانی مبتلا در کودکان فلج مغزی نیمه بدن. فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي گرگان1389
5. بررسی پایایی و روایی آزمون کیفیت مهارت اندام فوقانی در کودکان فلج مغزی. فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان1389
6. تاثير محدوديت درماني تعديل يافته بر كيفيت گرفتن در كودكان فلج مغزي نيمه بدن. فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي1389
7. Non Surgical Treatment of Established Forearms Volkmann Contracture in Child. Iranian Rehabilitation Journal2010
8. Comparison the effect of simultaneous sensory stimulation and current occupational therapy approaches on motor development of the infants with down syndrome. Iranian Rehabilitation Journal of Child Neurology.2010
9. Cerebral Palsy:Motor types ,gross motor function and associated disorder. Iranian Rehabilitation Journal.2011
10. Apert syndrome: a case report .Iranian Rehabilitation Journal.2012
11. بررسی مشکلات هیجانی ناشی از محدودیت درمانی در اندام فوقانی کودکان همی پلژی. فصلنامه علمي پژوهشي پژوهش در حیطه کودکان استثنایی1390
24. The Reactive Postural Control in Spastic Cerebral Palsy Children .Iranian Rehabilitation Journal.2012
25. Cross-cultural validation of the Persian version of the Manual Ability Classification System for children with cerebral palsy. International Journal of Therapy and Rehabilitation.2013
14. روايي و پايايي نسخه فارسي آزمون سنجش فعاليت ها در كودكان فلج مغزي . فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان: پژوهش در علوم توانبخشي 1390
15. تعيين پايايی بين والدين و درمانگران نسخه فارسی سيستم طبقه بندی توانايی دستی (MACS) برای کودکان فلج مغزی(CP). فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1390)
16. تعیین پایایی بازآزمایی و پایایی بین ارزیابان نسخه فارسی سیستم طبقهبندی توانایی دستی کودکان فلج مغزی. فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1390)
17. مشکلات رفتاری در کودکان فلج مغزی .فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1390)
18. تکرار پذيری آزمون کيفيت حرکات اندام فوقانی در کودکان فلج مغزی.فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1390)
19. تأثير روش محدوديت درماني تعديل يافته بر تحمل وزن و باز كردن حفاظتي در كودكان فلج مغزي نيمه بدن .بهبود(1390)
20. میزان آگاهی مددجویان و درمانگران از مفاد "منشور حقوق بیماران" در مراکز توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال 1389.فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1391)
21. روایی و پایایی پرسشنامه "کیفیت زندگی کودکان فلج مغزی". فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1391)
22. تأثیر تلفیق محدودیت درمانی با آموزش فشرده دو دستی بر کارکرد اندام فوقانی کودکان با فلج مغزی نیمه بدن 10-5 سال. فصلنامه علمی-پژوهشی،پژوهشکده کودکان استثنایی(1391)
23. Psychometric Properties of the Persian Version of Cerebral Palsy Quality of Life Questionnaire for Children. Iran J Child Neurol. (2015)
24. تعیین روایی و پایایی نسخه فارسی سیستم طبقهبندی توانایی دستی کودکان فلج مغزی .فصلنامه علمی-پژوهشی،پژوهشکده کودکان استثنایی(1391)
25. بررسي روايي محتوايي نسخه فارسي ليست کودکان فلج مغزی ارزشيابي ناتواني كودكان(PEDI). پژوهش در علوم توانبخشي (1393)
26. مرور سيستماتيك: رويكرد CO-OP در چه اختلالاتي مورد استفاده قرار گرفته است. پژوهش در علوم توانبخشي (1393)
27. مقايسه پاسخهای عضلانی برانگيخته دهليزی گردنی کودکان فلج مغزی اسپاستيک با کودکان هنجار 12-7 ساله. شنوایی(1393)
28. بررسي پایایی نسخه فارسي ليست ارزشيابي ناتواني كودكان (PEDI)در کودکان فلج مغزی 3تا9 سال. مجله علوم پزشکی مازندران(1394)
29 .Assessment of the Saccular Function in Children with Spastic Cerebral Palsy. Neurophysiology.2016
30. رابطه بین عملکرد اندام فوقانی با کیفیت زندگی در کودکان مبتلا به فلج مغزی مراجعه کننده به مراکز درمانی شهر تهران .مجله علمی پژوهان(1394)
31. کوچینگ عملکردکاری: مقاله مروری توصیفی. طب توانبخشي(1395)
32. Kahjoogh MA, Rassafiani M, Dunn W, Hosseini SA, Akbarfahimi N. Occupational performance coaching: A descriptive review of literature. New Zealand Journal of Occupational Therapy (2016).
33. Riyahi, A,AkbarFahimi, N; Rassafiani, M; mini Manual Ability Classification System,http://www.macs.nu/download-mini-content.php.(Translated to Farsi). (2016)
34. Afshar S, Hamedi D, Noori-Moombeini N, AkbarFahimi N. Effect of Occupational Therapy Clinical Training on Self-Efficacy and Clinical Reasoning of Students. Strides in Development of Medical Education. [Research]. 2017
35. Kahjoogh MA, Kessler D, Rassafiani M, Hosseini SA, Khankeh H, Akbarfahimi N. Occupational performance coaching for mothers of children with cerebral palsy: A case report. International Journal of Therapy and Rehabilitation. 2017
36.Rassafiani, M; Riyahi, A; AkbarFahimi, N.Eating and Drinking Ability Classification System, http://www.sussexcommunity.nhs.uk (Translated to Farsi). ; (2017)
37. Z Ghorbanpoor, Z Mosallanezhad, J Minaee Javid.The Relationship Between the Spine Curvature Disorders and the Resting Habits of University Students - Physical Treatments-Specific Physical Therapy Journal, 2017
38. AkbarFahimi N, Rassafiani M. KashefiS. Review of Nature and Risk Factors for Maltreatment of Children with Disabilities.Rehabilitation Medicine.2018
39. Amini B, Hosseini SA, Akbarfahimi N. Balance Performance Disorders and Sway of the Center of Gravity in Children With ADHD. Journal of Modern Rehabilitation, 2018
40. AkbarFahimi N Ahmadi Kahjoogh M, Kessler D, Hosseini SA. Randomized controlled trial of occupational performance coaching for mothers of children with cerebral palsy. British Journal of Occupational Therapy, 2018
41. Esmailpour Nosar M, Hosseini SA, Akbarfahimi N.Effect of Different Intensities of Harsh Reliance of Auditory Stimulation on Static Balance in 5-12 Years Old Children with Cerebral Palsy in Tehran City, Iran. Archives of Rehabilitation, 2018
42. Ghorbanpour Z, Hosseini SA, Akbarfahimi N . Correlation between Sleep Disorders and Function in Children with Spastic Cerebral Palsy. Iranian Journal of Child Neurology, 2019
43. Banimahdi R, Akbarfahimi N, Sahaf R, Rezasoltani P. Comparing the Attitudes of Occupational Therapy Students and Alumni Towards Old PeopleIranian Journal of Ageing, 2019
44. Jamshidi F, Akbarfahimi N, Hosseini SA, Shayan . Determining occupational performance issues in women with breast cancer referred to treatment centers of Hamadan, Iran. Occupational Performance Issues in Women with Breast Cancer, 2019
45. Hejazi SM , Haghgoo H, Karbalaei Nouri A, Biglarian A, Akbarfahimi N. The Relationship Between Memory Im-pairment and Health Indicators of the Elderly With Parkinson Disease. Iranian Journal of Ageing.2019
46. Pouramiri M, Azimian M, Akbarfahimi N, Pishyareh E, Hossienzadeh S. Investigating the relationship between individual and clinical characteristics and Executive dysfunction of multiple sclerosis individuals. Archives of Rehabilitation.2019
47. Noori M, Akbarfahimi N, Hosseini SA, Shiri V. The Relationship Between Balance and Activities of Daily Living With the Quality of Life of Patients With Relapsing-Remitting Multiple Sclerosis. Archives of Rehabilitation.2019
48. Noori M , Hossein S A, AkbarfahimiN. Review of the Effectiveness of Advanced Equipments in Cerebral Palsy Children during Gait. J Rehab Med. 2019; 8(3): 272-278.
49. Saeidi Borujeni, M, Hosseini, S. A., Akbarfahimi, N., & Ebrahimi, E. "Cognitive orientation to daily occupational performance approach in adults with neurological conditions: A scoping review." Medical journal of the Islamic Republic of Iran vol. 33 99.
50. Kahjoogh MA, Kessler D, Khankeh HR, Akbarfahimi N, Hosseini SA, Sanei F, Havaei N. Occupational performance coaching: goal barriers and beneficial facilitators. International Journal of Therapy And Rehabilitation. 2020 Mar 2;27(3):1-10.
51. Akbarfahimi N, Abedi S. The Effect of Modified Constraint Induced Movement Therapy on Upper Extremity Function In a Patient Suffering From Chronic Severe Acquired Brain Injury: A Case Study. Archives of Rehabilitation. 2020 Mar 10;21(1):7-.
52. Abedi S, Akbarfahimi N. The Effect of Modified Constraint-Induced Movement Therapy on Upper Extremity Function of a Patient With Severe Acquired Brain Injury. Archives of Rehabilitation. 2020 Mar 10;21(1):106-19.
53. Azadi H, Hosseini SA, Akbarfahimi N Effect of Task Oriented Training on Functional Mobility in Children with Cerebral Palsy: A Systematic Review and Meta-analysis- Journal of Mazandaran University of Medical Sciences, 2020
· كتب :
1. بيماري هاي نورولوژيكي كودكان و توانبخشي آنها ، انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1386)
2. كار درماني براي كودكان ، انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي( 1386)
3. حركت درماني در آب، انتشارات اوسانه( 1388)
4. تمرین درمانی در ارتقائ سطح سلامت سالمندان، انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي( 1389)
5. تمرین درمانی در مشكلات ارتوپدي سالمندان، انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي( 1390)
6. کاردرمانی در کودکان(راهنمای والدین)، انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي( 1390)
7. فعالیت های روزمره زندگی. (راهنمای بیمار)، انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي ( 1393)
- راهنمای بالینی کاردرمانی.(برای والدین کودکان). انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي ( 1395)
- مداخلات تکاملی حرکتی به هنگام در کودکان دارای اختلالات نورون محرکه فوقانی. انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي ( 1398)
كنگره و سمينارها:
عناوين سخنراني ها و مقالات:
1. كاردرماني پس از جراحي ترميمي كولترال هاي MP ، دومين كنگره كاردرماني ايران- تهران(1372)
2. كاردرماني در كودكان مرزي ،اولين سمينار كودكان مرزي- تهران (1377)
3. بررسي آزمون EDPA در كودكان 6-1 سال شهر تهران ، نهمين كنگره كاردرماني ايران- تهران(1381)
4. بررسي آزمون EDPA در كودكان 6-1 سال شهر تهران ، سومين كنگره كاردرماني آسيا - سنگاپور( 2003)
5. بلع در كودكان فلج مغزي ، اولين سمينار نقش كاردرماني و گفتار درماني در اختلالات تغذيه اي كودكان زير يكسال ، تهران (1384)
6. معرفي ارزيابي هاي مورد استفاده در كاردرماني يازدهمين كنگره كاردرماني ايران- تهران(1384)
7. مقايسه گرفتن مداد بين كودكان فلج مغزي اسپاستيك و كودكان طبيعي ، چهاردهمين كنگره جهاني كاردرماني - سيدني( 2006)
8. مديريت رفلكسهاي پاتولوژيك در كودكان فلج مغزي ، دوازدهمين كنگره كاردرماني ايران- تهران(1385)
9. تغذيه در كودكان فلج مغزي. اولين همايش علمي توانبخشي- سازمان نظام پزشكي ايران.(1386)
10. مقايسه گرفتن مداددر كودكان 6-1 ساله فلج مغزي.نخستين همايش علمي كودكان استثنايي.تهران(1387)
11. تاثير تمرينات اصلاحي بر صحت ساختار بدني افراد نابينا 18-12 ساله ، اولين سمينار توانبخشي در نابينايان (1388)
12. نقش كاردرماني در درمان اختلالات بلع و تغذيه در كودكان . سمپوزيوم مداخلات زودهنگام در درمان اختلالات بلع و تغذيه كودكان و نوزادان ، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي تهران (1388)
13. تشخيص و درمان در ضايعات شبكه براكيال كودكان. چهاردهمين كنگره كاردرماني ايران- تهران(1388)
14. معرفي روش هاي نوين در درمان كودكان فلج مغزي. چهاردهمين كنگره كاردرماني ايران- تهران(1388)
15. مشاوره در کاردرمانی .پانزدهمين كنگره كاردرماني ايران- تهران(1389)
16. روش محدودیت درمانی و عوارض رفتاری ناشی از آن. پانزدهمين كنگره كاردرماني ايران- تهران(1389)
17. معرفی سیستم طبقه بندیMACS. پانزدهمين كنگره كاردرماني ايران- تهران(1389)
18. معرفی سیستم طبقه بندیMACS :نمره دهی و اجرا. اموزش مداوم. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان(1389)
19. اخلاق در کاردرمانی. شانزدهمین کنگره کاردرمانی ایران _تهران(1390)
20. مروری بر اندازه گیری پیامدها بر اساس مدل ICF-CY در کودکان فلج مغزی 12-3 ساله .هفدهمین کنگره کاردرمانی ایران -تهران(1391)
21. مقایسه پاسخ های عضلانی بر انگیخته دهلیزی کودکان فلج مغزی اسپاستیک با کودکان هنجار .نوزدهمین کنگره کاردرمانی ایران -تهران(1393)
- نقش کاردرمانی در تیم توانبخشی بیماران سکته مغزی. سمینار "برنامه نقش تیم درمانی و توانبخشی بیماران سکته مغزی".بیمارستان توانبخشی رفیده. ایران-تهران(1394)
- تاثیر مداخله اکتیو وستیبولار بر تعادل و کارکرد کودکان فلج مغزی اسپاستیک7تا12 ساله . بیستمين كنگره كاردرماني ايران- تهران(1394)
24. سیستم طبقه بندی در کودکان فلج مغزی. بیست و یکمین کنگرۀ سراسری کاردرمانی ایران. ايران- تهران (1395)
25. رویکردهای مداخله در کودکان. روشهای عملی مستقل سازی در فعالیتهای روزمره زندگی برای کاردرمانگران. ایران. ايران- تهران (1395)
26. روش انتقال بیماران از ویلچر به تخت وبرعکس. کارگاه یک روزه روش جابجایی بیماران توانبخشی با استفاده از وسایل کمک حرکتی. ايران- تهران (1395)
- کاردرمانی در فلج مغزی. پنجمین سمپوزیوم نقد و بررسی آخرین پژوهش های کاردرمانی. ايران- تهران (1396)
28. مروری بر ارتباط بین مشکلات شناختی با شاخص های سلامت در بیماران با پارکینسون. پنجمین سمپوزیوم نقد و بررسی آخرین پژوهش های کاردرمانی. ايران- تهران (1396)
- اثر دیسپورت بر آکوپیشن کودک فلج مغزی. آکوپیشن و دارو. ايران- تهران (1396)
30. درمانهای جراحی وتوانبخشی در فلج مغزی .رویکردهای پزشکی وتوانبخشی در درمان اختلالات حرکتی کودکان فلج مغزی. ايران- تهران (1396)
31. مروری بر انواع اختلالات شناختی در بیماران مالتیپل اسکلروزیس. پنجمین سمپوزیوم نقد و بررسی آخرین پژوهش های کاردرمانی. ايران- تهران (1396)
- نقش کاردرمانی در درمان کودکان فلج مغزی(1397)
- مقایسه تاثیر هند روباتیک و درمان های رایج کاردرمانی بر بهبود عملکرد کاری بیماران سکته مغزی(1397)
- مداخلات یکپارچگی حسی در کودکان اتیسم(1397)
- نحوه اموزش فعايت هاي روزمره زندگي به بزرگسالان با مشکلات جسمي (1398)
- اصول اموزش فيتينگ ويلچر در کودکان و بزرگسالان(1398)
- موانع و تسهيلات تردد با ويلچر(1398)
- کاردرماني در اختلالات شناختي در سالمندان(1398)
فعاليتهاي علمي و اجرايي:
- عضو كميته اجرايي كنگره كاردرماني ايران1374و1375
- معاونت گروه در امور آموزشی از سال 1384تا1388
- عضو كميته آموزشي گروه آموزشي كار درماني دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي از سال1380 تا كنون
- عضو كميته پژوهشي گروه آموزشي كار درماني دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي از سال 1383 تا 1386
- عضو كميته علمي كنگره كاردرماني ايران 1384و1385
- عضو كميته علمي سمينار توانبخشي ايران 1385
- دبير علمي كارگاه كاردرماني و فارماكولوژي 1386
- عضو كميته آموزشي انجمن ديستروفي ايران 1387
- عضو كميته علمي كنگره كاردرماني ايران 1389
- عضو كميته علمي كنگره كاردرماني ايران 1391
- دبیر علمی سمینار یکروزه دانشجویی کاردرمانی. دانشگاه علوم بهریستی و توانبخشی(1391)
- عضو کمیته علمی سمینار اخلاق کاردرمانی در کودکان. دانشگاه علوم بهریستی و توانبخشی(1391)
- عضو کمیته علمی دومین کنگره توانبخشی حرفه ای ایران. دانشگاه علوم بهریستی و توانبخشی(1392)
- همکاری در تدوین برنامه آموزش مداوم دانش آموختگان رشته کاردرمانی .وزارت بهداشت(1392)
- عضو كميته علمي كنگره كاردرماني ايران 1393
- عضو كميته علمي كنگره كاردرماني ايران 1394
- معاونت گروه در امور آموزشی از سال 1393-1395
- عضو كميته پژوهشي گروه آموزشي كار درماني دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي از سال 1393 تا کنون
- عضو شورای تخصصی آموزش دانشگاه ازسال1394 تاکنون
- مدیر بخش کاردرمانی بیمارستان رفیده1394
- دبیر کمیته فرعی 7 تجهیزات توانبخشی برای معلولین1394
- عضو و دبیر برنامه تحول نظام آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی1394 تا کنون
- دبیر بازنگری دروس کارشناسی کاردرمانی (1396 تاکنون)
طرح هاي پژوهشي مصوب:
1. بررسي آزمون EDPAدر كودكان 6-1 ساله شهر تهران(1381-1380)
2. تاثير تمرينات اصلاحي بر صحت ساختاربدني افراد نابينا: دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1386-1384)
3. اختلالات رفتاري پس از محدوديت درماني در اندام فوقاني كودكان فلج مغزي8-3 ساله: دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1389-1388)
4. روايي و پايايي پرسشنامه كيفيت زندگي كودكان فلج مغزي: دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1390-1388)
5. بررسي شدت و شيوع اختلالات رفتاري در كودكان فلج مغزي 12-4 ساله شهر تهران : دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1390-1389)
6. ارزشیابی درون گروهی کاردرمانی: دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1391-1390)
7. بررسی تحریکات وستیبولار فعال بر تعادل، کیفیت زندگی و فعالیت های روزمره زندگی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 7-12 ساله. دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي .(1394)
8. ارتباط بين مشکلات شناختي با شاخص هاي سلامت در بيماران با پارکينسون(1398)
عضويت در گروههاي علمي:
- فدراسيون جهاني كاردرماني
- انجمن كاردرماني ايران
جوایز و تشویق ها :
رتبه 10 در صد در مقطع کارشناسی(1372)
رتبه دوم در مقطع کارشناسی ارشد.(1380)
پژوهشگر برتردانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (1387)
رتبه اول در مقطع دکترا(1393)
استاد برتر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی(1397)
زمينه علاقمندي و تمركز در پژوهش:
- مشكلات حركتي در كودكان به ويژه كودكان فلج مغزي
- اختلالات شناختی و حرکتی در بزرگسالان با اختلالات عصبی- شناختی
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فایل رزومه هیئت علمی |
||||||||||||
مشخصات پرسنلی |
||||||||||||
نام و نام خانوادگی: نازيلا اكبر فهيمي رتبه علمی:استادیار مقطع و رشته تحصیلی: دکترای کاردرمانی گروه آموزشی:کاردرمانی آدرس: اوین، بلوار دانشجو، خیابان کودکیار، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی . تلفن محل کار:22180063 پست الکترونیک : : fahimi1970@yahoo.com na.akbarfahimi@uswr.ac.ir سایت اختصاصی: سایت دانشگاه : http://www.uswr.ac.ir |
|
|||||||||||
پروفایل در Google Scholar
پروفایل در http://www.scopus.com/authid/detail.url?authorId=35602933300 Scopus |
تاریخ بروزرسانی: مهر 1396
|
|||||||||||
سوابق تحصیلی دانشگاهی |
||||||||||||
سال |
درجه |
نام دانشگاه / موسسه |
مکان |
رشته تحصیلی |
||||||||
1372 |
کارشناسی |
دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي |
تهران |
کاردرمانی |
||||||||
1380 |
کارشناسی ارشد |
دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي |
تهران |
کاردرمانی |
||||||||
1393 |
دکتری |
دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي |
تهران |
کاردرمانی |
||||||||
زمینه های تخصصی |
||||||||||||
بیماریهای حسی حرکتی کودکان |
||||||||||||
بیماریهای نرولوزیک بزرگسالان |
||||||||||||
سوابق آموزشی |
||||||||||||
سوابق باليني: 1. مربي آموزش هاي باليني كاردرماني جهت آموزش دانشجويان مقطع كارشناسي كاردرماني در واحد درسي كارآموزي و كارورزي باليني اختلالات جسماني در دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي(1380-1372)
2. مربي آموزش هاي باليني كاردرماني جهت آموزش دانشجويان مقطع كارشناسي كاردرماني در واحد درسي كارآموزي و كارورزي باليني اختلالات جسماني در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1380 تا كنون) سوابق تدريس: تدريس دروس نظري ،عملي و باليني با عناوين زير براي دانشجويان كاردرماني در مقطع كارشناسي: 1. كاردرماني در بيماري هاي جسماني(دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي 1380- 1377، در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1380 تا كنون) 2. كاردرماني در بيماري هاي كودكان (در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1380 تا كنون) 3. تكنيك هاي حركت درماني(در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1380 تا كنون) 4. توانبخشي حرفه اي(در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1387) 5. عوارض ناشي از عقب ماندگي ذهني(در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي 1387) 6. كارآموزي و كارورزي باليني اختلالات جسماني در دانشكده توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي(1380-1372) 7. كارآموزي و كارورزي باليني اختلالات جسماني در دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1380 تا كنون) 8. استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی ورودی 1384 و 1390 9. کاردرمانی مبتنی بر شواهد( مقطع دکترا1394-تاکنون) 10. تئوری های پیشرفته کاردرمانی( مقطع دکترا تاکنون-1394) 11. سمینار( مقطع دکترا تاکنون-1394)
|
||||||||||||
فعالیتهای پژوهشی |
||||||||||||
راهنمايي پايان نامه هاي كارشناسي بعنوان استاد راهنما: 1. اصول باليني ماساژ درماني(1379). 2. الگوهاي گرفتن مداد در كودكان فلج مغزي 6-1 ساله شهر تهران(1380). 3. برنامه كار درماني در كودكان فلج مغزي آتتوييد(1381). 4. بلع در كودكان فلج مغزي(1383). 5. ترجمه فصل یک و دو کتاب OT for Children (1384). 6. ترجمه فصل سه وچهار کتاب OT for Children (1384). 7. رشد مهارت دست (1385). 8. تهیه خلاصه ای از پایان نامه های دپارتمان کاردرمانی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد(1386) 9. ترجمه فصل 15 کتاب OT for Children (1385). 10. ترجمه فصل18 کتاب OT for Children (1385). 11. ترجمه دستور العمل آزمون . QUSET ( 1387) 12. كاردرماني پس از ضربه مغزي -آموزش به خانواده( 1386) . 13. گرفتن هاي رشدي و عملكردي( 1387). 14. تمرين درماني در آب( 1387) . 15. انواع تعريف و طبقه بندي فلج مغزي( 1388) . 16. تمرينات كاردرماني در كودكان( 1388) . 17. تمرين درماني در سالمندان( 1388) . 18. تمرين درماني در ارتقائ سطح سلامت در سالمندان ( 1389) . 19. بررسي ميزان رضايتمندي مراجعين به بخش كاردرماني بيمارستان رفيده( 1389) . 20. راهنماي آموزشی مهارتهاي روزمره زندگي ( 1389) . 21. تاثیر تزریق بوتاکس به عنوان یک بخش ضمیمه مکمل به کاردرمانی در درمان اسپاسیتیسی اندام فوقانی کودکان مبتلا به فلج مغزی(1392) 22. بررسی وضعیت بهبود سطح مراقبت از خود در کودکان مبتلا به فلج مغزی 5 تا 12 ساله(1392 23. بررسی میزان رضایت فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد کاردرمانی از وضعیت آموزشی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی(1389) 24. بررسی میزان رضایت دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد کاردرمانی از وضعیت آموزشی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی(1389) 25. تمرینات حسی-حرکتی دهانی( 1393) . 26. نقش کاردرمانی در بیماران قلبی( 1393) . 27. اکواتیک تراپی در کودکان فلج مغزی( 1393) . 28. محیط های مجازی برای توانبخشی حرکتی. ( 1393) . 29. تمرین درمانی در کودکان (2). ( 1393) . 30. بررسی نگرش کاردرمانان بر سالمندی (1396) 31. بررسی شیوع اختلال خواب در کودکان فلج مغزی(1396) راهنمايي پايان نامه هاي كارشناسي ارشد بعنوان استاد مشاور: 1. مقايسه بين تاثير تحريكات همزمان حسي و تكنيكهاي رايج كاردرماني بررشد حركتي كودكان سندرم داون18-6 ماهه( 1386) 2. بررسي تاثير روش محدوديت درماني بر الگوهاي اندام فوقاني كودكان فلج مغزي. ( 1388) 3. بررسي تاثيرتحريكات همزمان حس سطحي و عمقي بر بهبود عملكرد اندام فوقاني كودكان فلج مغزي. ( 1388) 4. روايي و پايايي آزمون سنجش فعاليت ها در كودكان فلج مغزي. ( 1388) 5. تاثیر تلفیق محدودیت درمانی با درمان فشرده دو طرفه دست-بازو بر مهارتهای ظریف اندام فوقانی کودکام همی پلژی. ( 1389) 6. بررسی روایی و پایایی نسخه فارسي پرسشنامه نگرش مراقب و شاخص سلامت زندگي كودك با ناتوانايي شديد رشدي. (1390) 7. بررسی تاثیرآموزش مراقبت های ویژه بر دردهای عضلانی اسکلتی مراقبین کودکان فلج مغزی12-4 ساله. (1391) 8. بررسی رابطه بین عملکرد اندام فوقانی و کیفیت زندگی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 5تا 8 سال(1393) راهنمايي پايان نامه هاي كارشناسي ارشد بعنوان استاد راهنمای مشترک: 1. بررسی روایی و پایایی سیستم طبقه بندی توانایی دستی در کودکان فلج مغزی. ( 1390) 2. بررسی تاثیر تحریکات شنیداری برکنترل وضعیت کودکان فج مغزی اسپاستیک12-5 ساله . (1392) 3. بررسی روایی و پایایی PEDI در کودکان فلج مغزی . (1392( 4. تعیین تاثیر رویکرد " شناختگرا به عملکردکاری روزمره(CO-OP)" بر عملکرد کاری مبتنی بر حرکت کودکان فلج مغزی. (1393) 5. تعیین اثربخشی آموزش خانواده بر خانواده بر مهارت های اجتماعی کودکان 7-12 ساله مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی(1394) 6. الگوی استفاده از زمان در کودکان فلج مغزی مدرسه رو شهر یزد(1395) 7. بررسی مقایسه ای بد رفتاری با کودکان سالم و دارای فلج مغزی 12تا 18 ساله تهران(1396) 8. تعیین عوامل تسهیل کننده و بازدارنده هندلینگ کودکان دارای فلج مغزی بر اساس تجارب مراقب یاران در مدارس جسمی-حرکتی شهر اصفهان (1396) 9. بررسی تاثیر تحریکات پسیو وستیبولار بر کارکرد بدنی و فعالیت های روزمره زندگی کودکان فلج مغزی ۴ تا ۷ سال(1396) 10. روایی همگرایی آزمونهای بالینی تونوسیته عضلات اندام تحتانی با آزمون H-reflex در کودکان فلج مغزی اسپاستیک(بر اساس (GMFCS(1396) راهنمایی پایان نامه دکترا بعنوان استاد راهنمای مشترک: 1. بررسی تاثیر برنامه كوچينگ عملکرد کاری (همراهی و هدایت در عملکرد کاری) بر خودکارآمدی و عملکردکاری مادران کودکان با فلج مغزی و شناسایی موانع و راهبردهای تسهیلگر مورد استفاده توسط مادران: مطالعه تلفیقی(1396)
|
||||||||||||
مسئولیت های دانشگاهی و علمی (همایش، سمپوزیوم، کارگاه ..) |
||||||||||||
ازسال |
تا سال |
مسئولیت |
مکان |
|||||||||
|
||||||||||||
عضویت در مجامع علمی |
||||||||||||
از سال |
تا سال |
مجمع علمی |
||||||||||
فدراسيون جهاني كاردرماني انجمن كاردرماني ایران
|
||||||||||||
انتشارات |
||||||||||||
1- انتشار مقاله در ژورنال |
||||||||||||
سال |
نام مجله |
عنوان مقاله |
شماره مجله و صفحه |
|||||||||
1. ترجمه فارسي آزمون MACS سايت: www.macs.nu 2. ترجمه فارسي مصاحبه نقش كاري طبق مدل MOHO ، سايت دانشگاه ايلي نويز Shsc.brookes.ac.uk/courses/undergraduate/occupational -therapy 3. تاثير تمرين درمانی بر ناهنجاریهای اسکلتی عضلانی دانشآموزان نابينای پسر (18-12 ساله) مجتمع آموزشی نابينايان شهيد محبی تهران. فصلنامه کومش1388 4. اثر روش محدودیت درمانی تعدیل یافته بر کیفیت مهارت های اندام فوقانی مبتلا در کودکان فلج مغزی نیمه بدن. فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي گرگان1389 5. بررسی پایایی و روایی آزمون کیفیت مهارت اندام فوقانی در کودکان فلج مغزی. فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي رفسنجان1389 6. تاثير محدوديت درماني تعديل يافته بر كيفيت گرفتن در كودكان فلج مغزي نيمه بدن. فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي1389
7. Non Surgical Treatment of Established Forearms Volkmann Contracture in Child. Iranian Rehabilitation Journal2010 8. Comparison the effect of simultaneous sensory stimulation and current occupational therapy approaches on motor development of the infants with down syndrome. Iranian Rehabilitation Journal of Child Neurology.2010 9. Cerebral Palsy:Motor types ,gross motor function and associated disorder. Iranian Rehabilitation Journal.2011 10. Apert syndrome: a case report .Iranian Rehabilitation Journal.2012 11. بررسی مشکلات هیجانی ناشی از محدودیت درمانی در اندام فوقانی کودکان همی پلژی. فصلنامه علمي پژوهشي پژوهش در حیطه کودکان استثنایی1390 12.The Reactive Postural Control in Spastic Cerebral Palsy Children .Iranian Rehabilitation Journal.2012. 13.Cross-cultural validation of the Persian version of the Manual Ability Classification System for children with cerebral palsy. International Journal of Therapy and Rehabilitation.2013 14. روايي و پايايي نسخه فارسي آزمون سنجش فعاليت ها در كودكان فلج مغزي . فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان: پژوهش در علوم توانبخشي 1390 15. تعيين پايايی بين والدين و درمانگران نسخه فارسی سيستم طبقه بندی توانايی دستی (MACS) برای کودکان فلج مغزی(CP). فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1390) 16. تعیین پایایی بازآزمایی و پایایی بین ارزیابان نسخه فارسی سیستم طبقهبندی توانایی دستی کودکان فلج مغزی. فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1390) 17. مشکلات رفتاری در کودکان فلج مغزی .فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1390) 18. تکرار پذيری آزمون کيفيت حرکات اندام فوقانی در کودکان فلج مغزی.فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي(1390) 19. تأثير روش محدوديت درماني تعديل يافته بر تحمل وزن و باز كردن حفاظتي در كودكان فلج مغزي نيمه بدن .بهبود(1390) 20. میزان آگاهی مددجویان و درمانگران از مفاد "منشور حقوق بیماران" در مراکز توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال 1389.فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1391) 21. روایی و پایایی پرسشنامه "کیفیت زندگی کودکان فلج مغزی". فصلنامه علمي پژوهشي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي (1391) 22. تأثیر تلفیق محدودیت درمانی با آموزش فشرده دو دستی بر کارکرد اندام فوقانی کودکان با فلج مغزی نیمه بدن 10-5 سال. فصلنامه علمی-پژوهشی،پژوهشکده کودکان استثنایی(1391) 23. Psychometric Properties of the Persian Version of Cerebral Palsy Quality of Life Questionnaire for Children. Iran J Child Neurol. (2015) 24. تعیین روایی و پایایی نسخه فارسی سیستم طبقهبندی توانایی دستی کودکان فلج مغزی .فصلنامه علمی-پژوهشی،پژوهشکده کودکان استثنایی(1391) 25. بررسي روايي محتوايي نسخه فارسي ليست کودکان فلج مغزی ارزشيابي ناتواني كودكان(PEDI). پژوهش در علوم توانبخشي (1393) 26. مرور سيستماتيك: رويكرد CO-OP در چه اختلالاتي مورد استفاده قرار گرفته است. پژوهش در علوم توانبخشي (1393) 27. مقايسه پاسخهای عضلانی برانگيخته دهليزی گردنی کودکان فلج مغزی اسپاستيک با کودکان هنجار 12-7 ساله. شنوایی(1393) 28. بررسي پایایی نسخه فارسي ليست ارزشيابي ناتواني كودكان (PEDI)در کودکان فلج مغزی 3تا9 سال. مجله علوم پزشکی مازندران(1394) 29 Assessment of the Saccular Function in Children with Spastic Cerebral Palsy. Neurophysiology.2016 ) 30. رابطه بین عملکرد اندام فوقانی با کیفیت زندگی در کودکان مبتلا به فلج مغزی مراجعه کننده به مراکز درمانی شهر تهران .مجله علمی پژوهان(1394) 31. کوچینگ عملکردکاری: مقاله مروری توصیفی.( طب توانبخشي :1395) 32..Effectiveness of cognitive orientation to (daily) occupational performance (CO-OP) on children with cerebral palsy: A mixed design.N Ghorbani, M Rassafiani, S Izadi-Najafabadi... - Research in Developmental Disabilities, 2017 33. Farsi EDACS Classification System. Mehdi Rassafiani Azade Riyahi, Nazila AkbarFahimi.2017.http://www.sussexcommunity.nhs.uk 34. Mini-MACS in Persian. , Nazila AkbarFahimi .Mehdi Rassafiani Azade Riyahi.2017. http://www.macs.nu/download-mini-content.php 35. Occupational performance coaching for mothers of children with cerebral palsy: A case report MA Kahjoogh, D Kessler, M Rassafiani, SA Hosseini - International Journal of Therapy And Rehabilitation, 2017
|
||||||||||||
2- چاپ کتاب |
||||||||||||
سال |
عنوان کتاب |
ناشر |
تالیف/ترجمه |
|||||||||
1386 |
بيماري هاي نورولوژيكي كودكان و توانبخشي آنها |
انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي |
تالیف |
|||||||||
1386 |
كار درماني براي كودكان |
انتشارات اوسانه |
ترجمه |
|||||||||
1388 |
حركت درماني در آب |
انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي |
ترجمه |
|||||||||
1389 |
تمرین درمانی در ارتقائ سطح سلامت سالمندان، |
انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي |
تالیف |
|||||||||
تمرین درمانی در مشكلات ارتوپدي سالمندان |
انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي |
تالیف |
||||||||||
1390 |
کاردرمانی در کودکان(راهنمای والدین |
انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي |
تالیف |
|||||||||
1393 |
فعالیت های روزمره زندگی. (راهنمای بیمار)، |
انتشارات دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي |
تالیف |
|||||||||
|
||||||||||||
ارائه مقاله علمی در کنفرانس/سمپوزیوم... |
||||||||||||
سال |
عنوان کنفرانس و سمینار |
عنوان مقاله |
مکان |
|||||||||
1372 |
دومين كنگره كاردرماني
|
كاردرماني پس از جراحي ترميمي كولترال هاي MP |
ايران- تهران |
|||||||||
1377 |
اولين سمينار كودكان مرزي |
كاردرماني در كودكان مرزي |
ايران- تهران |
|||||||||
1381 |
نهمين كنگره كاردرماني ايران |
بررسي آزمون EDPA در كودكان 6-1 سال شهر تهران |
ايران- تهران |
|||||||||
2003 |
سومين كنگره كاردرماني آسيا |
بررسي آزمون EDPA در كودكان 6-1 سال شهر تهران |
سنگاپور |
|||||||||
1384 |
اولين سمينار نقش كاردرماني و گفتار درماني در اختلالات تغذيه اي كودكان زير يكسال ، تهران |
بلع در كودكان فلج مغزي |
ايران- تهران |
|||||||||
1384 |
يازدهمين كنگره كاردرماني |
معرفي ارزيابي هاي مورد استفاده در كاردرماني |
ايران- تهران |
|||||||||
2006 |
چهاردهمين كنگره جهاني كاردرماني
|
مقايسه گرفتن مداد بين كودكان فلج مغزي اسپاستيك و كودكان طبيعي |
سيدني |
|||||||||
1385 |
دوازدهمين كنگره كاردرماني |
مديريت رفلكسهاي پاتولوژيك در كودكان فلج مغزي |
ايران- تهران |
|||||||||
1386 |
اولين همايش علمي توانبخشي- سازمان نظام پزشكي ايران |
تغذيه در كودكان فلج مغزي |
ايران- تهران |
|||||||||
1387 |
نخستين همايش علمي كودكان استثنايي |
مقايسه گرفتن مداددر كودكان 6-1 ساله فلج مغزي |
ايران- تهران |
|||||||||
1388 |
اولين سمينار توانبخشي در نابينايان |
تاثير تمرينات اصلاحي بر صحت ساختار بدني افراد نابينا 18-12 ساله |
ايران- تهران |
|||||||||
1388 |
سمپوزيوم مداخلات زودهنگام در درمان اختلالات بلع و تغذيه كودكان و نوزادان |
نقش كاردرماني در درمان اختلالات بلع و تغذيه در كودكان |
ايران- تهران |
|||||||||
1388 |
چهاردهمين كنگره كاردرماني
|
تشخيص و درمان در ضايعات شبكه براكيال كودكان |
ايران- تهران |
|||||||||
1388 |
چهاردهمين كنگره كاردرماني |
معرفي روش هاي نوين در درمان كودكان فلج مغزي |
ايران- تهران |
|||||||||
1389 |
پانزدهمين كنگره كاردرماني |
مشاوره در کاردرمانی |
ايران- تهران |
|||||||||
1389 |
پانزدهمين كنگره كاردرماني |
روش محدودیت درمانی و عوارض رفتاری ناشی از آن |
|
|||||||||
1389 |
پانزدهمين كنگره كاردرماني |
معرفی سیستم طبقه بندیMACS |
ايران- تهران |
|||||||||
1389 |
اموزش مداوم. |
معرفی سیستم طبقه بندیMACS :نمره دهی و اجرا. |
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان |
|||||||||
1390 |
شانزدهمین کنگره کاردرمانی |
اخلاق در کاردرمانی |
ايران- تهران |
|||||||||
1391 |
هفدهمین کنگره کاردرمانی |
مروری بر اندازه گیری پیامدها بر اساس مدل ICF-CY در کودکان فلج مغزی 12-3 ساله |
ايران- تهران |
|||||||||
1393 |
نوزدهمین کنگره کاردرمانی |
مقایسه پاسخ های عضلانی بر انگیخته دهلیزی کودکان فلج مغزی اسپاستیک با کودکان هنجار |
ايران- تهران |
|||||||||
1394 |
سمینار "برنامه نقش تیم درمانی و توانبخشی بیماران سکته مغزی". |
نقش کاردرمانی در تیم توانبخشی بیماران سکته مغزی |
ايران- تهران |
|||||||||
1394 |
بیستمين كنگره كاردرماني |
تاثیر مداخله اکتیو وستیبولار بر تعادل و کارکرد کودکان فلج مغزی اسپاستیک7تا12 ساله |
ايران- تهران |
|||||||||
2015 |
International conference on Humanizing work & work environment |
To redesign and fabricate a vestibular stimulator for brain injured children |
India |
|||||||||
2015 |
International conference on Humanizing work & work environment |
The effect of passive vestibular therapy using vestibular stimulator on balance in children with Cerebral Palsy |
India |
|||||||||
1395 |
کارگاه یک روزه روش جابجایی بیماران توانبخشی با استفاده از وسایل کمک حرکتی |
روش انتقال بیماران از ویلچر به تخت وبرعکس |
ايران- تهران |
|||||||||
1395 |
روشهای عملی مستقل سازی در فعالیتهای روزمره زندگی برای کاردرمانگران |
رویکردهای مداخله در کودکان |
ايران- تهران |
|||||||||
1395 |
بیست و یکمین کنگرۀ سراسری کاردرمانی ایران |
سیستم های طبقه بندی فلج مغزی |
ايران- تهران |
|||||||||
1396 |
رویکردهای پزشکی وتوانبخشی در درمان اختلالات حرکتی کودکان فلج مغزی |
درمانهای جراحی وتوانبخشی در فلج مغزی |
ايران- تهران |
|||||||||
|
پنجمین سمپوزیوم نقد و بررسی آخرین پژوهش های کاردرمانی |
مروری بر ارتباط بین مشکلات شناختی با شاخص های سلامت در بیماران با پارکینسون |
ايران- تهران |
|||||||||
1396 |
پنجمین سمپوزیوم نقد و بررسی آخرین پژوهش های کاردرمانی |
مروری بر انواع اختلالات شناختی در بیماران مالتیپل اسکلروزیس |
ايران- تهران |
|||||||||
1396 |
پنجمین سمپوزیوم نقد و بررسی آخرین پژوهش های کاردرمانی
|
کاردرمانی در فلج مغزی |
ايران- تهران |
|||||||||
1396 |
آکوپیشن و دارو |
اثر دیسپورت بر آکوپیشن کودک فلج مغزی |
ايران- تهران |
|||||||||
1396 |
همایش توانبخشی عصبی ابن سینا |
کاردرمانی پس از مداخلات پزشکی در کودکان فلج مغزی اسپاستیک |
ايران- همدان |
|||||||||
1396 |
کارگاه آموزشی یکروزه روش جابجایی بیماران توانبخشی واستفاده از وسایل کمک حرکتی
|
Wheelchair Provision |
ايران- تهران |
|||||||||
جوایز و تشویق ها |
پژوهشگر برتردانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (1387)
|
وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: